TS9RI vs TS808RI

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar

TS808RI eller TS9RI

 
Afgivne stemmer: 0

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

TS9RI vs TS808RI

Indlæg af Nicolai »

Jeg erhvervede mig for et par dagen siden en TS808RI. Jeg har allerede en TS9RI, som jeg købte i 2007, men "mystikken" om, at TS808 skulle lyde anderledes MÅTTE prøves af- specielt da en del, siger den er blødere, rundere og varmere end TS9. Det var / er dog trods alt ikke HELT med hovedet under armen. Der er 30 dages "Try and Return" i 4Sound, så jeg returnerer den bare, hvis den ikke falder i smag.

Og her er "problematikken".

Kæden er:

Korg DT10- ARC Effects Klone V2- Ibanez TS808RI- Ibanez TS9RI- Nova Delay.

Og selvom jeg prøver, det bedste jeg harn lært, så KAN jeg sgu ikke høre forskel på dem. Når det så er sagt, er strengene på min guitar temmelig døde og trænger til udskiftning, hvilket måske(?) kan spille ind her? Bør man køre pedalerne alene i stedet for i sådan en kæde af andre pedaler- vil evt. forskelle så træde tydeligere frem.

Jeg havde håbet, at 808 ville være anderledes, but so far they sound pretty damn Identical to me.

TS9'ere har dog en bedre kontakt.

Anyway, fair nok, hvis jeg ikke kan høre forskel- ville bare lige sikre mig, at jeg giver begge pedaler de bedste forhold?

Skriv gerne jeres argument(er) for den ene eller den anden.
Last edited by Nicolai 8 years ago, edited 1 time in total.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3


Vis indlægget.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: TS9RI vs TS808RI

Indlæg af Sasha »

Nicolai skrev: Jeg erhvervede mig for et par dagen siden en TS808RI. Jeg har allerede en TS9RI, som jeg købte i 2007, men "mystikken" om, at TS808 skulle lyde anderledes MÅTTE prøves af- specielt da en del, siger den er blødere, rundere og varmere end TS9. Det var / er dog trods alt ikke HELT med hovedet under armen. Der er 30 dages "Try and Return" i 4Sound, så jeg returnerer den bare, hvis den ikke falder i smag.

Og her er "problematikken".

Kæden er:

Korg DT10- ARC Effects Klone V2- Ibanez TS808RI- Ibanez TS9RI- Nova Delay.

Og selvom jeg prøver, det bedste jeg harn lært, så KAN jeg sgu ikke høre forskel på dem. Når det så er sagt, er strengene på min guitar temmelig døde og trænger til udskiftning, hvilket måske(?) kan spille ind her? Bør man køre pedalerne alene i stedet for i sådan en kæde af andre pedaler- vil evt. forskelle så træde tydeligere frem.

Jeg havde håbet, at 808 ville være anderledes, but so far they sound pretty damn Identical to me.

TS9'ere har dog en bedre kontakt.

Anyway, fair nok, hvis jeg ikke kan høre forskel- ville bare lige sikre mig, at jeg giver begge pedaler de bedste forhold?

Skriv gerne jeres argument(er) for den ene eller den anden.
Narh, man skal ikke tro på alt, man læser, lader det til...  ;)   De to modstande i udgangsbufferen, som adskiller de to, har tilsyneladende ikke den helt store effekt. Men prøv dem da i en opstilling, hvor test-pedalen er sat til som det eneste mellem guitar og forstærker. Så er du da sikker på, at det ikke er ydre ting, som maskerer en eventuel forskel. Mit klare bud er dog, at du sikkert når frem til den samme konklusion, som du allerede er kommet til...

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: TS9RI vs TS808RI

Indlæg af Kladen »

Jeg har både en ts808ri og en ts9ri og der er en lille smule forskel. Der er modstanden i bufferen plus, at min ts9 er lavet af maxon og med TA opamp og ts808 er med jrc. Min ts808 er en lille smule mere smooth og ts9'eren er instant srv når den bruge som boost. Der er sikkert flere forskelle, men dem er jeg ikke lige dykket ned i :)

Når det så er sagt, så har du midhump lowgain afdelingen dækket pænt ind ;)
I min optik så behøver du ikke høre dem individuelt udenfor kæden. Hvis de alligevel skal sidde her og du ikke kan høre eller mærke forskel, så retur med den 808 :)

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: TS9RI vs TS808RI

Indlæg af Nicolai »

Men hvordan "mærke" forskel"?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: TS9RI vs TS808RI

Indlæg af Smittefar »

Hvis du ikke kan høre forskel, hvis du ikke kan mærke, de gør noget forskelligt for din lyd, så er de ens (for dig i hvert fald), og så er det da bare afsted med TS808eren igen - Jeg har selv en 808er, men det er kun fordi, den lige kom til salg brugt - jeg gør mig ingen forestilling om, at den er mærkbart bedre end en TS9 - eller endda en TS9 mini, som den nyeste vist hedder.
Modded guitars were crap right out of the factory


Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: TS9RI vs TS808RI

Indlæg af Kladen »

Nicolai skrev: Men hvordan "mærke" forskel"?
Sustain, dynamik og attack bl.a
En vigtig ting for mig og det gear jeg godt kan lide er, at der er en respons på det jeg laver. Her tænker jeg anslag, vibrato og reaktion på guitarens kontroller.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen