Divine Amps?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
drz
Himmelhund
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Divine Amps?

Indlæg af drz »

Hey herinde

Kender nogen herinde noget det divine amplification?
Ved kun det er dansk, ellers intet, grunden er at jeg er blevet tilbudt en combo, hvor der står Søren Schack på?

Kunne godt tænke mig at vide lidt om denne amp, samt hvor den lå prismæssigt dengang?

Hjælp!!!!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Divine Amps?

Indlæg af Sasha »

Tjah, har da repareret én af disse såkaldt "guddommelige" forstærkere for netop Søren Schack. Så mon ikke der er tale om den samme?

Hvad vil du vide om den - altså udover, at det - som så meget andet - er et bud på en klon af en Dumble..? Jeg tror ikke, at du skal forvente, at prisen for sådan en omgang køkkenbordssløjd afspejler bagmandens tanker om guddommelighed...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
drz
Himmelhund
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Divine Amps?

Indlæg af drz »

Øj, det var rene ord for pengene , men det var lidt af svaret,altså at det så er en dumble klon, hvilke rør bruger de som regel? 
Nuværende ejer sagde den havde kostet næsten 18,000.- ved woodstock.... kan det passe?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Divine Amps?

Indlæg af Sasha »

drz skrev: Øj, det var rene ord for pengene , men det var lidt af svaret,altså at det så er en dumble klon, hvilke rør bruger de som regel? 
Nuværende ejer sagde den havde kostet næsten 18,000.- ved woodstock.... kan det passe?
Tre ECC83 og fire 6L6GC.

Sagde du 18.000...???

NUTS!!!

Uden at skulle gå i detaljer omkring, hvorfor jeg ikke ville røre sådan en forstærker med en ildtang - jeg kan dog afsløre, at der er både lydmæssige og konstruktionsmæssige ingredienser i dén suppe - vil jeg nogenlunde nøgternt mene, at man skulle være heldig for at få 5.000 for den. Men den sidste optimist er selvfølgelig heller ikke født endnu...

Brugeravatar
drz
Himmelhund
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Divine Amps?

Indlæg af drz »

Puha da, er sku glad for rene ord, for har ikke hørt fra andre som kender lige den amp, men det må betyde helt enkelt at jeg ikke tør røre ved den, for jeg spiller rigtig meget live og har virkelig brug for noget som bare kører derud af, selvfølgelig kan alle amps fejle, men når der er lidt snurren i krogene, ja så tør jeg sku ikke.

Mange tak for kommentarerne Sasha, det var sku lige hvad jeg manglede.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Divine Amps?

Indlæg af Sasha »

drz skrev: Puha da, er sku glad for rene ord, for har ikke hørt fra andre som kender lige den amp, men det må betyde helt enkelt at jeg ikke tør røre ved den, for jeg spiller rigtig meget live og har virkelig brug for noget som bare kører derud af, selvfølgelig kan alle amps fejle, men når der er lidt snurren i krogene, ja så tør jeg sku ikke.

Mange tak for kommentarerne Sasha, det var sku lige hvad jeg manglede.
Åh, jeg be´r...

Men netop hvis det er sådan en gennemsolid "gigging-amp", du er ude efter, tror jeg nok, at jeg i det konkrete tilfælde ville springe over. Den har sin nettransformator (tungeste komponent i hele forstærkeren) monteret på sådan et temmelig sindrigt, men ikke voldsomt solidt vinkel-beslag, som gjorde, at jeg i sin tid rådede Søren Schack til at sælge den, før transformatoren en skønne dag - ikke uden pauker og trommer, gnister og røgsignaler - pludselig ligger og roder rundt nede i bunden af kabinettet. Det gjorde han så og købte sig en ældre Fender Deluxe Reverb istedet, som også lydmæssigt var langt mere ham (og mig med for dén sags skyld). Og han har vist ikke set sig tilbage siden.

Brugeravatar
drz
Himmelhund
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Divine Amps?

Indlæg af drz »

Hold da op, ja det lyder da helt sikkert som en amp at Woodstock har forlangt 18.000,- for :) men måske 1800,- så ikke lyder mere rimeligt. 
Jeg skal prøve en deluxe reverb fra 90erne sidst på ugen, med en celestion gold i, glæder jeg mig meget til, jeg købte faktisk også en jmi ac30/4 i weekenden, den lyder virkelig eminent synes jeg, men tror den er blevet moddet på et tidspunkt, for når den hedder 4 mener jeg bare og efter hvad jeg kan se, at den har fire indgange, men Den har også de 4, men imellem de 4,er der 2 potmetre, det ligner originalt, men kan ikke finde nogle lignende, så måske jeg skal finde en amp guru, til at tjekke hvad det er.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Divine Amps?

Indlæg af Sasha »

Er det en VOX AC30/4, du har købt? Eller er det en JMI "klon" af den gamle original? I førstnævnte tilfælde må du da enten have haft den helt store tegnedreng fremme eller også have været usandsynlig heldig...

Under alle omstændigheder er det da garanteret en fin forstærker, hvis ellers du kan lide lyden, hvilket det lader til. Men hos både Vox og JMI skal en AC30/4 altså kun have fire indgange og ikke noget med potmetre monteret ind imellem disse. Så  der er nok rodet lidt med sagerne. Hvordan og hvorledes er naturligvis ikke nemt at svare på uden at have haft næsen i sagerne. Så det er da nok en meget god idé lige at lade en kompentent fagmand tage et kig på sagen. Om det så er muligt ligefrem at opstøve guruer i disse cirkler, skal jeg afstå fra at byde ind på. Som antydet tidligere i tråden, har jeg ikke altid været voldsomt imponeret over, når folk forsøgte at tillægge forstærkerarbejde diverse former for spirituelle kvaliteter. But each to his own...

Og prøv da endelig en Deluxe Reverb også, selv om jeg personligt nok ville mene, at man nok skal i hvert fald 10-20 år længere tilbage i tiden end 1990'erne, for at finde en Fender, som jeg ville kaste mine penge efter. Men nu er det jo ikke mig, der skal spille på den. Så hvis dine ører fyldes med honning, og prisen ellers er rigtig, skal du da endelig bare slå til.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
drz
Himmelhund
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Divine Amps?

Indlæg af drz »

Det er en JMI ac30/4 , fik fat i den gamle eger, som fortalte at de 2 ekstra potmetre der var på, var til topboost og det virker faktisk ret fedt, det clearer lyder på en lidt speciel måde, eller hvad man nu siger.
Samtidig røg jeg sku i fælden med den deluxe igår, øv hvor den lyder fedt med en Celestion gold i :) men tænker stadig om det er gode pålidelige road amps, men der er jo kun én måde at finde ud af det, kan man sige. Alle andre foreslår jo, axe fx eller kemper og kan nu godt forstå den en del af vejen, men jeg spiller jo "bare" musik, jeg er skutte programmør og tror bestemt jeg ville give op, inden første preset er nået. he he he he he

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Divine Amps?

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Nu burde sådan en AC30/4 jo have et indgangstrin på den relevante kanal, som er opbygget med et EF86-rør. Top Boost-kanalen på en AC30 er jo normalt lavet med et "normalt" ECC83. Så det er da lidt interessant, hvordan "omkrølningen" til en Top Boost-model er foregået. Selv hvis din forstærker havde haft et ECC83-baseret indgangstrin, burde "udvidelsen" med Top Boost vel kræve, at man mokkede et ekstra rør i. Så det kunne da være lidt spændende at se, hvad og hvordan det var lavet.

De to kontroller er vel blot de "sædvanlige" bas- og diskant-kontroller, som det sømmer sig for en "Top Boost" Vox? Skal ikke lige kunne udtale mig om, hvordan de "clearer" lyden. Jeg ville blot tro, at de skruede op og ned for henholdsvis bas og diskant, omend de er temmelig interaktive.

Du skal såmænd ikke være så nervøs for en reissue-Deluxe Reverb´s "roadworthyness". Den er såmænd OK. Man kunne måske overveje at sætte nogle udgangsrør i, som bedre kan klare den overspænding (410-420 volt på rør, som er designet til max. 360), som Fender lægger på her, end originalrørene. I praksis vil det nok sige enten NOS- eller JJ 6V6 (sidstnævnte er designet til max. 500 volt). Man kunne også med fordel forsyne den med en ekstra sikring på højspændingen, som sikrer, at tingene ikke går helt op i røg, hvis noget skulle gå galt. Men generelt er det såmænd ganske pålidelige forstærkere. Om man så synes, at lyden fra disse reissue-modeller holder, hvis man stiller dem op ved siden af en gammel original, må man jo gøre op med sig selv og sine egne ører...

Edit: Og hvis "alle andre" foreslår at se retning af de dér simulerede orgasmer, du nævner, kan jeg så konkludere, at jeg åbenbart ikke er en del af det større fællesskab  :D . Og det skyldes absolut ikke kun, at jeg heller ikke finder det den mindste smule interessant eller sexet at bruge sin tid på at programmere istedet for at spille...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen