Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

I får lige et hurtigt lydklip fra i går aftes, hvor jeg smadrer et par klassikere :) Begge guitarer er optaget med Warm Audio WA14 (mikrofon) ind i en WA12-500 MkII mic preamp (API klon) og så bliver de lige rørt af en RNC500 kompressor, der arbejder langsomt og højst tager 3 dB. Jeg har tilføjet en minimal rumklang og en limiter i post (i bagklogskabens lys, burde jeg have kørt preampen hårdere på vej ind, så den havde omdannet nogen af de kraftige peaks til lækker saturation :) )

Det starter med OM42, så kommer J45. Det er nemt at høre, når der skiftes, for J45 er stemt en halv tone ned. Jeg håber ikke, det provokerer for meget, at tonearten sådan skifter frem og tilbage.

https://www.dropbox.com/s/megz7nql8uh7g ... t.mp3?dl=0

På mine små højttalere buldrer bassen en del (de gør nok hvad de kan for at overkompensere for størrelsen). På mine rigtige monitors, lyder det OK, meeeen hvis det nu ikke var et lydklip, ville jeg nok arbejde lidt for at undertrykke den buldren lidt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

ITM (eller netop hentet): Min ene Mørch der nu er blevet lys. (badum-tisch)

Det er en sand fornøjelse at besøge Johnny Mørch hver gang. I dag især, da jeg skulle have min gamle nymalede guitar med hjem.

Da jeg købte den for 10-11-12 år siden (eller hvor længe det nu end er), syntes jeg den var forfærdeligt grim. Til gengæld har jeg aldrig prøver en S-type (hvis man må kalde den det), som lød tilnærmelsesvis ligeså godt som dén.

Nå, men nu er Johnny jo ikke nogen vårhare længere, så hvis guitaren skulle blive som jeg gerne ville, så skulle det være nu. På et eller andet tidspunkt stopper han jo desværre helt.

Så hvid skulle den være. Det er svært at gengive farve, men den er mat hvid, og meget tynd i lakken - af to grunde:

Dels gør det mig ikke noget, at den relativt hurtigt slides, og dels var det meget vigtigt at bevare den åbenhed og attack som askekroppen har.

Nogle vil med garanteret synes, den var pænere før. C’est la vie.

Jeg er glad! [emoji2]


Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
RoadHigh.dk


Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Jeg hører til dem, der synes den var rigtig flot før. Jeg kan også godt lide den nye farve. Jeg er ikke sådan helt pjattet med slagpladen. Mint, parchment, eller (gys) tortoise kunne være flot, tror jeg.

Men altså hvis du er glad, så er jeg glad

NO: jeg skiftede tone potmeteret i Rahbek guitaren fra 250k til 500k, og nu lyder den endelig præcis som jeg vil have den. (Der sidder en 330k modstand parallelt med volume pot (500k), når man er i en single coil position.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Michael, har du et “før”-billede af guitaren?

Slagpladen bliver for meget i mine øjne, men jeg er sikker på, du kan bære det :)

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Før:

Billede



Sent from my iPhone using Tapatalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Førslev »

Længe siden jeg sidst har postet her, men here goes:

Now ITM:


Billede

Link (Hvis billedet ikke vises): http://images.warmoth.com/Showcase/imag ... T9978A.jpg

Det er en ren og rå pau ferro hals med ibenholt stribe, SS 6105 bånd, standard thin profile og compound radius.

Den kommer på en lake placid blue Rockinger telekrop med bindinger og får en babicz full contact bridge og schaller mini locking tunere og et sæt fishman fluence gristle tone pickups.

Det er længe siden jeg har glædet mig så meget til at få legetøj  :shy:
Last edited by Førslev 5 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Det lyder som et godt stykke legetøj!

Billeder følger?

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af k_50 »

Er det fordi, der er fugle eller andre smagløse ting på gribebrættet, vi ikke må se et billede? Jeg håber det næsten. For ellers lyder det egentlig som noget, som, jeg vil synes, ser ok ud. Og så kan jeg jo ikke med god samvittighed mobbe dig med din ringe smag...
Last edited by k_50 5 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Førslev »

Billedet ligger i linket, bare klik på det.

Af mystiske årsager vil gear-freak ikke lade billedet blive vist direkte :/

Og nej Niels - Der er ingen fugle :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Den ser sgu’ flot ud...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Førslev »

I know.

Da jeg så den i deres showcase kunne jeg bare ikke få den ud af hovedet - så nu er den på vej til mig i stedet :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Den ville være flot med fugle og et hoved der ikke fik en til at tænke på en Telecaster

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Førslev »

LoL - gerne for mig - omend fuglene ikke er mit favorit fancy indlæg.

For min skyld måtte verden gerne indeholde lidt mere fancy og sjov - også ift guitarer :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

<3

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Hvis vi nu lige lægger overvejelser om ornitologi og om, hvorvidt hovedets facon sender tankerne i retning af en Anderson, til side et øjeblik - er jeg så den eneste, der tænker: Gad vide, hvordan den lyder?
Last edited by Sasha 5 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Førslev »

Jeg forestiller mig at den lyder i retning af en moderne telecaster med ahornhals (hvis vi skal sammenligne med de mes almindelige træsorter) når den er færdig.

Pau ferro er såvidt jeg forstår til den lysere ende af spektret ift lyd, hvis man følger troen om at træsorterne har en betydning for lyden.

Fluence pickupperne skulle være lydmæssigt i retning af old school telecaster pickups, men tæt på noiseless.
Eneste reelt ubekendte for mig er babicz broen, men jeg er vild med indstillingsmulighederne, så nu får den et skud.
Last edited by Førslev 5 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Førslev skrev: Pau ferro er såvidt jeg forstår til den lysere ende af spektret ift lyd, hvis man følger troen om at træsorterne har en betydning for lyden.
Ja, det er selvfølgelig lige dét... ;)

Jeg må personligt nok melde mig under fanerne hos de nærmest ultraortodokse i dén sammenhæng - ikke mindst, når det kommer til det træ, som halsen er lavet af.

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Førslev »

Jeg valgte det mest fordi det så meget pænt ud og fordi det skulle føles meget henad ibenholt og kunne bruges ulakeret uden fare for træet.

(Efter jeg fik min music man er jeg blevet en smule afhængig af at spille på en ulakeret hals)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Ulakerede eller i det mindste meget meget tyndt lakerede halse er godt nok også vanedannende. Det føles utrolig rart at spille på.

Min største bekymring ved Pau Ferro ville være om det fik mig til at lyde som SRV

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen