Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"]Noget vibrerende til nogle lorte spader..
To 15" Electro Voice SRO 15 enheder..
En MacMini af de nye, inkl. bluetooth tastatur og en en trackpad..
En 15" i7 MacBookPro..

Jeg syn's der var noget mere.. Hmm.. Det må jeg ha' glemt, hvis der var..[/quote]

Du er syg i hovedet :)

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

[quote="fortytwo"]
To 15" Electro Voice SRO 15 enheder..
[/quote]
Hvilket kabinet skal de i? Det bliver tungt! Jeg har et 2x12" kabinet med to 12" SRO'ere. Det vejer vist mere end mit 4x12" marshall kab!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"][quote="fortytwo"]Noget vibrerende til nogle lorte spader..
To 15" Electro Voice SRO 15 enheder..
En MacMini af de nye, inkl. bluetooth tastatur og en en trackpad..
En 15" i7 MacBookPro..

Jeg syn's der var noget mere.. Hmm.. Det må jeg ha' glemt, hvis der var..[/quote]

Du er syg i hovedet :) [/quote]

Det har du heldigvis ret i.. :D
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af fortytwo »

[quote="Snake Boots"][quote="fortytwo"]
To 15" Electro Voice SRO 15 enheder..
[/quote]
Hvilket kabinet skal de i? Det bliver tungt! Jeg har et 2x12" kabinet med to 12" SRO'ere. Det vejer vist mere end mit 4x12" marshall kab![/quote]

De skal i mit 2x15" Fender M80 kabinet.. Som står i flightcase, med hjul på..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af nerøs »

ITM : Blackstar HT-Drive All Valve

så må jeg se hvad såden en fætter kan :)

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Kimling »

ITM: En Bareknuckle Warpig :twisted:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hedder det ITM hvis man skal ned og aflevere tre guitarer til reperation/modificering? Det siger vi lige:

ITM: 2 stk. Mørch guitarer til ombygning samt et stk. Fender strat til reperation - alle hos Mørch...

EDIT: Det betyder jo at jeg stort set er elguitarløs herhjemme de næste tider - godt man har en god ven man kan låne et par Mørch'er af i mellemtiden... :) (man skal ALDRIG gå ned på grej)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Nej, det hedder "bag i bilen"...

Jeg troede, at de dér Mørch-guitarer var hævet over pøbelens trivialiteter med modifikationer o.l. Så tør man spørge, hvad der skal laves på dem?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Edit: Dobbelfætter
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Nej, det hedder "bag i bilen"...

Jeg troede, at de dér Mørch-guitarer var hævet over pøbelens trivialiteter med modifikationer o.l. Så tør man spørge, hvad der skal laves på dem?[/quote]

De skal begge to have nyt design på hovedet, så diverse "folk" hos Fender Scandinavien kan få lukket deres dertil indrettede... :) (ingen nævnt ingen glemt)

Min guitar med tre pickupper (må jo ikke kalde dette en stratocaster-type) skal laves om fra HSS til SSS igen - har alle delene liggende herhjemme, men Johnny kan ligeså godt få lov til at lave det - der udover har den også en lakskade bag på halsen som ligeså godt kan blive lavet i samme ombæring... :)

Min guitar med to pickupper (gud forbyde denne blev kaldt en telecaster type) nøjes blot med et nyt hoveddesign... :)

Fender'en skal så bare have fikset det bånd og så skal den nok bare tilbage i sin kuffert hvor den har stået de sidste par år... Man burde sælge den... :)

/Michael
(der gør opmærksom på at ironi og sarkasme kan være indblandet i ovennævnte indlæg)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Kryptisk hr. Vajhøj - kryptisk...

Skal man mellem linjerne læse, at det hænger sådan sammen, at Johnny Mørch ligefrem er blevet tvunget til at tilbagekalde guitarer fra "felten", så de kan få "savet i hovedet", fordi de ligner en forholdsvis velkendt guitar af vestamerikansk herkomst for meget?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Funkis »

Det lyder som virkeligheden.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Kryptisk hr. Vajhøj - kryptisk...

Skal man mellem linjerne læse, at det hænger sådan sammen, at Johnny Mørch ligefrem er blevet tvunget til at tilbagekalde guitarer fra "felten", så de kan få "savet i hovedet", fordi de ligner en forholdsvis velkendt guitar af vestamerikansk herkomst for meget?[/quote]
Ikke mig bekendt - om de kunne finde på det er ikke noget jeg kan udtale mig om, men jeg kunne måske drage visse forudfattede konklusioner på baggrund af diverse erfaringer fra "feltet"...

Jeg nøjes pt med at konstatere at jeg ikke synes at mine guitarer skal sammenlignes med dem en vis fabrikant producerer... Mine er jo også meget bedre så hvorfor i alverden skulle man bruge tid på at sammenligne dem med sådanne "banaliteter"...

Der er helt klart blevet produceret fede guitarer ovre vestpå førhen - men disse tider har jeg svært ved at se hvorfor man skulle se dem som et alternativ - heldigvis bestemmer man selv hvor man lægger sine penge... Det sjove er at det eneste der er tilbage fra "moderlandet" på min guitar (som vi gerne må kalde for en stratocaster - eller må vi det når ikke længere den er original) er kroppen og halsen - alt inklusiv bånd og treomolo osv. er blevet udskiftet - og den komemr stadig ikke i nærheden af de to rigtige guitarer jeg har...

Jeg har på ingen måde set mig sur på nogen navngivne - jeg undres bare over deres fremgangsmetoder i "feltet" og "retter til i tide"...

Indsæt selv smiley's hvor de passer... :)

/Michael
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Vorherre på tønden, hvis det har hold i virkeligheden!

Kan de ikke læse hos Fender? OK, vi har for over 50 år siden opfundet en guitar, som i samme periode er blevet kopieret af høj og lav. At folk gider dette, burde vel i sig selv være en æresoverbevisning? Og når der så står "Mørch" på hovedet istedet for "Fender" - hvor mange er så lige i tvivl? Og ville der være færre i tvivl, hvis hovedet fik en lidt anden form?

Well, well, well...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Ups, vores svar "krydsede" vist lige. Så mit sidste indlæg var nærmere et svar til Funkis...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvad "feltet" fortælle er vist bedst at tage over en øl/kaffe en dag fremfor på dette forum, så mon ikke bare vi skal lade den ligge og glædes over mine to guitares flotte kommende design... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Når alt dette er sagt, vil jeg så mene, at man trods alt må lade Fender have, at de stadig har designet det klart smukkeste og mest formfuldendte hoved til sådan en karakteristisk guitar med tre singlecoil-pickupper. Det er altid her der går lidt øjebæ i den for kopisterne, som jo så er tvunget til at prøve at finde på noget andet.

Men jeg er klart på en kop kaffe en dag... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Funkis »

[quote="Sasha"]Ups, vores svar "krydsede" vist lige. Så mit sidste indlæg var nærmere et svar til Funkis...[/quote]

Som du selv er inde på medhensyn til historien omkring guitar fabrikanter fra "guldalderen", så er de midler der bliver taget i brug mod kopisterne, mange gange utroligt smålige.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Ja, ville der ikke være lidt mere idé i at gå efter de "kinesere" og andre, som direkte forfalsker Fender, Gibson m.fl. og sælger disse (skrammel-)kopier til folk, som tror, at de køber en original, istedet for at gå efter - sikkert blandt andre - danske guitarbyggere, som håndbygger et forsvindende lille antal højkvalitets guitarer, som hædrer det originale design, som de så efterfølgende på ingen måde prøve at sælge som en Fender, Gibson eller andet "berømt"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Funkis »

jo helt sikkert og det gør man også. Man slår faktisk rigtigt hårdt ned på det i den instans det er muligt. Men lovgivningen er rimelig kompleks på det område. Da det ikke er politiet der som sådan kan gribe ind, men told og skat, og det gør processen meget langsom. Men der bliver kigget meget meget alvorligt på de forskellige forsøg på at omsætte direkte kopi varer. De fleste så sikkert guitarsengros.dk, som nu er "lagt" så meget ned som man kan. Desværre er det op til den enkeltes moral at komme det til livs i sidste ende. Der er ingen tvivl om at brugt markedet er der hvor prisen betales højest, jo flere kopi varer der florere.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen