Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Yay, jeg glæder mig til flash.

Jeg må vente til næste weekend med at flashe

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Yay, jeg glæder mig til flash.

Jeg må vente til næste weekend med at flashe.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

[quote="Michael Vajhøj" pid='71148' dateline='1533823690']
ITM: Logo til min forstærker.
Kedeligt, men ikke desto mindre har jeg syntes, at det manglede i de 10-11 år jeg har haft den... :blush:
Så nu har byggeren sendt et til mig - så snart er der (kedeligt) "halmballe" flash. :D
[/quote]Michael, du LOVEDE

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

På vej til Rahbek for sidste gang i denne omgang

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Som i at guitaren kommer med hjem?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Mmmm - Her er den for eksempel på svigerforældrenes terrasse.

Billede
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

OK, så får I lidt mere udsigt

Billede
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Du har bare af at lave en ny tråd med flere billeder i stedet for de teaser-billeder :D
Last edited by Odgaard 5 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Jeg skal nok - Men det er jo et større projekt at tage billeder af sådan et bæst - håber at få tid i eftermiddag.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Jeg skal nok - Men det er jo et større projekt at tage billeder af sådan et bæst - håber at få tid i eftermiddag.
Ja-ja, det er jo fint nok med billeder af posh-guitaren. Men duer den til no’ed..?  ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Det er jo lige det - Det er straks meget sværere at svare på. Jeg skal lige lære den at kende, men det ligner et godt bekendtskab.
Modded guitars were crap right out of the factory

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Skovgaard »

Det er som om at jeg med et par års mellemrum får lyst til at kaste mig over et grejmæssigt gør-det-selv projekt. Det sidste - og meget vellykkede - projekt var mit hjemmebyggede kabinet.

Nu er der følgende sprayflasker på vej:
Sanding sealer
Amber
Transculent Red
Black gloss
Clear gloss
- alle sammen i nitro.

Som farverne måske antyder skal næste projekt udmønte sig i at min mexicanske strat skal omlakeres. Dens nuværende 3-tone sunburst polylak skal slibes af og erstattes med en nitro ditto. Worst case - hvis det ikke lykkes mig at lave en hæderlig burst - lægges der en dækkende farve over bagefter (så er det jo bare hipt med "noget over sunburst").

Om der vil kunne høres forskel bliver spændende at erfare. Den primære motivation går dog på, at jeg har haft denne guitar længe og gerne vil give noget godt tilbage i forhold til hvad den har gjort for mig gennem tiden (jeg har haft den i 18 år). Den er løbende blevet opgraderet gennem årene, og dette virkede til at være et godt næste trin.

Jeg skal nok dokumentere processen :)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

[quote="Skovgaard" pid='71265' dateline='1535995357']
Det er som om at jeg med et par års mellemrum får lyst til at kaste mig over et grejmæssigt gør-det-selv projekt. Det sidste - og meget vellykkede - projekt var mit hjemmebyggede kabinet.

Nu er der følgende sprayflasker på vej:
Sanding sealer
Amber
Transculent Red
Black gloss
Clear gloss
- alle sammen i nitro.

Som farverne måske antyder skal næste projekt udmønte sig i at min mexicanske strat skal omlakeres. Dens nuværende 3-tone sunburst polylak skal slibes af og erstattes med en nitro ditto. Worst case - hvis det ikke lykkes mig at lave en hæderlig burst - lægges der en dækkende farve over bagefter (så er det jo bare hipt med "noget over sunburst").

Om der vil kunne høres forskel bliver spændende at erfare. Den primære motivation går dog på, at jeg har haft denne guitar længe og gerne vil give noget godt tilbage i forhold til hvad den har gjort for mig gennem tiden (jeg har haft den i 18 år). Den er løbende blevet opgraderet gennem årene, og dette virkede til at være et godt næste trin.

Jeg skal nok dokumentere processen :)
[/quote]


Fedt! Det glæder jeg mig til at se billeder af :)

Hvad er din strategi for at fjerne nuværende lak - slibning eller noget med kemikalier, der smøres på osv.?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Skovgaard skrev: Det er som om at jeg med et par års mellemrum får lyst til at kaste mig over et grejmæssigt gør-det-selv projekt. Det sidste - og meget vellykkede - projekt var mit hjemmebyggede kabinet.

Nu er der følgende sprayflasker på vej:
Sanding sealer
Amber
Transculent Red
Black gloss
Clear gloss
- alle sammen i nitro.

Som farverne måske antyder skal næste projekt udmønte sig i at min mexicanske strat skal omlakeres. Dens nuværende 3-tone sunburst polylak skal slibes af og erstattes med en nitro ditto. Worst case - hvis det ikke lykkes mig at lave en hæderlig burst - lægges der en dækkende farve over bagefter (så er det jo bare hipt med "noget over sunburst").

Om der vil kunne høres forskel bliver spændende at erfare. Den primære motivation går dog på, at jeg har haft denne guitar længe og gerne vil give noget godt tilbage i forhold til hvad den har gjort for mig gennem tiden (jeg har haft den i 18 år). Den er løbende blevet opgraderet gennem årene, og dette virkede til at være et godt næste trin.

Jeg skal nok dokumentere processen :)
Spændende! Glæder mig også til at følge processen... :rolleyes:  

Og skulle du nu løbe HELT tør for "projekter" og bare sidder og skumler ovre i hjørnet og føler dig forladt af verden, har jeg jo en bagplade til et kabinet... ;)   Jeg har dog lige pt. noget af et "projekt" med et gammelt hus. Så du skal på ingen måde få stress for min skyld - jeg skal nok holde mig beskæftiget trods alt... ;)

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Skovgaard »

Odgaard: Godt spørgsmål. Efter at have læst og spurgt fagfolk til råds skal man tage hensyn til både den gamle lak og den nye lak. I dette tilfælde skal jeg strippe den for hvad jeg gætter på er poly urethan - noget af det mest hårføre instrumentlak. Det bruges også som gulvbelægning i bl.a. fitnesscentre, og det lader sig kun fjerne ved enten varmepistol/spartel eller slibning. Efterfølgende skal jeg lave en sunburst med den nye lak, og den ravfarvede midte er jo transparent. Det betyder, at træet inde bag ved skal være perfekt, da det jo kan ses. Og det vil sige, at hvis jeg er for ivrig med min varmepistol under lakfjerningen kan jeg lave brændmærker i træet, som ikke bliver til at skjule. Så lige nu er min strategi at fjerne lakken på for- og bagside med slibning, og på siderne (som er sorte) vil jeg forsøge at fjerne lak med varmepistol, da jeg gerne vil se, om jeg kan skåne kroppens rundinger og vinde lidt tid.

Sasha: Jeg ved det - det skulle nu aldrig vare når først aftalen er lavet og saven smidt ind i bilen! Det kan være vi kan finde tiden i dette efterår :) Jeg har også vogtet nidkært over de par preamprør, jeg fik i hånden af dig sidst. De ligger stadig tørt og godt i deres pose og venter på hvordan fremtiden skal tage form :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Jeg købte den til højre i sidste ugeBillede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

J-45 ?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Jep, det er en Gibson J45 2018 standard købt til 4sounds oprydningsudsalg. Den er edderhyleme fed.

Jeg har længe været lidt frustreret over at indspille min OM42. Lige så magisk jeg synes den lyder, når man sidder med den, lige så tyndt og trist kan den lyde på indspilninger.
Så så jeg et par videoer, der nævnte at J45 var en af de allermest indspillede guitarer, fordi den altid lød rigtigt, og ganske rigtigt, når manden bare smed en mikrofon foran den hjemme i stuen lød den med det samme virkelig godt. Da jeg var i 4sound til loppemarked prøvede jeg en, og mine forventninger fra diverse videoer blev til fulde indfriet. En j45 lyder bare lige præcis som min DNA synes en akustisk guitar skal lyde, og nu hvor jeg har fået den hjem må jeg også sige, at den virker nem at indspille. Lyden er meget balanceret. Det er god bund, men den er ikke boomy.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Tillykke med den!

Nu skal man jo nok passe på med at sammenligne alt for meget. Men min Martin (der måske ikke lyder helt som en arketypisk Martin?) lyder som “en regnbue”, hvorimod min gamle Gibson J-50 Deluxe (i bund og grund en J-45 med lidt skarpere skuldre og uden sunburst) lyder som en bulldog, der netop har fået øje på naboens kat... :-)

De kan vidt forskellige ting. Og jeg ville nødigt undvære nogen af dem.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Helt enig. Martinen skal ikke på pension. Det er tanken, de skal supplere hinanden. De lyder meget forskelligt.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen