Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Pluto »

Itm. En Fulltone Ocd
Sorte strater lyder bare bedst..

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Jacob »

ITM: En BYOC A/B looper fra Udepost - slut med stepdans på forvrængerne ! :D

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

ITM: Log Jam Prolog, <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/percussion/lo ... cussion/lo ... rolog.html</a><!-- m -->

Det skal prøves det bare er en fis i en hornlygte, eller om det er noget brugbart... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af GodSpeedDK »

ITM:

Billede

Shure 55SH Series II

Så mangler jeg bare Beatles-frisuren, så er det visuelle på plads til morfar-bandet! (det er straks meget værre med det musikalske, men det må komme i anden række ;) )
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Gammel eller reissue?

ITM: Hendrix-plakat, magen til én, som jeg for mange år siden havde på mit drengeværelse, og som jeg formedels en lille million har købt det eneste eksemplar af, som jeg efter års søgen har formået at finde i USA.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Gammel eller reissue?
[/quote]

Reissue. Den skal jo gerne lyde godt, og fungere i praksis :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Det gør de gamle nu også ofte. Men de kan være svære (læs: Dyre!) at finde et stik til. Og hvis man så lige har glemt det dér specielle kabel til dem derhjemme - ja, så... :-)

Edit: Lige netop med vokalmikrofoner kan jeg så egentlig godt forstå, at man sætter pris på "nyt". For mens jeg f.eks. ikke har det fjerneste imod at bytte døde hudceller med forhen- og nuværende ejere af guitarer - nye som gamle, må jeg erkende, at blufærdigheden lige kommer en anelse mere over mig, når det handler om at blive intim med en mikrofon, som gud og hvermand (OK - måske mest hvermand... :-) ) har stået og savlet i gennem 50 år... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Det gør de gamle nu også ofte. [/quote]

Jaeh ... men de her "Elvis"-modeller synes jeg også bare altid man hører om, er alt for følsomme overfor feedback og andre udefrakommende forstyrrende elementer (man skal jo gerne kunne gribe mikrofonstativet, og kaste sig fremad, i en 90 graders vinkel, for at se damerne på første række dybt i øjnene, uden der kommer "klong" og "knas" indover ens smørtenorrøst)

[quote="Sasha"]Edit: Lige netop med vokalmikrofoner kan jeg så egentlig godt forstå, at man sætter pris på "nyt". For mens jeg f.eks. ikke har det fjerneste imod at bytte døde hudceller med forhen- og nuværende ejere af guitarer - nye som gamle, må jeg erkende, at blufærdigheden lige kommer en anelse mere over mig, når det handler om at blive intim med en mikrofon, som gud og hvermand (OK - måske mest hvermand... :-) ) har stået og savlet i gennem 50 år... :-)[/quote]

Mja ... jeg synes egentlig ikke, jeg er så hysterisk med sådan noget ... men jeg husker dog også, da jeg startede min musikkarriere i Rytmepostens Ungdomsklub, hvor alt udstyr (inkl. mikrofoner) blev lånt på stedet, og derfor delt med en del andre bands, og man ikke selv ejede andet, end højest sin egen guitar, at man valgte mikrofon efter hvilken, der lugtede mindst af bræk :s ick:

EDIT: Og du må gerne bruge udtrykket "gud og hvermand" for min skyld. Jeg er ikke mere militant ateist, end at jeg også selv bruger standardiserede hverdagsudtryk, der stammer fra en tid, hvor man ikke vidste bedre. Bare du holder dig til at stave 'gud' med lille, så det ikke bliver forvekslet med et egenavn :)

EDIT2: Og det blev så formuleret forkert. Du må selvfølgelig gøre som du vil. Bare jeg slipper :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]
Jaeh ... men de her "Elvis"-modeller synes jeg også bare altid man hører om, er alt for følsomme overfor feedback og andre udefrakommende forstyrrende elementer (man skal jo gerne kunne gribe mikrofonstativet, og kaste sig fremad, i en 90 graders vinkel, for at se damerne på første række dybt i øjnene, uden der kommer "klong" og "knas" indover ens smørtenorrøst)

[/quote]

Jeg skal ikke kloge mig på lige netop "Elvis" eller tilhørende smøreosterøst. Det kan sagtens tænkes, at du har ret. Det var mere sådan en generel betragtning omkring ældre Shure-mikrofoner, som tit lyder bedre end deres rygte (og ofte også bedre end deres moderne navnefæller), der ofte er baseret på mindet om, hvordan det lød, når hele pigtrådsorkestret tre-fire stemmigt satte ind af karsken bælg igennem sådan et par gamle "pistoler", som alle var klampet til indgangen i fars spolebåndoptager og moslet ud igennem de små, ovale højttalere i siden på denne. Det var som oftest ikke mikrofonerne, der var det største problem... :-) Når dét så er sagt, kan forskellen fra eksemplar til eksemplar af samme mikrofon være som nat og dag. Dette fænomen er nok ikke slet så udtalt, når man køber en ny.

Hvis én eller anden skulle have en gammel SM56 i hæderlig stand liggende, er jeg stadig liebhaver til den..!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Sasha"]Det gør de gamle nu også ofte. [/quote]

Jaeh ... men de her "Elvis"-modeller synes jeg også bare altid man hører om, er alt for følsomme overfor feedback og andre udefrakommende forstyrrende elementer (man skal jo gerne kunne gribe mikrofonstativet, og kaste sig fremad, i en 90 graders vinkel, for at se damerne på første række dybt i øjnene, uden der kommer "klong" og "knas" indover ens smørtenorrøst)

[quote="Sasha"]Edit: Lige netop med vokalmikrofoner kan jeg så egentlig godt forstå, at man sætter pris på "nyt". For mens jeg f.eks. ikke har det fjerneste imod at bytte døde hudceller med forhen- og nuværende ejere af guitarer - nye som gamle, må jeg erkende, at blufærdigheden lige kommer en anelse mere over mig, når det handler om at blive intim med en mikrofon, som gud og hvermand (OK - måske mest hvermand... :-) ) har stået og savlet i gennem 50 år... :-)[/quote]

Mja ... jeg synes egentlig ikke, jeg er så hysterisk med sådan noget ... men jeg husker dog også, da jeg startede min musikkarriere i Rytmepostens Ungdomsklub, hvor alt udstyr (inkl. mikrofoner) blev lånt på stedet, og derfor delt med en del andre bands, og man ikke selv ejede andet, end højest sin egen guitar, at man valgte mikrofon efter hvilken, der lugtede mindst af bræk :s ick:

EDIT: Og du må gerne bruge udtrykket "gud og hvermand" for min skyld. Jeg er ikke mere militant ateist, end at jeg også selv bruger standardiserede hverdagsudtryk, der stammer fra en tid, hvor man ikke vidste bedre. Bare du holder dig til at stave 'gud' med lille, så det ikke bliver forvekslet med et egenavn :)

EDIT2: Og det blev så formuleret forkert. Du må selvfølgelig gøre som du vil. Bare jeg slipper :) [/quote]

Jamen, du kan da ved Gud også regne med, at det gør jeg så´gu´ også! Det er sikkert som ammen i kirken! Men jeg vil guddøde´me ikke være så ugudelig at lade en Goddamn oplagt chance for at stikke lidt til en gudsforladt synder som dig flyve fra mig på lette englevinger... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af GodSpeedDK »

Det var da også forbandet, at der skulle komme sådan en helvedes ballade, ud af sådan en lille bemærkning. Men du skal satme ha' den, Søren. Det er ikke så fandens mange, der tør stå ved deres blinde tro på imaginære venner, forlængst forældede røverhistorier, og alt det djævelskab længere.

:D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Ja, det næste bliver vel, at de kommer og påstår, at jorden er rund? Enhver idiot kan sgu´ da se, at den er flad...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]...blinde tro på imaginære venner, forlængst forældede røverhistorier, og alt det djævelskab...
[/quote]

Det lyder lidt som en kort liste over hovedingredienserne i rock&roll, gør det ikke..?

:-)

I øvrigt har jeg nu aldrig betragtet mig selv som synderligt religiøs. Jeg kan bare godt lide at drille dig... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

ITM:

To par Cat 9" Loggers.

Skulle have et par nye, men fandt dem på udsalg til halv pris. Og så måtte jeg jo have to par istedet :-) De skal nu nok blive brugt! Det kan være, at det denne gang lykkes mig at gøre alvor af min mangeårige plan om at have et par til arbejde og et par til pænt brug..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Morten_Lyse »

ITM. Lidt blandet bras fra Thomann til bandet..

ITM. II. Nogen stumper til en prototype af noget attenuator "the likes, this world has never seen." - Det bliver spændene at se, hvilken side af gal-genial-knivsæggen, projektet falder til. Teorien ser sund ud, så praksis er dømt til at fejle..

Mvh;
Morten Lyse

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Frost »

Det dersens attenuator-værk. Er det noget andre må lære af ?? ;)

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Morten_Lyse »

Hvis det lykkes, skal der slåes ud med armene og bruges uforståelige, fordanskede, halv-tekniske udtryk med rod i det engelske sprog til at forklare min enestående visdom. - Og produktet deraf. Markedet skal mødes af en lille kasse der hedder noget sært, men med et "nifty" prisskilt og tilpas med mystik og røgslør over den i øvrigt simpelt udseende indmad.

Lykkes det ikke. Well, we'll get to that.

Mvh;
Morten Lyse

PS. Uanset hvad, skal jeg nok lige smide en bemærkning om tingenes udfald. :)

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Frost »

Nu lidt forsigtig med røgen - Vi ved jo alle at det er det der holder elektronik kørende, for det er som regel når røgen er sluppet ud, at ting holder op med at virke

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af efrandsen »

[quote="Morten_Lyse"]ITM. Lidt blandet bras fra Thomann til bandet..

ITM. II. Nogen stumper til en prototype af noget attenuator "the likes, this world has never seen." - Det bliver spændene at se, hvilken side af gal-genial-knivsæggen, projektet falder til. Teorien ser sund ud, så praksis er dømt til at fejle..

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Hvis den viser sig, at fungere, så kender jeg en guitarist, som af og til har en skoleuniform på i en kælder nær Skive, der godt kunne bruge noget dæmpning til hans 100 watts JMP :D
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Pluto »

Itm. En xotic ep booster og en xotic t-shirt
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen