What the fuzz???

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

What the fuzz???

Indlæg af Kladen »

Jeg er på udkig efter en fuzz der skal bruges sammen med min super lead.
Lydideal er hendrix når der spilles strat og page når vi snakker les paul. Det kunne være fedt, hvis der fandtes en der var brugbar både for humbuckers og singlecoils. Jeg har prøvet et par af de nye fuzz face og synes de går fra flad til fuldstændig mudder på et meget lille område og var egentlig noget skuffet over hvordan de cleanede op på volume potten. Jeg har engang haft en fuzzy lady fra plum crazy der egentlig var meget fed, men ikke sådan lige at få fat i igen.

Er der nyere fuzz pedaler eller fuzz pedaler i al almindelighed, der kan anbefales og samtidig ikke slår bunden ud af budgettet? Hvad med Joe bonamassa FF? Love pedal Karl ? Keeley fuzzhead? Carl Martin the fuzz (hvis det da egentlig er en fuzz) fulltone 69 og 70. Er der nogen der har erfaringer med ovenstående? Gerne brugt sammen med en kogende marshall :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: What the fuzz???

Indlæg af Smittefar »

Keeley Fuzz Head er ikke det du søger. Den har slet ikke det der pruttende respons du søger. Jeg holder meget af min, men det er ikke klassisk fuzz.

Jeg synes at huske at analogmans sun face skulle være the shit
Modded guitars were crap right out of the factory

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: What the fuzz???

Indlæg af Lasse H »

Uden at ville være belærende vil jeg først lige indskyde, at fuzz pedaler kræver noget arbejde, inden man får det bedste frem i dem. Især forholdet mellem guitarens volumenpot, pedalens forvrængning og output og forstærkerens forvrængning skal ligesom være afstemt. Husk derudover ingen buffer før den fuzz.

Når det så er sagt, har jeg haft flere af dem, du nævner (fulltone 69, Karl Fuzz og Bonamassa) og andre. Personligt har jeg kogt det ned til en Analogman Sunface (som Smittefar synes at anbefale) og en fuzz, Søren A. har lavet, som vist nok er baseret på en fulltone 69, men som efter min mening er temmelig langt fra det eksemplar, jeg har haft. Jeg skal på ingen måde påstå, at det er de eneste saliggørende fuzz'er, der findes. De passer bare godt med min smag, men jeg kunne fx også godt tænke mig en silicon fuzz selv. De er begge meget "mudrede", især Sunface, hvis man ikke skruer ned på guitarens volumenpot - men det gør man jo. Når man gør det, kan man få en meget "naturlig" og syngende tone, blandt meget andet, med disse pedaler.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: What the fuzz???

Indlæg af Rasser »

Jeg har også en fuzz Alwan har lavet. Den er jeg meget glad for sammen med min strat til Hendrix-ish tone. Som skrevet ovenfor er fuzz en meget temperementsfuld størrelse, der kræver noget arbejde og tilvænning før det bliver godt.

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: What the fuzz???

Indlæg af Kladen »

Hej drenge

Det lyder til, at jeg skal have fat på sådan en Alwan Fuzz og lytte lidt på den :)
Jeg er klar over buffer problematikken og at de helst skal være først i kæden.
Det med volume potten synes jeg har været svært på de eksemplare jeg har haft i hænderne. Det virkede nærmest som tænd/sluk og fik aldrig den helt fede lyd ud af dem :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen