Info om forstærker. Jennings J100 solid state

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Andersdengrumme
Himmelhund
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8 years ago
Kontakt:

Info om forstærker. Jennings J100 solid state

Indlæg af Andersdengrumme »

Jeg har arvet min fars fede gamle Jennings J100 solid state. men tør ikke sætte nogen enhed til da jeg ikke kender spec.? hjælp det står ikke på den.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Info om forstærker. Jennings J100 solid state

Indlæg af Sasha »

Andersdengrumme skrev: Jeg har arvet min fars fede gamle Jennings J100 solid state. men tør ikke sætte nogen enhed til da jeg ikke kender spec.? hjælp det står ikke på den.
Er vi ude i sådan en her - altså toppen J100D ?

http://www.voxshowroom.com/catalogs/jei72amps2.html

Så burde den jo kunne klare højttaler(e) med en samlet impedans på ned til 4 Ohm. Med andre ord: Stort set enhver guitarhøjttaler, du sådan lige kan støve op. Har du planer om at spille højt på forstærkeren, er det så nok en klog idé, hvis dét kabinet, du sætter til, er på mere end 100 Watt.

Har kabinettet en højere impedans end de 4 ohm, skader det ikke sådan en transistorforstærker (du skal derimod ikke gå under de 4 Ohm!). Men du vi så i givet fald ikke kunne få de fulde 100 Watt ud.

Edit: Stavehat.
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Andersdengrumme
Himmelhund
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8 years ago
Kontakt:

RE: Info om forstærker. Jennings J100 solid state

Indlæg af Andersdengrumme »

Tusind tak og ja det er toppen på den til højre. Fedt. så har jeg et kabinet jeg kan sætte til. Fedt tusind tak.


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen