Copenhagen Guitarshow 2015

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Odgaard »

Ohøj

Så hvad gik jeg glip af på guitarmarkedet? Hvem var afsted, billeder, handler og andet godt?

Fortæl :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Sasha »

Jeg forsøgte forgæves at finde tre pickup-covers til en Stratocaster. Joe Bonamasa forsøgte forgæves at købe min Octavia. Årets højdepunkt var nok - udover den indlysende fornøjelse at dele en stand med Mos - at få lov at låne Mika Vandborgs Les Paul og justere pickupperne på min ind efter hans, hvilket fik min til at lyde ca. 200% bedre og meget tæt på hans (utroligt hvilken forskel, det gjorde!). Til gengæld måtte jeg så fikse både Mikas pedal samt Sørens Marshall "on the floor". Også altid superhyggeligt at møde et par andre Freaks - bl.a. Telemesteren, Guitarrasmus, Smittemorfaderen, Rasmus Skov m.fl. Sidstnævntes gamle Tweed Harward lød bestemt heller ikke ilde.
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Smittefar »

Jeg var der kun et par timer og mest for at hilse på mennesker - Jeg fik hilst på både Skov Telemaster, Sasha UffeG, Mos og lidt på Mika og Søren (der ikke kender mig nær så godt som jeg kender dem ) 

Sørens 1W "Marshall" lød vanvittig godt. Det var også ret sjovt at prøve Søren Andersens nye  signatur drive, den lød sgu ret fint. Skovs Harvard har jeg prøvet før, men den lød fedt. Der stod en refin 64 strat på Uffe GAdens stand til 49k - Den var sgu lækker - Hals pickuppen var ikke noget særligt men særligt den midterste pickup var stærkt vanedannende.

Så fik jeg prøvet Line 6s nye Helix - Muligvis 2015s mest hypede nye guitarprodukt - Og jeg kan kun sige, at jeg var dybt skuffet - Jeg prøvede den under dårlige forhold, så den får nok en chance til på et tidspunkt, men det skal være en helt anden oplevelse, hvis jeg skal kunne bruge den live.

Så synes jeg faktisk maden fungerede langt bedre end de tidligere år - De havde gjort det nemt for sig selv og serverede kun ting, de kunne lave med fornuftig kvalitet under de noget begrænsede køkkenfaciliteter.
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Loomer »

Jeg fik gaflet nogen Lace-pickupper, nogen fede plader og nogen billige Neutrik-jacks til at lave nogen flere patchkabler, så det er umiddelbart en fin nok høst. 

Jeg fik derudover også prøvet en Reverb-pedal som jeg ganske enkelt er nødt til at eje.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Odgaard »

Smittefar skrev:
Sørens 1W "Marshall" lød vanvittig...
Fortæl gerne mere. Hvad er det for en?


Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Skovgaard »

Jeg kom lørdag med lidt mønt på lommen og dagdrømme om at finde en 'halvgammel', nikotingul Fender. Fik GAS over Bobs (ham med brownie-samlingen) '77 Marshall 2204 (50 watt master), og endte med at bruge mest tid sammen med Akustikkens '68 Gibson Hummingbird, som baggrundsstøjen til trods var en fornøjelse at spille på. Vendte småforvirret og tomhændet hjem med lidt mønt på lommen.

Af positive overraskelser stemmer jeg også i koret om Sørens 1-watter. Og eventet generelt. Det var mit første besøg siden de gamle dage i Svendborg.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Lund »

Frost skrev: +1  :)
+2

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev:
Smittefar skrev:
Sørens 1W "Marshall" lød vanvittig...
Fortæl gerne mere. Hvad er det for en?
Jamen, der er egentlig ikke så meget i det. Det er såmænd blot mit "take" på, hvordan jeg mener, at Marshall skulle have bygget deres 1 watt´er. Det var egentlig meningen, at den skulle have været med på guitarshowet sidste år. Men så lykkedes det selvfølgelig geniet her at bore forkert i kassen tre dage før showet. Og da det var umuligt at nå at fremskaffe en ny kasse og bygge selve forstærkeren på tre dage, måtte den altså vente til i år. Så der var jo masser af tid til at få den bygget færdig. Men sjovt nok sad jeg jo alligevel i torsdags og stressede over at få den færdig, hvilket den så var omkring midnat. Jeg nåede lige at teste, at den sagde noget, og at de to akkorder, jeg nåede at spille, før fru Alwan gjorde opmærksom på, at 1 watt stadig er alt for meget til øvebrug omkring midnat, vist nok lød OK. Så det var faktisk først fredag aften på guitarshowet, da vi havde stillet op, at beslutningen om, at den skulle have lov til at blive stående fremme, blev taget.

Som tidligere indlæg i tråden antyder, faldt den da heldigvis ikke helt til jorden med et hult drøn. Hele udgangspunktet for at bygge den var faktisk, at Søren Andersen har sådan en 1 watts Marshall, som han synes, lyder sådan "OK", men som trods alt nok kunne forbedres. Jeg blev så mildest talt en anelse provokeret over, at Marshall kunne få sig selv til at forlange ca. 5000 kroner for sådan en lille samling af de argeste skrammel-komponenter, som et kig ind i originalens indre afslører. Så jeg besluttede mig for at investere måske omkring en tusse i lidt "gedigne standard-komponenter" - ikke noget med "snake oil" eller "voodoo" her - og give den et skud, hvori jeg lavede adskillige "justeringer" i forhold til originalen. Søren prøvede også den lille ny i lørdags og gav den også "thumbs up" som værende langt bedre end hans originale. Personligt har jeg det dog sådan, at "den er der næsten". Selve "fundamentet" er sådan set i orden. Men der skal stadig lige rodes lidt med krydderiblandingen, før den er helt fed. Jeg skal bl.a. lige se, om jeg kan få den strammet lidt op i bunden. Sagt lidt smart, lyder dens ECC82-bestykkede udgangstrin, som det er nu, lidt i retning af et par KT66´ere, der bliver fordret fra et par 100 nanofarads overføringskondensatorer. Jeg skulle så gerne prøve at få det til at te sig lidt mere som et par EL34´ere med et par 22 nanofarads indgangskondensatorer...   ;)
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af VilhelmNielsen »

Det lyder sgu spændende, Søren! Man bliver jo helt ærgerlig over, at man ikke var forbi showet, så man kunne høre bæstet!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Sasha »

VilhelmNielsen skrev: Det lyder sgu spændende, Søren! Man bliver jo helt ærgerlig over, at man ikke var forbi showet, så man kunne høre bæstet!
Ja, det er altid en god idé at tage til Copenhagen Guitarshow... ;)

Jeg kunne ikke dy mig for at tage dette billede af den, da jeg kom hjem og var ved at læsse ind:

https://picasaweb.google.com/117055294410182563619/1Watt?authkey=Gv1sRgCK7_o47qiu_09QE#6202511450543580242

Hvem ved? Måske får jeg en skønne dag ligefrem bygget en kasse til den...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af udepost »

De havde desværre ikke noget af det jeg skulle bruge, så jeg købte i stedet for noget jeg ikke skulle bruge - en minifooger ringmodulater. Den er ganske ubrugelig på den fede måde.

Der var nogle ok gamle guitarer, men jeg savnede lidt nogle rodekasser. Jam-svenskerne var der desværre heller ikke. Til gengæld var der en pedal steel der ikke var Hennings Stage One, så det var fedt

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Sasha »

udepost skrev: De havde desværre ikke noget af det jeg skulle bruge, så jeg købte i stedet for noget jeg ikke skulle bruge - en minifooger ringmodulater. Den er ganske ubrugelig på den fede måde.
Sådan én skal enhver rask dreng have! Min - som ganske vist er den store "gamle" version - er helt klart en af mine yndlingspedaler. En dag ved lejlighed skal jeg dog have gjort noget ved dens bypass-funktion. Men "mini-versionen" har vist true bypass, har den ikke?
udepost skrev: ...men jeg savnede lidt nogle rodekasser.
Me too!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af udepost »

Sasha skrev:
udepost skrev: De havde desværre ikke noget af det jeg skulle bruge, så jeg købte i stedet for noget jeg ikke skulle bruge - en minifooger ringmodulater. Den er ganske ubrugelig på den fede måde.
Sådan én skal enhver rask dreng have! Min - som ganske vist er den store "gamle" version - er helt klart en af mine yndlingspedaler. En dag ved lejlighed skal jeg dog have gjort noget ved dens bypass-funktion. Men "mini-versionen" har vist true bypass, har den ikke?
udepost skrev: ...men jeg savnede lidt nogle rodekasser.
Me too!
Jo, den er true bypass. Nu da jeg har leget lidt, viser den sig at rumme nogle helt fantastiske muligheder, så jeg skal prøve med en expression pedal på. Men hvor sætter man den i kæden? Jeg tænker mellem dist og delay, men hvad ifht chorus? (Hvis man altså skal bruge dem sammen)

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Sasha »

Hmm...  det skal jeg godt nok ikke kloge mig på. Havde ikke lige set en indlysende kombination af Chorus og ringmodulator. Men på den anden side: Det kan da selvfølgelig godt være, at det er lige netop ringmodulator, der skal til for at gøre chorus spiselig... ;)   Mon ikke en ringmodulator nok skal få "pisset territoriet af", næsten lige meget hvor man placerer den? Men ellers er det jo blot at prøve sig frem, indtil man finder den kombination, som man synes, virker og lyder bedst.

Kom i øvrigt i tanker om, at dét, der skuffede mig mest i forbindelse med Copenhagen Guitarshow, var, at EM Nordic (endnu) ikke kunne præstere et par eksemplarer af Marshall´s nye Astoria-serie. Jeg har set dem og rørt dem ovre på Marshall-fabrikken i foråret. Og jeg synes, at de ser spændende (og dyre!) ud. Så jeg havde håbet på at få chancen for at prøve dem i København. Men vi må nok bare væbne os med tålmodighed...

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Lund »

den her tråd mangler i den grad nogen billeder :shy:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Smittefar »

Jeg beklager, jeg medbragte ikke kamera i år
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Sasha »

Havde ganske vist et kamera med, men bestemte mig for, at Guitarshow´et trods alt repræsenterer fritid for mig.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Lund »

det er i orden - forståeligt nok. Men hvis nogen har billeder så upload gerne!

Jeg kan se du mangler stratocaster covers? Man kan jo købe dem ved din elektronik handler ;)   banzai sælger dem ret billigt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Sasha »

Mjah, om jeg ligefrem "mangler", kan måske nok diskuteres. Men én af de sjove ting, som man kan løbe ind i, når man har en vis hang til stumpecastere, er, at pickup-cover´ne (der var den dér med det moderne danske sørme igen) ældes forskelligt og dermed får forskellige farver med tiden. Således også coveret til halspickuppen på min hvide Strat, som bliver tydeligt mere påvirket af lys mm. end de to andre og derfor gulnes mere. Nu kan man selvfølgelig kalde det et tilfælde af overdreven forfængelighed. Men du ved: På ét eller andet tidspunkt tror jeg altså, at jeg skifter dem ud til tre ens.

Nu er det jo bestemt ikke specielt svært at finde tre af disse covers. Måske kunne man, hvis man gravede dybt nok i den hjemlige køkkenmødding, faktisk finde nogle her på matriklen. Ellers kunne den næste tur til Århus i hvert fald nok klare sagen. Men jeg havde ligesom i mit stille sind tænkt, at jeg nok kunne finde sådan tre på årets guitarshow, og at det ville være en passende investering i forhold til min økonomiske formåen. Tidligere år har f.eks. Crazy Parts haft en stand, hvor de solgte "relic" dele. Og hvis deres var for smadrede, var der nok en svensker med en rodekasse eller noget i den stil, hvor man kunne finde et par covers, der nok var brugte, men ikke decideret smadrede. Men nej - jeg måtte altså gå ganske tomhændet hjem uden covers. Intet sted på hele showet var der et pickup-cover i nogen som helst forfatning at finde til salg.

Jeg skal såmænd nok ved lejlighed finde mig tre egnede dæksler at sætte på min guitar. Som tidligere antydet kan det faktisk være, at jeg allerede ligger inde med nogle, hvis jeg ser ordentligt efter. Det undrede mig bare, at noget så forholdsvist u-eksotisk ikke var til salg på showet i år.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen