Sjove annoncer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af Sasha »

[quote="Stevi"]

WOX? [/quote]

Man kan godt høre, at do æ' er he'ower fra æ' hoo'eland...

Sår'n en skii'e tjøwenhawner, der tråår, a' ha' ska' komm' hææær og læær' wos å' staaaw...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af IkkeMig »

Jeg synes ærligt talt ikke, at det er særligt smart at gøre grin med folk, der staver dårligt i den her tråd!
.
.
.
Dem burde vi da have en hel tråd dedikeret til at nedgøre :lol:

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af gajda »

[quote="Turtle"]Jeg synes ærligt talt ikke, at det er særligt smart at gøre grin med folk, der staver dårligt i den her tråd![/quote]

Jeg synes også, at vi bør gøre grin med folk, der staver dårligt i andre tråde! :D :angry-boxing:
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af Snake Boots »

Ja, vi jyder er ikke fedtede med w'er. :) I min tidligere jyske ballekarriere har jeg fået mange forespørgsler på noget Qweedence Qweerwater Wewiwal.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af Sasha »

Ja, de fleste herovre kender da også de dér WuÅX-fæstorkårr´...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af mos »

Nu er det jo ik kun forbeholdt jyder at have et underligt og uforståeligt sprog:-)jeg er født og opvokset i Hundested slog man et smut forbi havnen kunne man være heldig at ligge øre til følgende glade budskab.

Dår hva kradedma mang bider ud på lis igua.

Så kan i jo tyg lidt den :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af Rasmus »

[quote="mos"]Nu er det jo ik kun forbeholdt jyder at have et underligt og uforståeligt sprog:-)jeg er født og opvokset i Hundested slog man et smut forbi havnen kunne man være heldig at ligge øre til følgende glade budskab.

Dår hva kradedma mang bider ud på lis igua.

Så kan i jo tyg lidt den :-)[/quote]

der var krafteddermame mange bidder ude på Lis i går. :wtf:

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af mos »

Tjoo på rigtig dansk betyder det.

Der var kraftedeme mange stenbidere ude ved Liseleje strand i går :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af Rasmus »

[quote="mos"]Tjoo på rigtig dansk betyder det.

Der var kraftedeme mange stenbidere ude ved Liseleje strand i går :-)[/quote]

jeg tænkte nok det var sådan noget! Jeg fik lige en geografisk nedbrydning, så jeg sad og prøvede at sidde og tyde det med syd-sjællandsk dialekt. :lol:

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af mos »

:-) trods mit nordsjællandske ophav så har jeg på et tidspunkt i mit liv hvor jeg forsøgte at dygtiggøre mig opholdt mig 4-5 år i Skive og selv om der er en udbredt holdning til at djævleøen skal sælges til svenskerne og fyn plantes til med julettræer:-) så har jeg kun haft positive oplevelser med jyder:-)

En sommerferie tilbragte jeg på en gård i Vemb (det er derude hvor den nærmeste storby er Edinburgh) sammen med en studiekammerat, vi skulle hjælpe med at bygge en kostald og således kunne vi spæde lidt til SUen som også den gang var alt for lav :-)

En morgen vækkede Kresten (gårdejeren) os og proklamerede glad at, I daw ska vi u å stan fenne :-)

Det stod jo straks lysende klart hvad den dag skulle gå med:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af MacG »

[quote="mos"]:-) trods mit nordsjællandske ophav så har jeg på et tidspunkt i mit liv hvor jeg forsøgte at dygtiggøre mig opholdt mig 4-5 år i Skive og selv om der er en udbredt holdning til at djævleøen skal sælges til svenskerne og fyn plantes til med julettræer:-) så har jeg kun haft positive oplevelser med jyder:-)

En sommerferie tilbragte jeg på en gård i Vemb (det er derude hvor den nærmeste storby er Edinburgh) sammen med en studiekammerat, vi skulle hjælpe med at bygge en kostald og således kunne vi spæde lidt til SUen som også den gang var alt for lav :-)

En morgen vækkede Kresten (gårdejeren) os og proklamerede glad at, I daw ska vi u å stan fenne :-)

Det stod jo straks lysende klart hvad den dag skulle gå med:-)[/quote]

Så i skulle reparere indhegninger. Min kone er fra Nord Salling, og det er et helt andet sprog: Grammatikken er mest Engelsk, men med sære varianter hvor bogstaver/udtale skiftes ud efter sammenhængen, (En gukl bikl, men i bestemt form: Den guul bijl), og dialekten er forskellig fra person til person, og genstand for diskussion: F.eks en Fiel Fænn: En planke/et brædt er en fiel, en indhegning er en fænn, men går det sammen ? Nogen steder. Hvis man altså kan blive enige om det...

Som min svoger råbte efter mig da jeg var ved at være for sent på den til en fin fest: Sik no A´er Å få de Hue Skraft ! (Men familien er også enig om at han taler sært... Og svigerfar er der ingen der forstår!)

Børn deroppefra betragter sig som tosprogede, fordi der er så langt fra det de taler, til det de hører på TV, og skal læse op i skolen...

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af mos »

MacG er i sandhed en mester ikke kun udi sære dialekter:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af efrandsen »

Nu kommer jeg fra en lille by uden for Skive, men bor i Kbh. Jeg synes nu ikke, at dialekten er sååå slem :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af FunkyValle »

[quote="MacG"]

Børn deroppefra betragter sig som tosprogede, fordi der er så langt fra det de taler, til det de hører på TV, og skal læse op i skolen...[/quote]

Sådan er det også her i Sønderjylland, hvor jeg er flyttet til for nyligt. Sønderjysk er et virkeligt mærkeligt sprog!
Tror aldrig gear-rejsen ender....

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af MacG »

[quote="FunkyValle"][quote="MacG"]

Børn deroppefra betragter sig som tosprogede, fordi der er så langt fra det de taler, til det de hører på TV, og skal læse op i skolen...[/quote]

Sådan er det også her i Sønderjylland, hvor jeg er flyttet til for nyligt. Sønderjysk er et virkeligt mærkeligt sprog![/quote]

En mand sagde til min bror da han arbejde på de kanter at han havde "Pik Å E Gaff"... :s hock:

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af Flyveøglen »

"Gaf å æ fick" hedder det. Og det betyder hul i lommen

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af Jacob »

[quote="Flyveøglen"]"Gaf å æ fick" (..) betyder hul i lommen[/quote]

Hvordan pokker fik "hul i lommen" ændret sig til den komplet uforståelige samling af bogstaver ? :lol:

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af Flyveøglen »

Sønderjysk er nemt. Gaf= gab= hul.
Røvhul hedder f. eks. "Rævgaf". Lommelygte hedder " plitløjt" og græsplæne hedder "grønplet".
Det er nemt og sådan er der også med resten

Anders B
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af Anders B »

Og et fugleskræmsel hedder en fissemand på sønderjysk.. det var det ord jeg lærte, som i hvert fald har sat sig fast på sønderjysk, efter at have været på højskole i Sønderjylland..

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sjove annoncer

Indlæg af Starcaster »

[quote="Snake Boots"]Ja, vi jyder er ikke fedtede med w'er. :) I min tidligere jyske ballekarriere har jeg fået mange forespørgsler på noget Qweedence Qweerwater Wewiwal.[/quote]
:lol:
Da jeg for mange år siden forhandlede om en "gomber" med en jyde, tog det mig (som fynbo) lige et par minutter, at forstå hvad det helt præcist var, jeg var ved at bytte mig til... ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen