Tweedtone i Woodstock guitars

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tweedtone i Woodstock guitars

Indlæg af shm »

Er der nogen af de forstærkerkyndige, der kan give et bud på kvaliteten af de Tweedtone forstærkere som forhandles.

Jeg er med på, at de er fra Kina, men det virker som om det er lave på gammeldaws manér, PTP, kabinet af finer osv.

På forhånd tak.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tweedtone i Woodstock guitars

Indlæg af Rasmus »

Jeg synes faktisk de lyder hæderligt til prisen. 

Hvis man nogensinde har set en rigtig tweed forstærker, så ved man det ikke er sådan de skal se ud. 

Kabinetterne er større, dybere, og generelt er følelsen lidt plastikagtig. 

Rytmekons i kbh har lige købt en røvfuld. 

Jeg har også en bekendt der er meget glad for sin.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tweedtone i Woodstock guitars

Indlæg af Sasha »

Rasmus skrev: Jeg synes faktisk de lyder hæderligt til prisen. 

Hvis man nogensinde har set en rigtig tweed forstærker, så ved man det ikke er sådan de skal se ud. 

Kabinetterne er større, dybere, og generelt er følelsen lidt plastikagtig. 

Rytmekons i kbh har lige købt en røvfuld. 

Jeg har også en bekendt der er meget glad for sin.
Har en bekendt, som har én. Og hans udmeldinger stemmer meget godt overens med Rasmus´: OK til prisen, men måske ikke helt, så formeringssekretet spontant driver ned ad benene. Nu må vi så se, hvor længe der går, før den havner her med beskeden om "Kan man ikke skifte én eller anden dims i den for at gøre den helt fed?"... ;)

Nu skal jeg på ingen måde gøre mig til til talsmand for, at konstruktion på printplade er værre eller bedre end point to point-konstruktion (at ægte "point to point" så er en sjældenhed i guitarforstærkere, er en helt anden sag...). Men når det nu bruges som et decideret salgargument, har jeg personligt lidt svært ved at få det til at hænge sammen med dette foto:

http://www.woodstockguitars.dk/wp-conte ... en_620.gif

I mine øjne ligner det mest en kombination af printplade-konstruktion og spade-terminaler - ikke ganske ulig, hvordan man f.eks. finder det i nyere Fendere. Som antydet betyder dette ikke i sig selv ikke noget for lyden. Men point to point er det altså ikke.

Har endnu ikke haft næsen i disse forstærkeres indmad. Så jeg skal ikke kunne udtale mig om "sundheden" i konstruktionen...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tweedtone i Woodstock guitars

Indlæg af VilhelmNielsen »

Er ikke sikker på det er de samme, men woodstock solgte for nogle år tilbage nogle no-name tweeds. Der fik jeg at vide, at de havde sølet komponenterne til i lim, for at gøre dem "mere robuste". De lød nu fint nok.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen