Klon klon hyggeaften (video)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Smittefar »

Jeg mødtes med Anders og Michaeil, og vi nørdede klon kloner til den store guldmedalje - Nordvang Custom, EHX soul food og j. rockett archer og archer IKON.

Ikke rigtig en demo, men en lille hjemmevideo fra vores grejnørderi.

[video=youtube][/video]

Michaeil spiller på Suhr Guthrie Govan signature og jeg spiller på min PRS SingleCut Satin med Lücking pickupper.

Der er flere forskellige klon kloner, jeg også gerne ville have haft med, men vi havde ikke flere på aftenen. Særligt er jeg ret lun i trussen over RimRock FX Mythical OD http://www.rimrockeffects.com/store/p1/ ... drive.html og Wampler Tumnus http://wamplerpedals.com/product/tumnus/
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Sasha »

Det ser da bestemt hyggeligt ud.

Jeg må så tilstå, at jeg aldrig helt har indset, hvad det er, som gør disse Klon-fætre så ombejlede, og hvad det er, de kan i forhold til mange andre drive-pedaler. Bevares, det lyder da absolut fint. Men det er ikke sådan, at jeg tænker, at "Hold nu k...! Jeg har godt nok aldrig før hørt en pedal, der lød sådan her." De lyder da i varierende grader som en god overdrive-pedal. Men dem findes der jo altså trods alt et par stykker eller tre af på markedet. Men har du/I fundet ro med netop denne pedal er det jo bare fedt...

Selvfølgelig er det så også noget andet at høre en optagelse end at spille på sagerne selv. Det er jeg ganske klar over.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Smittefar »

Jeg forstår heller ikke rigtig hypen om de gamle pedaler. Jeg synes min Soul Food er en dejlig drive pedal, der koster nærmest ingen penge. Men de beløb, de originale handles for betragter jeg som det rene vanvid.
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Rasmus »

Jeg spillede igennem en original silver klon forleden. 
Den lyder jo godt, og ejeren havde købt dengang de ikke kostede mere end hvad en god hypet overdrive koster i dag! 

Vi aftalte at vi lige måtte sammenligne med min Fortytwo klon klon. 

Den lød nu godt, men det var også en fed amp og fede guitarer den blev prøvet med! 
Ejeren syntes den største kvalitet var at man ikke rigtig kunne høre det var en pedal der blev tændt!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Smittefar »

Det er lige det - jeg synes, de gode Klon kloner (jeg har jo aldrig prøvet en rigtig) lægger sig perfekt i forlængelse af forstærkerens egen lyd.
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Snake Boots »

Hvordan lyder en klon i forhold til en RC booster? Jeg synes netop at RC boosteren - og her taler jeg om den nyere udgave efter at et eller andet Scott Henderson mod blev standard på den - er ufattelig 'transparant' omend den måske lige gør tingene en my mere sprødt i toppen og måske 'scooper' mellemtonen et kussehår. Det er i hvert fald tilpas neutral til, at jeg for år tilbage ofte var i tvivl om den var slået til eller fra. Derfor droppede jeg den bare og skruede lidt mere op for forstærkeren :-)

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Rasser »

Snake Boots skrev: Hvordan lyder en klon i forhold til en RC booster? Jeg synes netop at RC boosteren - og her taler jeg om den nyere udgave efter at et eller andet Scott Henderson mod blev standard på den - er ufattelig 'transparant' omend den måske lige gør tingene en my mere sprødt i toppen og måske 'scooper' mellemtonen et kussehår. Det er i hvert fald tilpas neutral til, at jeg for år tilbage ofte var i tvivl om den var slået til eller fra. Derfor droppede jeg den bare og skruede lidt mere op for forstærkeren :-)
En klon lyder helt anderledes. Den skærer bas og booster mellemtonen. Jeg har altid undret mig, når nogen siger en klon er transparent - det synes jeg bestemt ikke.

That pedal show har en fed sammenligning af klon-pedaler på youtube:



Mvh.
Rasmus

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Last edited by Rasser 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Nicolai »

Rasser skrev:
Snake Boots skrev: Hvordan lyder en klon i forhold til en RC booster? Jeg synes netop at RC boosteren - og her taler jeg om den nyere udgave efter at et eller andet Scott Henderson mod blev standard på den - er ufattelig 'transparant' omend den måske lige gør tingene en my mere sprødt i toppen og måske 'scooper' mellemtonen et kussehår. Det er i hvert fald tilpas neutral til, at jeg for år tilbage ofte var i tvivl om den var slået til eller fra. Derfor droppede jeg den bare og skruede lidt mere op for forstærkeren :-)
En klon lyder helt anderledes. Den skærer bas og booster mellemtonen. 
Det er da vist forudsat, at Drive / Gain potmeteret står på "mere end nul"? Hvis min ARC Effects Klone har Drive på nul er det netop "bare" boost i forlængelse af forstærkerens egenlyd. Dog måske med en lille smule mere fedme i den lave mellemtone. Når man skruer op for Drive er det, ganske rigtigt, at der sker en fedme / et boost af mellemtone og mindre bas.

Jeg synes personligt, at MIN Klon er mere tyk og fed i mellemtonen end min TS808 og TS9. Hvis jeg kun måtte have én drive-pedal blev det Klon(e).

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Rasser »

Nicolai skrev:
Rasser skrev:
Snake Boots skrev:
Det er da vist forudsat, at Drive / Gain potmeteret står på "mere end nul"? Hvis min ARC Effects Klone har Drive på nul er det netop "bare" boost i forlængelse af forstærkerens egenlyd. Dog måske med en lille smule mere fedme i den lave mellemtone. Når man skruer op for Drive er det, ganske rigtigt, at der sker en fedme / et boost af mellemtone og mindre bas.
Det er rigtigt, at de er mere neutrale, hvis gain er skruet helt ned, men jeg tror at lang de fleste bruger dem som mild od med lidt gain frem for blot som booster. Og så er de i mine ører ikke ret lineære/transparente/neutrale.

Mvh.
Rasmus


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Last edited by Rasser 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Kladen »

Den positive overraskelse i klippet er helt klart soul food, så længe drive bliver holdt i moderate mængder.

Nordvang gør ikke rigtig noget for mig i klippet. Er der noget ved den når man spiller igennem den, der retfærdiggør at man kan købe 6-7 soul food for det den koster?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Smittefar »

Som der vist også står et sted i klippet, så legede vi lidt med Nordvangen senere, og jeg synes, den kan lyde bedre end den gør i klippet. Men jeg må indrømme, at jeg ikke ville vælge den over en Archer, der koster det halve. Nordvangen er noget bedre end soul food, når det kommer til boost/meget mild drive. Den får ampen til at knække lidt lækrere, men jeg må indrømme,  at den ikke slår benene væk under mig.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Klon klon hyggeaften (video)

Indlæg af Odgaard »

Hvor er det dejligt med noget nørderi.

Personligt forstår jeg ikke hypen, men mine ører er også meget gladere for mild fuzz end mild overdrive.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen