Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

God fornøjelse med den

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Knuddi »

Smittefar skrev: God fornøjelse med den

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Mange tak. - Har pakket ud, fået sat AP op og lavet de første tests med hovedtelefoner, og er allerede meget begejstret. Fed betjeningsflade. :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Den er nemlig rigtig dejlig at betjene

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

OIWMDFMISAKA42 (on its way med den flinkeste mand i showbusiness also known as forty-two): Martin D-28 fra midthalvfemserne.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

ITM: Gamle el84 og ez81 rør.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

ITT (In the trunk): Flight case til en twin reverb

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

NPVFEVKO (Nu På Vej Fra England Via Kringlede Omveje): Michell Gyrodec.

Så skal der saftsuseme fræses vinyler igen! :)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Sasha skrev: NPVFEVKO (Nu På Vej Fra England Via Kringlede Omveje): Michell Gyrodec.

Så skal der saftsuseme fræses vinyler igen! :)

Den ser jævnt seriøs ud.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Joh, det er da i hvert fald en sand klassiker, som man kunne ævle længe om - ikke mindst om dens forbindelse til Stanley Kubrick osv. osv.

Det er i øvrigt lidt sjovt, som tingene kører i ring: I 1994 måtte den gamle vinylfreak kapitulere, da Dicte´s suveræne "Between any four walls" kun udkom på CD, og købe sig sin første CD-maskine i erkendelse af, at det ikke skulle være isenkrammet, som forhindrede ham i at høre det musik, han ville.

Fast forward 23 år og "xx-hundrede" CD´ere senere (bl.a. de fleste af de album, jeg havde på LP) samt en bitter erkendelse af, at "fars fine gamle Thorens", som jeg i mellemtiden var blevet ejer af, i virkeligheden var så vind og skæv, at den ikke var værd at satse på (Thorens havde tilsyneladende også en mørk "CBS-periode"), til trods for en fin 12" SME-tonearm mm. Så den har stået på loftet i mange år efterhånden.

Men nu er vi så kommet til det punkt, hvor dagens orden atter en gang byder mig at anskaffe mig en grammofon, hvis jeg vil høre den musik, jeg har lyst til - f.eks. ting som ingen ringere end den gode Telemaster´s seneste kunstneriske ytringer. Jeg har adskillige vinyler liggende, som jeg gennem de sidste par år har anskaffet mig, fordi det tilsyneladende er sådan, at "seriøse" kunstnere udgiver deres musik. Og så må man jo bare følge efter... ;)  

Men jeg glæder mig unægteligt til hele den lille ceremoni, det er at afspille "rigtige" plader igen. Jeg kunne ævle længe om, hvorfor det på næsten enhver tænkelig forled er en langt højere oplevelse end sådan en omgang digital-plastik. Men det ville simpelthen blive en frygtelig omgang sentintalt pladder, som ikke egner sig til gengivelse i offentlighed. Så det springer vi elegant henover her... ;)

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af k_50 »

Sasha skrev: NPVFEVKO (Nu På Vej Fra England Via Kringlede Omveje): Michell Gyrodec.

Så skal der saftsuseme fræses vinyler igen! :)
Fy for en skefuld! Jeg syntes ellers, jeg var fint kørende med min "nye" Technics sl-1360, men lige sådan en kan den sgu nok ikke følge med...

Billede

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af JSThomsen »

Bare udseendet af den der Michell Gyrodec er nok til at man får lyst til at købe den  ;)
Jeg blev så forelsket i denne for mange år siden Link og da lærlingelønnen ikke rakte, lavede jeg en selv. Adgang til maskinværksted er ikke så ringe  ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

JSThomsen skrev: ... lavede jeg en selv...
Cool! :shy:

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

Sasha skrev: Joh, det er da i hvert fald en sand klassiker, som man kunne ævle længe om - ikke mindst om dens forbindelse til Stanley Kubrick osv. osv.

Det er i øvrigt lidt sjovt, som tingene kører i ring: I 1994 måtte den gamle vinylfreak kapitulere, da Dicte´s suveræne "Between any four walls" kun udkom på CD, og købe sig sin første CD-maskine i erkendelse af, at det ikke skulle være isenkrammet, som forhindrede ham i at høre det musik, han ville.

Fast forward 23 år og "xx-hundrede" CD´ere senere (bl.a. de fleste af de album, jeg havde på LP) samt en bitter erkendelse af, at "fars fine gamle Thorens", som jeg i mellemtiden var blevet ejer af, i virkeligheden var så vind og skæv, at den ikke var værd at satse på (Thorens havde tilsyneladende også en mørk "CBS-periode"), til trods for en fin 12" SME-tonearm mm. Så den har stået på loftet i mange år efterhånden.

Men nu er vi så kommet til det punkt, hvor dagens orden atter en gang byder mig at anskaffe mig en grammofon, hvis jeg vil høre den musik, jeg har lyst til - f.eks. ting som ingen ringere end den gode Telemaster´s seneste kunstneriske ytringer. Jeg har adskillige vinyler liggende, som jeg gennem de sidste par år har anskaffet mig, fordi det tilsyneladende er sådan, at "seriøse" kunstnere udgiver deres musik. Og så må man jo bare følge efter... ;)  

Men jeg glæder mig unægteligt til hele den lille ceremoni, det er at afspille "rigtige" plader igen. Jeg kunne ævle længe om, hvorfor det på næsten enhver tænkelig forled er en langt højere oplevelse end sådan en omgang digital-plastik. Men det ville simpelthen blive en frygtelig omgang sentintalt pladder, som ikke egner sig til gengivelse i offentlighed. Så det springer vi elegant henover her... ;)
Jeg er sgu ret meget oppe at ringe over at have fået pladespilleren til at rotere igen efter mange års (delvis) inaktivitet. Jeg hører stort set ikke andet end vinyl herhjemme nu, og oplevelsen er på alle måder en anden end mine rigtige mange år med cd'er og nogle års overlap med mp3. For det meste står der noget i pladereolen, jeg har lyst til at høre, og så hører jeg det. Ellers findes streamingtjenesternes uendelige udvalg jo stadigvæk, men jeg bruger dem sjældent. Jeg køber sgu også nye ting i langt højere grad end de sidste mange år, står og sludrer i pladeforretninger og nørder igennem med venner, der også er slaver af den sorte lak.

Og dejligt, at en træt, halvgammel Telemaster kan bidrage til vinyltørsten :-) Der kommer en ny skive med Fløjl i april, denne gang med en fuzzlyd, du bør kunne nikke genkendende til ;-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Telemaster skrev:

Og dejligt, at en træt, halvgammel Telemaster kan bidrage til vinyltørsten :-) Der kommer en ny skive med Fløjl i april...
Så fint, så fint.

Indtil da må jeg jo så forsøge at slå mig til tåls med "Det havlignende lydmiljø"... ;)
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

ITM (eller leveret her til formiddag) : To strats på prøve. Kæft det er spændende, og wauw jeg burde tage nogle dages ferie alene for at lege med instrumenter.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Tør man spørge hvilke to Strat'er, der er tale om?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Venligst på prøve fra en anden gearfreak:
ESP Navigator
ESP 400 Series

Navigatoren er vel nærmest en rundetrunte, der har haft et par ejere her inde fra.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Hvor pikant.

:sleepy:
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

Sasha skrev:
Telemaster skrev:

Og dejligt, at en træt, halvgammel Telemaster kan bidrage til vinyltørsten :-) Der kommer en ny skive med Fløjl i april...
Så fint, så fint.

Indtil da må jeg jo så forsøge at slå mig til tåls med "Det havlignende lydmiljø"... ;)
Haha - ja! :-D Jeg tror egentlig heller ikke, at man kan høre netop det "instrument" på ret mange andre plader end Elevatorførers :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Er det Dan, der har været på spil? Så har jeg vist nok haft den ene af dem hjemme på prøve :-P

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen