Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Skovgaard »

Now hjemme på prøve: Mulige afløserkandidater til bridgepickuppen i min Hansen strat, som jeg synes mangler noget saft: Seymour Duncan SSL-3 + SSL-5.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af kraen »

ITM (In The Making): Ankommer ca. 3. maj

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

kraen skrev: ITM (In The Making): Ankommer ca. 3. maj

Billede
Er et billede, der ankommer ca. 3. maj?

Det bliver spændende til den tid at se, hvad det forestiller... ;)
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil skyde på billedet forestiller et foster : :)

Det passer i hvert fald med timingen ;)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Smittefar skrev: Jeg vil skyde på billedet forestiller et foster : :)

Det passer i hvert fald med timingen ;)
I så fald tillykke, Kræn :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev:
Smittefar skrev: Jeg vil skyde på billedet forestiller et foster : :)

Det passer i hvert fald med timingen ;)
I så fald tillykke, Kræn :D
+1 :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Pluto »

Itm . Min Replicator. der røg lige en Trex Vulture og Shafter wah i kurven når man nu alligevel leger lidt. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af kraen »

Tak, tak. Jeg skulle lige se, hvor skarpe I var.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

ITM: Golden Age Project Pre-73 DLX Plus  https://www.thomann.de/dk/golden_age_pr ... x_plus.htm

NTL (Now Til Låns): Focusrite ISA One https://www.thomann.de/dk/focusrite_isa_one.htm?

NFA (Now Fristet AF): Gyraf G9 Dual Mic Pre (DIY build) 
Billede
Billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev:
NFA (Now Fristet AF): Gyraf G9 Dual Mic Pre (DIY build) 
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du skal bruge den til eller hvordan. Men på baggrund af nylig personlig erfaring vil jeg sige: Har du hørt den?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Nej - Men det er jo rør, og alt med rør er jo godt! Eller?? Jeg har fået den anbefalet af folk, der normaltvis har gode ører.

Det bliver nok heller ikke den - Jeg vil helst ikke til at introducere et rack hjemme på kontoret. Hvis først jeg gør det, ser jeg for mig, at jeg meget hurtigt kommer til at have et 6-8 Units rack stående, og det gider jeg faktisk slet ikke :( Mine hjemmestudieambitioner er slet ikke så store.

Enten ISAen eller Pre73 skal tilbage igen. Jeg ønsker mig bare at have en enkelt pre-amp i mit hjemmestudie, som kan lidt mere end de generiske preamps, der sidder i mit lydkort.
Modded guitars were crap right out of the factory

RenéF
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af RenéF »

Jeg har G9 med lundahll trafoer... synes den lyder fantastisk især i kombinationen med G1176 komp... dens DI er også fantastisk til bassindspilning

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Nej - Men det er jo rør, og alt med rør er jo godt! Eller??
Mjah, mjoh... ;)   Jeg synes nu ellers nok, at jeg ofte har understreget, at rør i sig selv ikke er nogen garanti for vellyd. Jeg skulle mene, at jeg kan finde adskillige eksempler på rørforstærkere, som bakker dette op ;) . Men det var sådan set ikke min mening på nogen måde at insinuere, at G9´eren ikke lyder godt - rør eller ej. For det gør den bestemt! Den lyder bare meget anderledes, end jeg troede.

Jeg har i efterhånden en del år været interesseret i den - ikke mindst p.g.a. diverse rosende omtaler på nettet. Nu er jeg såmænd hverken studieejer eller dét, der blot perifert ligner. Og jeg har da heller ingen umiddelbare planer om at blive det. Men som det måske (???) antydes ovenfor, er jeg jo en sucker for at tilføje "rørvarme" til snart sagt enhver form for lyd. Om det drejer sig om Søren Dyhrs forslag her til live-vokallyd:

http://gear-freak.dk/forum/thread-1579- ... l#pid30987

Eller mere aktuelt: Som René ganske rigtigt siger, skulle ét af G9´erens absolutte forcer være dens evner som DI. Bas er et oplagt eksempel. Men nu har jeg jo for rimeligt nyligt erhvervet mig sådan en fantastisk Martin-guitar med et helt utroligt pickup-system i. Så med et øje på det ovennævnte er der jo måske ikke så langt til tanken: "Gad vide, hvordan det ville lyde, hvis man oven i hatten føjede lidt "rør-knas" til denne "Åh, så perfekte lyd"..?"

Nu ligger landet sådan, at jeg på det seneste har rodet lidt med nogle forstærkere for en studieejer, som har et par G9´ere. Så jeg fik chancen for at afprøve min teori. Han havde godt nok på forhånd advaret mig om, at G9´eren var en meget "ren og pæn, hifi-ish" forforstærker, og han til diverse vokaler, hvor han gerne ville tilføje lidt "grit", brugte sin transistorbestykkede SSL-tingest istedet. Og jeg må tilstå, at mens lyden fra min akustiske stod flot, flot, flot og så hifi-agtig, som man på nogen mulig måde kunne ønske sig gennem et indbygget pickup-system, var det godt nok så som så med det efterstræbte "dirt". Så mens den garanteret er fed til de flotte, veldefinerede ting, må jeg altså stadig lede videre efter noget, der kan gøre tricket for mig. Måske man skal kigge i retning af noget Altec-halløj eller noget i den stil? I don´t know. Der må da være noget, som kan "lyde dårligt" på den fede måde... ;)


Vis indlægget.

RenéF
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af RenéF »

Sasha skrev:
Smittefar skrev: Nej - Men det er jo rør, og alt med rør er jo godt! Eller??
Mjah, mjoh... ;)   Jeg synes nu ellers nok, at jeg ofte har understreget, at rør i sig selv ikke er nogen garanti for vellyd. Jeg skulle mene, at jeg kan finde adskillige eksempler på rørforstærkere, som bakker dette op ;) . Men det var sådan set ikke min mening på nogen måde at insinuere, at G9´eren ikke lyder godt - rør eller ej. For det gør den bestemt! Den lyder bare meget anderledes, end jeg troede.

Jeg har i efterhånden en del år været interesseret i den - ikke mindst p.g.a. diverse rosende omtaler på nettet. Nu er jeg såmænd hverken studieejer eller dét, der blot perifert ligner. Og jeg har da heller ingen umiddelbare planer om at blive det. Men som det måske (???) antydes ovenfor, er jeg jo en sucker for at tilføje "rørvarme" til snart sagt enhver form for lyd. Om det drejer sig om Søren Dyhrs forslag her til live-vokallyd:

http://gear-freak.dk/forum/thread-1579- ... l#pid30987

Eller mere aktuelt: Som René ganske rigtigt siger, skulle ét af G9´erens absolutte forcer være dens evner som DI. Bas er et oplagt eksempel. Men nu har jeg jo for rimeligt nyligt erhvervet mig sådan en fantastisk Martin-guitar med et helt utroligt pickup-system i. Så med et øje på det ovennævnte er der jo måske ikke så langt til tanken: "Gad vide, hvordan det ville lyde, hvis man oven i hatten føjede lidt "rør-knas" til denne "Åh, så perfekte lyd"..?"

Nu ligger landet sådan, at jeg på det seneste har rodet lidt med nogle forstærkere for en studieejer, som har et par G9´ere. Så jeg fik chancen for at afprøve min teori. Han havde godt nok på forhånd advaret mig om, at G9´eren var en meget "ren og pæn, hifi-ish" forforstærker, og han til diverse vokaler, hvor han gerne ville tilføje lidt "grit", brugte sin transistorbestykkede SSL-tingest istedet. Og jeg må tilstå, at mens lyden fra min akustiske stod flot, flot, flot og så hifi-agtig, som man på nogen mulig måde kunne ønske sig gennem et indbygget pickup-system, var det godt nok så som så med det efterstræbte "dirt". Så mens den garanteret er fed til de flotte, veldefinerede ting, må jeg altså stadig lede videre efter noget, der kan gøre tricket for mig. Måske man skal kigge i retning af noget Altec-halløj eller noget i den stil? I don´t know. Der må da være noget, som kan "lyde dårligt" på den fede måde... ;)
Enig i Søren ang. G9 betragtningerne... Det er mere en fed rørkomprimering man får end decideret "grit", når man øger gainen på den... og G9 har sin egen farvning af lyden og er klar og defineret.... 

Når jeg indspiller akustik guitar bruger jeg et par Neumann u47-kloner sammen med en DIY SSL9K (preamp design snuppet fra SSL9000 pulten). SSL9K er en mere shit in shit out preamp (lineær og mere neutral), men den klæ'r U47 rigtig godt i forhold til indspilning af akustisk guitar... (i en studieindspilningssituation vil jeg aldrig benytte en indbygget pickup.)

Live er der mange der benytter/sværger til Avalon U5 som DI både til bas og akustisk guitar, har dog ikke prøvet den, så vil undlade at udtale mig om den...
https://www.thomann.de/dk/avalon_u5_mono_dipreamp.htm
Last edited by RenéF 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Live bruger jeg min Fractal AX8 med et tone match (EQ match) fra pickuppen til mine hjemmeindspilninger. Det giver meget meget bedre lyd end guitarens pickup, og jeg vil helst være fri for at bruge rigtige mikrofoner live. Selv min DPA svanehalsmikrofon synes jeg ofte er for besværlig at bruge i en live situation. Den er virkelig følsom med placeringen,og det er ikke altid, man for alvor har tid til at eksperimenter.

Så jeg regner egentlig ikke rigtig med at komme til at bruge DI inputtet i nogen særlig udstrækning.

Hvis jeg gerne ville have en vanvittig fed DI til live brug (både bas og akustisk guitar), ville jeg vælge RedDI fra A-Designs. Jeg har prøvet den med min akustiske, og det lyder bare helt og aldeles vanvittig. De basindspilninger, jeg har hørt har også været vilde. Jeg har prøvet et par forskellige UA pres som DI med min akustiske guitar, og det var ikke lige mig.

Men altså jeg er på jagt efter en mic pre til brug med mine mikrofoner, og der kan både ISA og GAP noget, som G9 ikke kan - Man kan vælge indgangsimpedans, og det er altså ret fedt med flere forskellige gamle mikrofoner. GAP Pre73 DLX + kan også drives ud i nogle helt vanvittige mængder drive - jeg  har lydklip, hvor den bliver brugt som bas DI, og hvis man går helt amok, så lyder den sgu næsten som en fuzz. Jeg kan godt prøve at lave et par demoer med de to preamps som DI til min akustiske.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Demooptagelser lyttes til med kys... øre... eller.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

RenéF skrev: (i en studieindspilningssituation vil jeg aldrig benytte en indbygget pickup.)
Helt enig. Alt det, som jeg ævler om i mit sidste indlæg, er også helt og holdent rettet imod live-brug. Planen (en meget luftig én af slagsen ;) ) var også nærmest at bygge sig sådan én eller anden form for rørbestykket DI-dims, sådan en form for "hemmeligt våben", som man satte mellem guitaren og PA´et, som så "bare fik det til at lyde pissefedt"... ;)

Den nemme løsning ville jo selvfølgelig være bare at købe den RedDI, som smittefaderen så rigtigt nævner. Men det ville jo nærmest være usportsligt... ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Odgaard skrev: Demooptagelser lyttes til med kys... øre... eller.
Jeg skal nok komme med noget på et tidspunkt - Ind til nu må jeg sige, at Pre73 lyder langt bedre end ISA One, når jeg bare kører elektrisk guitar i DI inputtet. Pre73'eren kan give langt mere krop og fedme til tonen.

(Det er den eneste test, jeg har prøvet endnu)

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Knuddi »

Itm: Et stk Mackie DL806

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen