kan en Octaswtich gøres "pop" fri

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

kan en Octaswtich gøres "pop" fri

Indlæg af Vinta »

Har haft en octaswitch 2, men måtte levere den tilbage igen, da poppede nærmest var små eksplosioner i forstærkeren. Jaja lidt overdrivelser, men det var ikke anvendeligt i en live situation. Nu er deres v3 kommet, hvor de har gjort den halv så stor. Den ville være perfekt til mit Live board. Ved ikke så meget om elektronik. Men er det ikke noget med, man kan lodde en modstande eller lignende på til at fjerne "pop", ja så er det ikke Tru by pass længere, pyt bare det ikke påvirker lyden :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: kan en Octaswtich gøres "pop" fri

Indlæg af Sasha »

Vinta skrev: Har haft en octaswitch 2, men måtte levere den tilbage igen, da poppede nærmest var små eksplosioner i forstærkeren. Jaja lidt overdrivelser, men det var ikke anvendeligt i en live situation. Nu er deres v3 kommet, hvor de har gjort den halv så stor. Den ville være perfekt til mit Live board. Ved ikke så meget om elektronik. Men er det ikke noget med, man kan lodde en modstande eller lignende på til at fjerne "pop", ja så er det ikke Tru by pass længere, pyt bare det ikke påvirker lyden :-)
Hvis man sætter disse modstande det rigtige sted, er det nu stadig true bypass. De skal jo kun være i signalvejen, når der ikke er valgt "bypass".

Om det så er dét, der skal til, for at fjerne et eventuelt kontaktklik - der kan være mange årsager til dette - får stå hen i det uvisse. Jeg finder det svært at tro på, at et firma som Carl Martin sender et switching-system på markedet, hvori der ikke er monteret disse modstande, som refererer de implicerede sagers ind- og udgange til stel. Og er de der (forhåbentlig) allerede, skal årsagen til klikket jo altså findes andetsteds...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen