Clip-On Galore

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Clip-On Galore

Indlæg af Smittefar »

Clip-On tunere er klart det fedeste til hjemmebrug, og jeg har efterhånden fået anskaffet et par stykker

Billede

Billede

Polytune er ubetinget den bedste af de tre. Det er den mest præcise, den reagerer hurtigst, og den detekterer tonen i længere tid. PitchHawk er bestemt også OK - Den røde No-name tingest er ikke god nok, men den fik mig hooked på clip-on konceptet
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Clip-On tunere er klart det fedeste til hjemmebrug...
Disse er nu også ganske gode - her også i en fiks version lige at "clip on":

http://www.ordrupsko.dk/product.asp?product=326

:P ;) :angel:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Smittefar »

Mmm tøfler

Bliver du aldrig træt af at starte den rørdrevne krystalsvingende kortbølgeradio op bare for at stemme en guitar?
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af IkkeMig »

Jeg har en lille Planet Waves Clip-On tuner, jeg altid bruger derhjemme. jeg har aldrig prøvet andre, men den er nem at bruge og ret hurtig til at reagere, så den opfylder mit behov :) Og 90% af tiden, jeg sidder og øver med guitaren derhjemme, der er det uden strøm til, så jeg ville da slet ikke undvære at have sådan en...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Smittefar »

Præcis
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Knuddi »

Smittefar skrev: Clip-On tunere er klart det fedeste til hjemmebrug, og jeg har efterhånden fået anskaffet et par stykker

Billede

Billede

Polytune er ubetinget den bedste af de tre. Det er den mest præcise, den reagerer hurtigst, og den detekterer tonen i længere tid. PitchHawk er bestemt også OK - Den røde No-name tingest er ikke god nok, men den fik mig hooked på clip-on konceptet
Nu håber jeg din "anmeldelse" holder stik - jeg har ihvertfald lige bestilt én udelukkende (næsten) på den baggrund. :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Smittefar »

Av for den - Jeg synes, den er fed, og den vil blive brugt næsten hver dag :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Knuddi »

Smittefar skrev: Av for den - Jeg synes, den er fed, og den vil blive brugt næsten hver dag :)
Ja, det er et stort ansvar at bære! 
Nå, pjat til side, jeg havde egentlig planlagt at købe én når de dumpede ned i butikkerne, og havde ikke registreret at det var sket.
Din test og omtale gjorde det bare det nemmere. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Mmm tøfler

Bliver du aldrig træt af at starte den rørdrevne krystalsvingende kortbølgeradio op bare for at stemme en guitar?
Det skal bestemt ikke være nogen hemmelighed, at jeg utroligt gerne ville eje en rørbestykket guitartuner. Desværre er det endnu ikke lykkedes mig at finde én, der fungerer rigtig fedt på 50Hz strøm. Så denne drøm må forblive som sådan lidt endnu. Man kunne måske også karakterisere dette som en anelse "overkill" - altså ikke sådan at forstå, at den ikke kunne være et særdeles velfungerende indspark i den tilsyneladende omfattende tuner-fetish, som lader til at gribe om sig, "as we speak" - men mere fordi jeg faktisk må melde hus forbi, når det kommer til at være ramt af denne lidelse. Faktisk bruger jeg næsten udelukkende "verdens bedste tuner" derhjemme:

http://www.vaxol.dk/wp-content/uploads/2014/04/Utrolige-fakta-om-%C3%B8ret-1030x684.jpg

Og skulle den indre reference en sjælden gang imellem være lidt svær at hidkalde - evt. i kombination med en sådan:

http://www.denstoredanske.dk/@api/deki/files/26906/=479996.501.jpg

Jeg må erkende, at jeg har svært ved at se behovet for elektroniske hjælpemidler på hjemmefronten. Selv om jeg ejer en pæn håndfuld af disse - bl.a. en polytune Mini, som jeg vist endnu aldrig har fået brugt - har jeg godt nok sjældent brugt nogle af dem derhjemme til andet end måske lidt finjustering af intonation eller lignende.

Men stadigvæk: Sådan en rørdrevet strobe-tuner ville dælme se flot ud i mit arbejdsværelse... ;)
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Smittefar »

Problemet med en pedaltuner er, at man aldrig får taget sig sammen til at bruge dem hjemme. Clip -on er lige så nemt og hurtigt som stemmegaflen
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Sasha »

Tjah, måske.

Det kunne da godt være, at man skulle ønske sig sådan én i afskedsgave, den dag man skal på pension...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Smittefar »

:) det er jo først om 1000 år
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: :) det er jo først om 1000 år
Tak-tak! Du er nu flink...  :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg erhvervede mig for et par år siden Thomann's noname'r til 36,-. Jeg har endnu ikke haft behov for at opgradere, til trods for, at den bliver brugt flittigt :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Clip-On Galore

Indlæg af Odgaard »

Jeg føler mig - efter denne tråds normer - pludselig så ung.

Men Smittemorfar: er al den snak om strap... clip-ons bare et dække for det faktum, at du har fire polytune pedaler, eller er det røgslør bare en sideeffekt?

Ps: tak for heads up på en type gear, jeg slet ikke havde overvejet at købe.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Smittefar »

Jeg har faktisk kun tre polytune pedaler (to 1ere og en 2er), clippen skal tælles med, for at jeg når op på fire.

Jeg har heller aldrig regnet clip tuners for noget, men så fik jeg nærmest en foræret til Guitar Show, og siden har jeg ikke kigget tilbage. Som sagt synes jeg, de er uovertrufne til hjemmebrug. Live kunne jeg allerhøjest finde på at bruge dem på en akustisk guitar, hvis jeg nu kun kørte med min DPA mickrofon og ikke brugte guitarens pickupsystem.
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Snake Boots »

Sådan en 'strap-on' er helt kanon til hjemmebrug, smart til fly-in gigs, ok til øveren, men noget hø til gængs scenebrug.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Lund »

hvorfor? man skal jo bare "clippe" den på når man stemmer... den behøver da ikke sidde der mens man spiller. Det er da bare et snuptag at sætte en polytone på hovedet.

Hvis man ikke har meget plads på boardet eller vil have et no pedals setup, så synes jeg da det er smart - og at den kan bruges derhjemme på sofaen uden at skulle plugge brædtet i er en ekstra bonus.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Snake Boots »

En pedaltuner virker bare HVER gang, den er total idiotsikker. Og ekstra bonus med en mute knap ved hånden (foden). En clip-on løsning kan nemt resultere i lidt eller meget nøl på scenen: 

- fordi den ikke altid tracker og/eller tracker på alle strenge
- fordi den forstyrres af ekstern larm
- fordi man har glemt den (!) 
- fordi den forsvandt på et gig aftenen før eller af en anden grund bare ikke er der, hvor den burde være

Selvfølgelig kan man bruge den på scenen... jeg er bare stor fan af alt, hvad der er maksimalt idiotsikkert!

Jeg har et rimeligt idiotsikkert setup, men med en enkelt stor svaghed: En af mine amps kører 110V og derfor med ekstern transformator (110V->240V). Jeg har en omformer som ALTID ligger bag i den forstærker, som forstærkerens US-stik er plugget i. Alligevel skete det for et par måneder siden, at jeg kom til et gig, og måtte konstatere, at omformeren lå derhjemme!! Heldigvis havde jeg en anden amp med den dag. Samme med guitarremme, jackkabler, PA-kabler og meget mere. Jeg har det bedst med et maksimalt idiotsikkert setup. :)
Last edited by Snake Boots 8 years ago, edited 1 time in total.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Clip-On Galore

Indlæg af Lund »

nu er det ikke for at være kværulant men...

- jeg tror ikke at de nye (som polytune) tracker dårligere end en pedaltuner. hvis man har den tændt og sidder på tracker den selvf. hele tiden, men det er vel ligegyldigt.... den er jo ikke i pedalkæden.

- jeg mener ikke at de nye modeller forstyrres af larm... se på at flere pros bruger mm.

- det er lige så let at glemme en enkelt tuner pedal hvis man f.eks. kører et no pedals setup.... den er nemmere at glemme end et helt pedalboard -  der er jeg enig - men man kan jo remse mange ting op der er nemme at glemme. Hvis man bare obevarer den sammen med kabler f.eks. så går det vel. Eller bare have den i guitarkassen som fast tilbehør der.

- backup backup backup..... alt kan jo blive væk.

Læs dette med baggrund i at jeg har en pedaltuner..... jeg synes bare at de der clipon er ret smarte.

F.eks, hvis man vil have et mikrobrædt eller no pedals setup.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen