Slagplade til Jarcaster + hals spg

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert

Farve?

 
Afgivne stemmer: 0

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Slagplade til Jarcaster + hals spg

Indlæg af udepost »

Hej

Jeg skal ha fundet en slagplade til mit Jarcaster projekt, men kan ikke blive enig med mig selv om farven. Det er ikke den hals der sidder på, men er dog en rosewood. Neckpickuppen bliver en gammel Dearmond goldfoil/mustache. I spil lige nu er en 1-ply sort, en 3-ply parchment white, eller en 4-ply tortoise. Der er dog mange varianter at tortoise fra de nsæten røde til det næsten sorte. Jeg er også lidt i tvivl om det bliver for spraglet sammen med blomsterne...

Her er link til nogle billeder: http://www.ebay.co.uk/itm/Telecaster-st ... 5f8a714aff

Nogle ideer eller andre forslag?

Billede
Last edited by udepost 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster

Indlæg af Sasha »

udepost skrev: Hej

Jeg skal ha fundet en slagplade til mit Jarcaster projekt, men kan ikke blive enig med mig selv om farven. Det er ikke den hals der sidder på, men er dog en rosewood. Neckpickuppen bliver en gammel Dearmond goldfoil/mustache. I spil lige nu er en 1-ply sort, en 3-ply parchment white, eller en 4-ply tortoise. Der er dog mange varianter at tortoise fra de nsæten røde til det næsten sorte. Jeg er også lidt i tvivl om det bliver for spraglet sammen med blomsterne...

Her er link til nogle billeder: http://www.ebay.co.uk/itm/Telecaster-st ... 5f8a714aff

Nogle ideer eller andre forslag?

Billede
Synes da næsten, at du skal beholde den transparente.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster

Indlæg af Smittefar »

stemmer også klart for transparent
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Slagplade til Jarcaster

Indlæg af Rasser »

Jeg er enig med smittefar og sasha.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Slagplade til Jarcaster

Indlæg af Odgaard »

Hvis du skal fræse ud til neckpickuppen, kan dens størrelse måske komme til at clashe en anelse med den blå aftegning omkring nuværende neckpickup.
Derfor enden sort.... eller gennemsigtig :)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster

Indlæg af udepost »

Tak for svarene. Jeg overvejer om det også kunne være den gennemsigtige. Der skal ikke routes til pickup, da den er ret flad, men der skal skæres i slagpladen.

Jeg er stadig lidt lun på denne: http://www.ebay.co.uk/itm/Telecaster-Am ... Sw5ZBWKK09

/Søren

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster

Indlæg af Snake Boots »

Jeg ville nok vove pelsen med landskildpadden. Dog vigtigt at turtoisen ikke er for lys, da det så vil blive meget tydeligt med struturen/mønstret i den og for uroligt samlet set.

Ellers ville jeg prøve med en sort 1-lags. 

Jeg elsker ellers hvide 1-lags slagplader, men med det blå og blomster kunne det let gå hen og blive for soft ice/milkshake-agtigt i udtrykket.

Den transparante er lidt se-mig-agtig og gør guitaren mere sofistikeret. Jeg kan godt lide det lidt mere no-bullshit-agtige med en slagplade, der er klasket på.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Slagplade til Jarcaster

Indlæg af Odgaard »

Aah. Jeg troede, den nye (gamle) neckpickup ville blive større end en almindelig telepickup.

39 Special
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster

Indlæg af 39 Special »

Tortoise. (Samt standard Telecaster-knapper).

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Slagplade til Jarcaster

Indlæg af Ptessing »

Transparent slagplade.
Synes jeg.


Sent from my Hal9000 using Tapatalk

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster

Indlæg af udepost »

Tak for svarene, jeg tænker lidt.

Nyt spg: Da jeg også skal bruge en hals, vil jeg høre hvad folks holdninger er til Jazzmaster eller Strat hals på en Tele? Jeg ved der er et problem med at de runder nede ved hælen, men det kunne jeg godt leve med hvis det ellers virker. Men virker det kosmetisk?

/Søren
Last edited by udepost 8 years ago, edited 1 time in total.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster + hals spg

Indlæg af Snake Boots »

Jeg har ingen erfaring med at skifte halse mellem modeller. Synes det er flot med den jazzmasterhals på billedet.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Slagplade til Jarcaster + hals spg

Indlæg af Odgaard »

En strathals med et bånd, der går længere end hælen, vil nok gemme rundningen/hullerne ved halslommen. Er det en hals med 22 bånd?
Derudover tænker jeg, en strathals vil se fin ud på en telekrop.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster + hals spg

Indlæg af udepost »

Halsen på billedet findes ikke, den er købt uden :-)

/Søren

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Slagplade til Jarcaster + hals spg

Indlæg af Odgaard »

Yes. Jeg mente: en hals med et 'dækkende' bånd, betyder det 22 bånd?
Ved godt den hals på billedet ikke er din.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster + hals spg

Indlæg af udepost »

Update:

Har nu (endelig) fundet en hals. Det blev en CIJ 65RI strat hals med bindings, og kombinationen lyder fremragende! Bedre end med min 73 tele hals. Pickupperne er blevet et sæt Nocaster. Dearmond i neck blev alt for mørkt. Jeg tog et sats og købte en Tortoise slagplade, men overvejer en sort 1-ply, da det nok giver en mere stilren kombi. Hos pickguardian kan de lave en der passer til den runde strat hals (der er lidt hul nu, men det ses ikke på billedet) Hvad synes i? :-)

/Søren

Billede

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster + hals spg

Indlæg af Knuddi »

udepost skrev: Update:

Har nu (endelig) fundet en hals. Det blev en CIJ 65RI strat hals med bindings, og kombinationen lyder fremragende! Bedre end med min 73 tele hals. Pickupperne er blevet et sæt Nocaster. Dearmond i neck blev alt for mørkt. Jeg tog et sats og købte en Tortoise slagplade, men overvejer en sort 1-ply, da det nok giver en mere stilren kombi. Hos pickguardian kan de lave en der passer til den runde strat hals (der er lidt hul nu, men det ses ikke på billedet) Hvad synes i? :-)

/Søren

Billede
Speciel med absolut fed. Dog tror jeg at netop en ren sort slagplade vil gøre sig bedre. Det bliver let lidt "flimret" med både blomsterne og skildpaddeskjoldet der. :-)
Last edited by Knuddi 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster + hals spg

Indlæg af Kallum »

Det minder om noget fotocollage med både blomster og muldjord.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster + hals spg

Indlæg af Snake Boots »

Den er godt nok blevet fed!

Sort 1 ply, helt klart! 

Men vigtigere end om der er lidt gap er det, at den er udført i det rigtige materiale. Aner ikke hvad det er, men det som custom shop (og måske også us vintage reissue?) 50'er slagpladerne er lavet i... Som sagt aner jeg ikke hvad der gør forskellen, men mange af de slagplader man ser ser på partsocasters og billige fender/squier bare forkerte ud og føles forkert. Hvis man altså er tilstrækkelig snobbet, hvilket jeg åbenbart er i denne sammenhæng.

Nu ved jeg ikke hvor hullerne sidder, men hvis det er muligt, hvad så med en 50'er slagplade, som har færre huller/skruer? Det er lidt mere stilet. Du er jo alligevel ude i noget bastard...

Endelig synes jeg du skal have en 50er-style sort knob på pickupvælgeren. Gerne en af dem som ser ret firkantede ud. Den der hvide stratagtige en ser fesen ud.
Last edited by Snake Boots 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Slagplade til Jarcaster + hals spg

Indlæg af Sasha »

Transparent slagplade!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen