Pickup til akustisk - med eller uden kontroller på preamp'en

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Pickup til akustisk - med eller uden kontroller på preamp'en

Indlæg af Knuddi »

Jeg skal til at ha skiftet pickup i min akustiske (western), og har efterhånden fundet ud at hvad det skal være.
Men jeg står og vakler lidt mellem at købe en preamp med eller uden kontroller.

Jeg kommer under alle omstændigheder til at spille gennem en L. R. Baggs Venue DI/Preamp inden jeg "rammer" mixeren/PA'et.

Så: Fordelen ved at ha' bas, diskant, vol osv. lige ved hånden direkte ved guitaren kan jeg godt se, men 
jeg tænker på om man mon kommer til at bruge dem, når der nu er de samme funktioner på Venue'n?

Uanset hvilken af de preamps jeg har i tankerne, vil der som minimum være en volumen kontrol, evt. monteret i lydhullet.

Men om jeg skal tage skridtet med en preamp med kontroller på, og gå igang med saven, er jeg meget i tvivl om.

Hvad gør i / har i valgt?

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Pickup til akustisk - med eller uden kontroller på preamp'en

Indlæg af Rasser »

Hvis jeg skulle have ny pickup i min akustiske, ville jeg nok vælge er LR Baggs anthem system, hvor der er kontroller i lydhullet.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pickup til akustisk - med eller uden kontroller på preamp'en

Indlæg af Sasha »

Knuddi skrev:

Men om jeg skal tage skridtet med en preamp med kontroller på, og gå igang med saven, er jeg meget i tvivl om.
Don´t.

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Pickup til akustisk - med eller uden kontroller på preamp'en

Indlæg af Knuddi »

Sasha skrev:
Knuddi skrev:

Men om jeg skal tage skridtet med en preamp med kontroller på, og gå igang med saven, er jeg meget i tvivl om.
Don´t.
I won't.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen