C.F. Martin

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: C.F. Martin

Indlæg af Smittefar »

Det er muligvis rigtigt for dreadnoughts, men ellers synes jeg altså ikke, man kan sige, at Martin er mere bastunge end andre mærker.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: C.F. Martin

Indlæg af Telemaster »

Tak for input alle sammen!

Det endte med en Gibson, en J-40 fra 1970 (tror jeg nok). Den lyder lige som jeg gerne vil have det og ser skingrende almindelig ud. 

Idéer til pickupsystem er mere end velkomne! Jeg kan ikke lide lyden af Fishman/piezo i det hele taget, og den LR Baggs lydhulspickup, der sidder i min Furch er heller ikke løsningen her. Jeg vil have en pickup bygget ind i guitaren, som lyder skidegodt, og som ikke sidder i klanghullet. Nåja, og så skal jeg have en fed kasse til guitaren. Den passer i kassen til fx Hummingbird - idéer? Jeg hælder til at købe en Gibson case, bare fordi, men det kan jo nemt tænkes, at man for færre penge kan få noget federe, som jeg ikke kender til.
So many assholes, so few bullets

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

C.F. Martin

Indlæg af Rasser »

Det bedste pickupsystem jeg har hørt, er L.R. Baggs Anthem, hvor du både får piezo og mikrofon der kan blandes trinløst i det forhold du synes lyder bedst.

https://m.thomann.de/dk/lrbaggs_anthem. ... 1451464316

Mvh.
Rasmus.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: C.F. Martin

Indlæg af Telemaster »

Rasser skrev: Det bedste pickupsystem jeg har hørt, er L.R. Baggs Anthem, hvor du både får piezo og mikrofon der kan blandes trinløst i det forhold du synes lyder bedst.

https://m.thomann.de/dk/lrbaggs_anthem. ... 1451464316

Mvh.
Rasmus.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Tak for input! Jeg håber, at jeg ender med noget enklere, men idéen er god.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

C.F. Martin

Indlæg af Rasser »

Den fås også i en simplere udgave, hvor der kun er en volume:

https://m.thomann.de/dk/lrbaggs_anthem_ ... 1451486013

Den originale er dog ikke videre kompliceret efter min mening.

Mvh.
Rasmus.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: C.F. Martin

Indlæg af Smittefar »

Som jeg også skrev på fjæsen, så hører jeg, at K&K pure mini er det vildeste
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: C.F. Martin

Indlæg af Sasha »

Telemaster skrev: Tak for input alle sammen!

Det endte med en Gibson, en J-40 fra 1970 (tror jeg nok). Den lyder lige som jeg gerne vil have det og ser skingrende almindelig ud.
Tillykke med den!

Kan læse mig til, at den vist ikke skulle være så væsensforskellig fra min J-50 Deluxe. Og hvis det holder stik, må man da sige, at det er noget helt, helt andet end den Martin, jeg troede, at du ledte efter..?

Lytter lige med her ang. pickup-system. Har godt hørt, at K&K skulle være fedt. Har selv kigget lidt i retning af Headway, som heller ikke er ilde. Men "at the end of the day" ER det jo alt andet lige nemmere lige at rådgive folk om, hvem der er den perfekte livsledsager for dem, end at sige, hvilken pickup der går perfekt i spænd med lige netop deres helt konkrete guitar, behov og ikke mindst smag.

Hvad angår kufferter: Hvis ikke det pinedød skal ligne noget, der har ligget i bagagerummet på en folkevogn siden krigens tid, ville jeg måske se lidt på SKB, som er alt andet end vintage, men til gengæld yder instrumentet god beskyttelse til hæderlige penge.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: C.F. Martin

Indlæg af Smittefar »

I øvrigt så jeg lige, Thomann er begyndt at føre K&K
Modded guitars were crap right out of the factory

RenéF
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

C.F. Martin

Indlæg af RenéF »

Mener at det er et K&K pure mini der sidder i min Collings OM2H... Den lyder ihvertfald godt

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: C.F. Martin

Indlæg af Telemaster »

Sasha skrev:
Telemaster skrev: Tak for input alle sammen!

Det endte med en Gibson, en J-40 fra 1970 (tror jeg nok). Den lyder lige som jeg gerne vil have det og ser skingrende almindelig ud.
Tillykke med den!

Kan læse mig til, at den vist ikke skulle være så væsensforskellig fra min J-50 Deluxe. Og hvis det holder stik, må man da sige, at det er noget helt, helt andet end den Martin, jeg troede, at du ledte efter..?

Lytter lige med her ang. pickup-system. Har godt hørt, at K&K skulle være fedt. Har selv kigget lidt i retning af Headway, som heller ikke er ilde. Men "at the end of the day" ER det jo alt andet lige nemmere lige at rådgive folk om, hvem der er den perfekte livsledsager for dem, end at sige, hvilken pickup der går perfekt i spænd med lige netop deres helt konkrete guitar, behov og ikke mindst smag.

Hvad angår kufferter: Hvis ikke det pinedød skal ligne noget, der har ligget i bagagerummet på en folkevogn siden krigens tid, ville jeg måske se lidt på SKB, som er alt andet end vintage, men til gengæld yder instrumentet god beskyttelse til hæderlige penge.
SKB er noteret, ligesom bemærkninger om pickups - tak! :-)

At jeg konkret ledte efter en Martin er lidt en misforståelse. Jeg ledte efter en fed guitar, og da jeg har ret svært ved at huske den ene Martin-model fra den anden var det fedt med lidt hjælp her. Gibsons modeller er jeg mere fortrolig med, og selvom jeg hele tiden har haft lyst til at købe en Gibson, ville jeg gerne gå til det med lidt mere åbent sind, hvorfor jeg prøvede at sætte mig lidt mere ind i Martins mange forskellige guitartyper. Jeg var da også undervejs ret lun på en 000-18, som du vist også anbefalede. Det endte bare, som det har gjort mange gange før: Jeg satte mig ned for at prøve en guitar, og den ville bare med hjem. Den kostede endda noget mindre, end jeg havde forestillet mig at spendere, og jeg kan ikke rigtig slippe den igen,  når jeg har taget den op herhjemme. Jeg har aftalt med forretningen, at den kan returneres et stykke tid frem, men jeg tror faktisk, det er en keeper.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen