Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af fortytwo »

ITM: En "ny" hals til min Telecaster Custom..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="MacG"]
Altså... Det er ikke for at mobbe, men...: Bygger du ikke den samme guitar hvergang ? Tele-krop, Humbuckere, Vib.. Hvad leder du efter når du tilsyneladene har fundet det ?
(Siger manden der har kælderen fuld at Strat´er og stumper af dem.. :D )[/quote]

Fuldstændigt korrekt observeret - og jeg har tænkt mig at fortsætte indtil jeg rammer rigtigt. ;)

Nej, jeg er nået det punkt, hvor jeg har en meget klar idé om hvad der virker for mig (og det kan man så ryste på hovedet af, hvis man vil, men hey - det virker bare for mig) - det er stort set altid en singlecut guitar med klart definerede kanter (i modsætning til en strat med bløde kurver - jeg kan slet ikke finde ud af hvor guitaren er. :D ), og teleformen fordi, den i mit hoved lader til at have noget mere punch - jeg tror det har noget at gøre med koblingen til halsen. Herudover en almindelig trem (ikke floyd), strat-mensur, ahorn hals og gribebræt (mere spank og punch) og HSH setup med en kraftig humbucker i bridge, og noget væsentligt mildere i neck - på det sidste er jeg blevet meget begejstret for en Dimarzio Breed i broen, og en humbucker from hell (der trods navnet lyder meget single-coil'sk ) i neck - hertil krydres med en singlecoil midterpickup, når jeg skal spille pæn clean.

Det jeg så roder med, er at finde den helt rigtige kombination af krop og hals - ifht. at få den lyd frem, som jeg har en vision af. Dette bliver så et nyt eksperiment, da jeg aldrig har ejet en ask krop, og slet ikke en med chambers - men jeg kunne rigtig godt lide den Anderson hollow tele jeg prøvede i London, så det måtte afprøves med en ahornhals og min foretrukne pickupkombination. Jeg kan godt lide at en guitar er meget let, og øget resonans har jeg virkeligt fået blod på tanden efter, efter jeg fik min superresonante Iceman.

Men jo, man kunne argumentere for at det er en fjoget jagt jeg har. Min bedste undskyldning er, at jeg nyder det i fulde drag. Jeg synes det er rigtig fedt at prøve en masse forskellige ting af, drage erfaringer, og forhåbentligt finde nogle guldklumper ind i mellem.

Undskyld den lange smøre. Den korte version er vist bare at jeg elsker guitarer, og nyder at bygge bastarder, der er lige præcis som jeg gerne vil have dem.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af GuitaRasmus »

NO ITM: Hold da kæft de er hurtige - de skulle skære en ny slagplade, HSH huller i en standard tele krop, og bånde min hals, og de har lige skrevet at de er ved at være klar til at sende - jeg bestilte for under 24 timer siden! Optur! :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Jeg kan så ikke helt forstå, hvorfor en mellemtone-fanatiker som dig begiver sig ud i asketræskroppe. Men jeg glæder mig til at høre, hvad du siger til det...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]Jeg kan så ikke helt forstå, hvorfor en mellemtone-fanatiker som dig begiver sig ud i asketræskroppe. Men jeg glæder mig til at høre, hvad du siger til det...[/quote]

Næh, jeg har også selv tænkt tanken - men omvendt har jeg også efterhånden prøvet en del elletræskroppe, som jeg synes fokuserer på nogle "forkerte" mellemtoneområder. Jeg tror at det mellemtoneområde jeg tænder på er området omkring 300-500 hZ, hvor jeg tror at elletræs fokus snarere er på den højere mellemtone - som jeg ikke er så vild med. Ifølge kloge hoveder (kan diskuteres ;) ) som Suhr og Anderson, har chambering en tendens til at skære de frekvenser lidt væk, og hermed give et perciperet indhold af mere bund og lav mellemtone. Anyway - det er svært at gisne om - nu bliver det prøvet. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Nå men så fik man da lige tændt op under bygge-tele-tankerne igen (dog nok lidt andre specs end dig, Rasmus). Tak for det :-)

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

ITM (tidligere på dagen): Mine to Mørch-guitarer blev lige hentet i formiddags, den ene blev bygget tilbage til SSS og har fået nye bånd, begge har fået nyt hoved, så nu er de ægte:

Billede
RoadHigh.dk

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Anonym »

Ser godt ud Vajhøj. Selv guitarstativet. :D

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Og hold nu op hvor er det dejligt at have min "strat" tilbage i SSS - den blev luftet i en 8 timers maraton i lørdags (spillejob med diner + dans) - nøj den lyder og spiller bare fedt... :)

Og for at folk ikke skal tro jeg har de samme tilbøjeligheder som andre, så er den skam ægte slidt - life is rough in the real world... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Godt at se, at de ikke risikere at blive beslaglagt i Fender´s "spanske inkvisition"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Pluto »

ITm. - Sovtek 5ar4 ensretter rør til lageret hvis nu ,den skulle drille igen Voxen :?
Sorte strater lyder bare bedst..

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Stevi »

[quote="Michael Vajhøj"]ITM (tidligere på dagen): Mine to Mørch-guitarer blev lige hentet i formiddags, den ene blev bygget tilbage til SSS og har fået nye bånd, begge har fået nyt hoved, så nu er de ægte:

Billede[/quote]
Din strat... Din strat er godt nok fed, jeg har set den før, men hver gang bliver jeg overrasket over den. Fed burst og fedt slid.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Stevi"]
Din strat... Din strat er godt nok fed, jeg har set den før, men hver gang bliver jeg overrasket over den. Fed burst og fedt slid.[/quote]
Takker... :) :) :)
Du skal være velkommen til at rykke den lidt rundt en dag ved lejlighed - for det er sgu en dejlig guitar... :)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af kraen »

ITM: Sanyo Eneloop batterier og et ekstra Nikon-batteri til kameraet.

NGLNOGKIA (Now Går Lige Ned Og Køber I Akustikken): Amplitube iRig

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Anonym »

STBD (Soon to be delivered): Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="SustainerPlayer"]STBD (Soon to be delivered): Billede[/quote]

I bedste Piet van Deurs-stil:

Hvad er det?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af AnotherDan »

@Sasha: det er Eleven Rack fra digidesign.
@Hans: very nice indeed, glæder mig til at høre hva du syntes om det.
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Nå-nå, ja-jah...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"]STBD (Soon to be delivered): Billede[/quote]

Spændende! Jeg har selv gået og kigget lidt på den, men aldrig fået mig taget sammen til at prøve den. Det kan være du giver en kop cola og en prøvetur en dag? Så giver jeg en prøvetur med den hvide fræsertele. :)

ITM: Dimarzio Humbucker from hell og Virtual vintage 54 pickupper til min tele.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Loomer »

Rasmus, hvis du skal ud og prøve swinet der, ville jeg sgu gerne lige med. Det der Eleven-ballade har jeg selv luret lidt på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen