Copenhagen Guitarshow 2015

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Lund »

ja... nu er det ikke stykke tid siden jeg var på vintage show (som det åbenbart slet ikke hedder mere) og dengang i Svendborg var der masser af rodekasser, kan jeg huske.

Ærgeligt hvis det er slut med det...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Sasha »

Jeg tror såmænd ikke, at det decideret er slut med dem. Især ikke da alle lader til at holde af dem. Men antallet af dem varierer fra år til år - lidt afhængigt af, hvem der er på udstillerlisten. Desværre er der dog nok en tendens til, at der generelt er færre af dem, end der var i starten for 10 år siden. Jeg har ladet mig fortælle fra arrangørernes mund, at det er noget bøvl for udstillerne at fragte disse rodekasser med samt ikke mindst at holde et vist system i dem i forhold til, hvad man tjener på at gøre det.

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Skovgaard »

Sasha skrev: ...at få lov at låne Mika Vandborgs Les Paul og justere pickupperne på min ind efter hans, hvilket fik min til at lyde ca. 200% bedre og meget tæt på hans (utroligt hvilken forskel, det gjorde!).
Lidt off-topic:

Hej Søren
Nu venter der jo et LP-renoveringsprojekt forude for mit vedkommende. Så jeg er uhyggelig nysgerrig efter om du kan fortælle lidt om, hvad du/I gjorde? Skulle pickupperne hæves eller sænkes? Og hvad gjorde det for lyden fra før til efter?

VH Søren

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Telemaster »

Jeg var forbi begge dage og fik hilst på og sludret med en masse mennesker - det er lige hyggeligt hver gang. Jeg købte nogle billige strenge og TCs nye cliptuner, der er virkelig fed at bruge, men som nok mest skal være herhjemme eller i studiet, for jeg har virkelig ikke lyst til at spille en koncert med sådan en siddende på guitaren. Jeg var sådan halvt på udkig efter en fed westernguitar, men det er jo ikke lige stedet hvor man gør et kup, og jeg er vist for nærig til at betale, hvad sådan en koster i almindelig handel. Såæh... Hvis man ligger inde med en fed, vintage Martin eller Gibson, kam man jo give mig et praj :-)

Det slog mig i øvrigt, at mængden af konstant larm i år føltes mindre - var der simpelthen mindre larm, eller har jeg bare vænnet mig til det? I hvert fald hyggede jeg mig gevaldigt, og glæder mig til næste gang!
So many assholes, so few bullets

39 Special
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af 39 Special »

Sasha, du skriver ovenfor, at Joe Bonamassa (JB) forgæves forsøgte at købe din Octavia. Det giver mig anledning til at fremkomme med følgende betragtninger og spørgsmål:

Jeg har engang haft en Octavia, en 1,4 TSI fra 2009. Den kørte glimrende, men da motorpressen stadigt mere vedholdende omtalte motorens problemer med "tandremskæden", og den lokale Toyota-forhandler lokkede med en fornuftig byttehandel, blev jeg ex-Octavia-ejer.

Men hvis JB i min ejertid havde tilbudt mig en blot rimelig pris for Octaviaen, havde jeg slået til. Bare det at vide, at JB nu havde "min" Octavia, ville have været stort for mig. Jeg skulle selvfølgelig nok have advaret ham om kædebøvlet.

Derfor undrer det mig, at du ikke sprang på, da JB meldte sig som køber. Hvis din Octavia oven i købet er dieseldreven, kan det være, at du på den måde havde sparet dig for en del ærgelser og/eller udgifter.

Så derfor: hvilken Octavia har du, og hvordan kunne du dog modstå JB's købstilbud?

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Odgaard »

Uventet men relevant spørgsmål :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitarshow 2015

Indlæg af Sasha »

Narh, ingen diesel involveret - udelukkende 9 volts jævnspænding til min Roger Mayer Octavia, som jeg selv fik importeret til Danmark for mere end 20 år siden (det var før det dér internet var udbredt. Så man skrev et brev, sendte det til England og ventede et halvt års tid på, at der skete noget). Nu fornemmer jeg, at du har et lidt andet forhold til Joe Bonamassa, end jeg har. Men som en  lige forlængelse af, at jeg for en ti års tiden siden hørte ham spille på et lille sted for måske 150-200 mennesker og udvandrede efter en times tid, da jeg på dette tidspunkt så rigeligt havde fået dækket behovet for ensformig "wanking", faldt det mig på ingen måde svært at give ham nøjagtigt samme svar, som enhver anden ville have fået, hvis de havde spurgt om de måtte købe denne yndlingspedal. Venligt og høfligt selvfølgelig. Han kan jo ikke gøre for, at jeg ikke kan lide hans ytringer...

Han fik da også - som så mange andre - forklaret, hvad "Thomsen" er, og hvordan den virker.
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen