Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]Jeg kan så kun sige, at den såkaldte "digitale revolution" FULDSTÆNDIGT kurerede min indre grejnørd, når det kommer til fotogrej. Tidligere kunne jeg snakke om Leica, gamle Nikon´er, fede optiker, hemmelige mørkekammertricks osv. osv. i timevis. I dag er et digitalt kamera bare et stykke upersonligt værktøj, som i bedste fald virker...[/quote]

Det forstår jeg så ikke helt. Alt det grej, der rigtigt kan nørdes, det er vel det samme. Det er jo stort set kun filmen, der er byttet ud med en chip. Og så foregår mørkekammertricksene måske på en computer. Men der er jo ikke ændret noget grundlæggende i, hvordan man tager et billede...?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Næh, men når man får udleveret sikkert udmærket grej, der burde være OK til at udføre jobbet, men som måske er noget andet, end dét, man selv ville have valgt, så bruger man det, man får. Og forsøger at sætte sig ind i dets virkemåde, når man får "sidste nye skrig" udleveret.

Og nu vil jeg mene, at udbytningen af film til chip ikke er en ting, jeg ville bruge udtrykket "kun" om. I mine øjne er det to helt VIDT forskellige størrelser.

Men jeg synes da, at det er interessant, at så mange pludselig har fået adgang til at tage en masse billeder. Og jeg afventer spændt på lidt længere sigt at se, hvor det flytter den visuelle verden henad. Indtil videre synes jeg dog ikke, at den gennemsnitlige kvalitet af de tonsvis af billeder, vi bombarderes med til dagligt, er steget - tværtimod!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]
Og nu vil jeg mene, at udbytningen af film til chip ikke er en ting, jeg ville bruge udtrykket "kun" om. I mine øjne er det to helt VIDT forskellige størrelser.
[/quote]

Nej, det er jo ikke en lille ændring. Jeg mente mere, at det ikke var en ændring, der betød så meget for, hvor mange ting, man kunne nørde grej omkring. Men i øvrigt er jeg helt enig i dit indlæg...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Det er jo helt klart, at man er blevet langt mindre kritisk med de enkelte skud - I gamle dage, havde jeg typisk købt en 24/36 billeders film til en hel uges ferie (jeg har altså taget flest feriebilleder i min tid), og så skulle hvert enkelt billede jo være godt. På min seneste ferie i Brasilien har jeg vel taget ca. 2000 billeder, og der må jeg sige, at der sgu er mange dårlige billeder i mellem, som aldrig burde have været taget. Men dem kan man jo heldigvis slette.

Og så kan jeg godt forstå, at når man arbejder med det dagligt, så ligger teknikken på vel på rygraden, og interessen går så hurtigt over mod at finde det helt rigtige (og interessante) motiv.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

@ Turtle: Nej, det er måske rigtigt nok. Men jfr. hvad jeg skriver tidligere, så nåede jeg ihvertfald til et punkt, hvor "dét, der er på billedet, og hvordan" blev voldsomt meget mere interessant end hvilket kamera mm, det var fotograferet med.

Jeg synes f.eks, det siger ret meget, at man investerer i tusindvis af kroner på kameraer, optiker, computere osv. osv, hvorpå man så bruger det til at affotografere den lokale pizzamands åbningstider. Så er det ligesom ikke de helt store problemer i verden, man har sat sig for at kæmpe imod med sit fotografi, ville jeg tillade mig at mene...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Lidt ligesom når det der bliver spillet på guitaren er mere interessant end om der sidder grønne eller gule kondensatorer i forstærkeren ... vildt :D
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]@ Turtle: Nej, det er måske rigtigt nok. Men jfr. hvad jeg skriver tidligere, så nåede jeg ihvertfald til et punkt, hvor "dét, der er på billedet, og hvordan" blev voldsomt meget mere interessant end hvilket kamera mm, det var fotograferet med.[/quote]

Det kan man vel kun se som en god ting. jeg har købt nyt kamera for nylig og glæder mig til jeg har så meget styr på knapperne, at jeg kan tænke sådan...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Er der da nogen, der har påstået, at spørgsmålet om grønne eller gule kondensatorer var mere interessante, end det, der bliver spillet på guitaren?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"][quote="Sasha"]@ Turtle: Nej, det er måske rigtigt nok. Men jfr. hvad jeg skriver tidligere, så nåede jeg ihvertfald til et punkt, hvor "dét, der er på billedet, og hvordan" blev voldsomt meget mere interessant end hvilket kamera mm, det var fotograferet med.[/quote]

Det kan man vel kun se som en god ting. jeg har købt nyt kamera for nylig og glæder mig til jeg har så meget styr på knapperne, at jeg kan tænke sådan...[/quote]

Der må jeg så af bitter erfaring sige, at der kun er én vej frem: Øve, øve, øve... :-)

Det er som om, at man har hørt den før, ikke?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Lidt ligesom når det der bliver spillet på guitaren er mere interessant end om der sidder grønne eller gule kondensatorer i forstærkeren ... vildt :D [/quote]

Men en skønne dag, min dreng, så kommer du krybende for at få modificeret dit nyindkøbte kamera, så du kan montere Leitz-optiker på det, når du indser hvor meget federe, disse tegner - både skarpt og uskarpt!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Uhh - er det noget, du kan lave - Kan jeg komme forbi ;)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Nej, det er ikke noget, jeg roder med. Som sagt, er min indre fotogrej-nørd kureret...

Jeg nøjes blot med at nyde tilværelsen som analog-freak, når jeg en sjælden gang imellem piner mig til at fotografere i min fritid.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Det var nu også mest for sjov :D Men stor respekt for, du holder det analoge i live.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Tjah, en let, overbærende hovedrysten var måske mindst lige så velplaceret... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Jake »

Sasha: Kvaliteten på billederne er jo som det er med så meget andet, når dyrt grej bliver billigere og "folk" får flere penge mellem hænderne - så vokser middelmådigheden, ligesom på så mange andre fronter :-) Heldigvis bliver der stadig sat pris på gode billeder, som på god musik. Man skal lede grundigt, men det er der!

Omvendt synes jeg selv det er fedt. Jeg har fået meget ud af at kunne tage billeder med forskellige indstillinger, og så kunne komme hjem og sammenligne, og drage konklusioner om hvad der duede og hvad der ikke duede. Det er learning by doing, uden det koster penge pr. "forsøg".
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af kraen »

NSHIEID (Now skal hente i Eksildsen i dag): Suhr Riot (bliver til første anmeldelse her på det nye Gearfreak) og TC Polytune

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af K-P »

ITM: En HTC Desire. Ikke særligt guitarrrelateret, men det er lidt som om, at jeg ikke rigtig har lyst til at bruge penge på musikgrej lige for tiden.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af CobraPizza »

[quote="K-P"]ITM: En HTC Desire. Ikke særligt guitarrrelateret, men det er lidt som om, at jeg ikke rigtig har lyst til at bruge penge på musikgrej lige for tiden.[/quote]

What? den skal jeg lige have igen..

ITM: Marshall Silver Jubillee 4x12'' kab, til afhentning når jeg kommer hjem fra ferie :) det er fedt med det dersens globalisering.. Man kan sidde på en græsk strand med en spansk Pina Colada, med en Amerikansk bærbar over et japansk lavet trådløst netværk, sidde og tale med nogle tyskere og stadig handle guitar gear i DK.. yeah!
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af K-P »

Det hænger nok en smule sammen med, at det, jeg gerne vil have, koster mere, end jeg har råd til. Så må man bare købe alt muligt andet.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

ITM: Nogle lysrør, par36 LED spots og lidt reservedele. Og så frygter jeg, at en af de andre bandmedlemmer er i gang med at købe en sæbeboblemaskine...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen