Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Peter C »

[quote="Dannyboy"]Just another strat :)

Magen til denne:

<a href="http://www.mainstreetvintageco.com/cata ... .htm/quote" rel="nofollow">http://www.mainstreetvintageco.com/cata ... m/quote</a>

Den ser fed ud! :)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Dannyboy »

Det skulle den satme også gerne være! Den skal jo erstatte min LP standard

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Anonym »

Min Framus skulle snart være klar, mangler polering og samling. Nøj hvor jeg glæder mig...

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Dannyboy »

Billede
Billede
Billede
Billede

Så virkede det.. Nogen som har prøvet sådan en karl?

Beklager billedkvaliteten i øvrigt..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Pluto »

[quote="Dannyboy"]Billede
Billede
Billede
Billede

Så virkede det.. Nogen som har prøvet sådan en karl?

Beklager billedkvaliteten i øvrigt..[/quote]

Den ser sku lækker ud.Hvad er det for en model.En blanding af 70er strat og lidt moderne features eller ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Dannyboy »

Ja det kan man måske godt sige. Det er en Custom Shop Pro Closet Classic. Super fede specs hvis man spørger mig

<a href="" rel="nofollow">

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

Spændende strat. Fortæl noget om den. Hvad er det for en?

ITM: Roger Mayer Voodoo-Axe.


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Snake Boots"]

ITM: Roger Mayer Voodoo-Axe.[/quote]

You´re in for a bypass modification of sorts... :-)

EDIT: Gælder kun for den gamle model. Sorry!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Dannyboy"]Ja det kan man måske godt sige. Det er en Custom Shop Pro Closet Classic. Super fede specs hvis man spørger mig

<a href="" rel="nofollow">
/quote]

Var det ikke Prs for 5 minutter siden? :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Dannyboy »

Det går meget stærkt herhjemme Rasmus ;)

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

[quote="Sasha"][quote="Snake Boots"]

ITM: Roger Mayer Voodoo-Axe.[/quote]

You´re in for a bypass modification of sorts... :-)

EDIT: Gælder kun for den gamle model. Sorry![/quote]

Ups... det er den gamle model, jeg har købt. Den nye er på forhånd afskrevet på grund af den latterlige størrelse. Nå, men jeg må forholde mig til problemet, når den dukker op på adressen. Det kan også være, den lyder elendigt.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af AnotherDan »

Er sådan en roller nut lige til at skifte ud med eksisterende nut? (kunne godt tænke mig at prøve sådan en)
Bah

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Dannyboy »

[quote="AnotherDan"]Er sådan en roller nut lige til at skifte ud med eksisterende nut? (kunne godt tænke mig at prøve sådan en)[/quote]

Må være dig et svar skyldigt her. Men du skal da være så velkommen til at prøve den. Jeg har aldrig rigtig prøvet det der rollernut, men det var klart en af de features der gjorde at jeg købte den. Det fungerer jo virkelig fedt i den der youtube demo og jeg bruger tremoloen en hel del

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Snake Boots"][quote="Sasha"][quote="Snake Boots"]

ITM: Roger Mayer Voodoo-Axe.[/quote]

You´re in for a bypass modification of sorts... :-)

EDIT: Gælder kun for den gamle model. Sorry![/quote]

Ups... det er den gamle model, jeg har købt. Den nye er på forhånd afskrevet på grund af den latterlige størrelse. Nå, men jeg må forholde mig til problemet, når den dukker op på adressen. Det kan også være, den lyder elendigt.[/quote]

Well, well, well...

Jeg har også den gamle. I sin originale form er det min erfaring, at "fatness" kontrollen (et navn, jeg i øvrigt "adopterede" på nogle af mine forstærkere) altid skal stå på max, hvis ikke det skal lyde tyndt. Området for denne kontrol kan med fordel rykkes lidt.

Dens bypass-funktion er lavet, så man altid har en buffer i signalvejen (á la Boss, Ibanez o.m.a.). Desværre har en vellydende buffer aldrig lige været Roger Mayer´s specialitet. Sagt med andre ord: Når den er slukket, farver den signalet som bare... og ikke på den fede måde!

Og endelig dør de potmetre, han bruger, på rekordtid.

Alt sammen ting, der nemt kan rettes op på. Ellers en ret fed pedal!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

Jeg er ret glad for Axis Fuzz'en, men kunne netop godt tænke mig, at kunne dreje lidt mere "fatness" ind i tonen eller endnu bedre, at fjerne lidt top. Axis'en fungerer rigtig godt med min marshall, men er alt for bright og skarp med mine andre forstærkere.

Efter jeg købte Voodoo-Axe-pedalen (som jeg endnu ikke har modtaget) har jeg dog læst mig til, at den - for at lyde som axis fuzzen - skal have fatness på 98%. Som om det ikke er nok har jeg også læst mig til at fatness ikke ruller den skingre top af, men bare tager ved mellemtonen.

Så der røg hele idéen med pedalen. Doh!

Det er forresten mig som et par gange har skrevet, om du var interesseret i at renovere/gå igennem min 50W marshall top fra 1969 modificeret med master vol. Det er pinligt længe siden... Men nu har jeg faktisk fået købt elektrolytkondensatorer og alt det andet, du så flinkt linkede til. Er du stadig interesseret i at se på den for mig? Det haster ikke, og jeg vil helst overlade den til dig med den viden og respekt for marshall, du har.

Vh Andreas aka Snake Boots.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Snake Boots"]Jeg er ret glad for Axis Fuzz'en, men kunne netop godt tænke mig, at kunne dreje lidt mere "fatness" ind i tonen eller endnu bedre, at fjerne lidt top. Axis'en fungerer rigtig godt med min marshall, men er alt for bright og skarp med mine andre forstærkere.

Efter jeg købte Voodoo-Axe-pedalen (som jeg endnu ikke har modtaget) har jeg dog læst mig til, at den - for at lyde som axis fuzzen - skal have fatness på 98%. Som om det ikke er nok har jeg også læst mig til at fatness ikke ruller den skingre top af, men bare tager ved mellemtonen.

Så der røg hele idéen med pedalen. Doh!

Det er forresten mig som et par gange har skrevet, om du var interesseret i at renovere/gå igennem min 50W marshall top fra 1969 modificeret med master vol. Det er pinligt længe siden... Men nu har jeg faktisk fået købt elektrolytkondensatorer og alt det andet, du så flinkt linkede til. Er du stadig interesseret i at se på den for mig? Det haster ikke, og jeg vil helst overlade den til dig med den viden og respekt for marshall, du har.

Vh Andreas aka Snake Boots.[/quote]

Prøv nu pedalen, før du danner dig alt for klare holdninger til den... :-) I mine ører er der altså et pænt stykke vej fra den meget "bright´e" Axis Fuzz (Jeg kan ikke få den til at fungere fornuftigt, hvorimod f.eks. en guitarist som Mika Vandborg elsker den...) og så til Voodoo Axe´n.

M.h.t. Marshall´en: Det vil jeg selvfølgelig stadig meget gerne. Jeg hæfter mig især ved, at du skriver "Det haster ikke"... :-) Det luner på et sted, hvor de fleste "patienter" helst "skulle have været med ude at spille i lørdags"... :-)

Men smid mig en mail. Så finder vi nok ud af noget.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af MacG »

[quote="Dannyboy"]Billede

...

Så virkede det.. Nogen som har prøvet sådan en karl?

Beklager billedkvaliteten i øvrigt..[/quote]

Jeg har prøvet et par stykker. Fin guitar, med nogen af de ting jeg kunne tænke mig på en special-Strat. De to jeg har prøvet føltes lidt stive og nye, men.. Men: 12" radius på en Strat føles bare helt forkert for mig. Det er det samme som med EJ-Strat´en: Fin gutar, men halsen føles bare helt forkert, klumpet, ikke på grund af formen, men den "flade" fornemmelse af en for flad radius. 9,5" og 7,25" virker for mig, men 12" og Fenderhals.. Nah. Virker på en Gibson, ikke på en Fender. For mig, måske for dig.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Dannyboy »

Hey Mac, fedt med noget feedback på modellen. Jeg har selv haft to stk EJ strats og var egentlig ret glad for dem. Jeg synes måske bare der var noget med halsen og endte så med at sælge dem igen. Men det var nu mest fordi de var en my for brede - specielt oppe mod hovedet - til mine prinsessefingre. Til gengæld var lyden så også en lille smule federe end i den Hot Rod Vintage 57 Reissue jeg har nu. Men altså det er så lidt, så jeg tror egentlig det mest er os guitarister der kan høre det. (Det tror jeg i virkeligheden ikke engang jeg ville kunne - da slet ikke på en indspilning) Men jeg håber lidt på det bedste fra begge verdener + en masse andre fede features. Men jeg har ikke prøvet den, så det blir spændende :)

Jeg forestiller mig at halsen føles mere som på en Ibanez RG. Altså hurtig og stadig komfortabel. Men det ved jeg jo mere om i næste uge :)

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Peter C »

[quote="Dannyboy"]Hey Mac, fedt med noget feedback på modellen. Jeg har selv haft to stk EJ strats og var egentlig ret glad for dem. Jeg synes måske bare der var noget med halsen og endte så med at sælge dem igen. Men det var nu mest fordi de var en my for brede - specielt oppe mod hovedet - til mine prinsessefingre. Til gengæld var lyden så også en lille smule federe end i den Hot Rod Vintage 57 Reissue jeg har nu. Men altså det er så lidt, så jeg tror egentlig det mest er os guitarister der kan høre det. (Det tror jeg i virkeligheden ikke engang jeg ville kunne - da slet ikke på en indspilning) Men jeg håber lidt på det bedste fra begge verdener + en masse andre fede features. Men jeg har ikke prøvet den, så det blir spændende :)

Jeg forestiller mig at halsen føles mere som på en Ibanez RG. Altså hurtig og stadig komfortabel. Men det ved jeg jo mere om i næste uge :) [/quote]

Den ser rigtig fed ud, men der mangler et 22. bånd til mig.

:)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen