Pignose 7-100, 461 Ocean Boulevard

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Pignose 7-100, 461 Ocean Boulevard

Indlæg af Jackie van Hippie »

Hej herinde!

Eftersigende skulle Clapton have brugt denne 5w transistor kuffert med en 5"(!!!!) højtaler på slide trackene på 461 Ocean Boulevard, eks. intronummeret "Motherless Children". 

Billede
Er der nogen der har prøvekørt sådan en lille fyr? Evt. en af de reissues man kan købe i dag? 
Den virker simpelthen så cool, om end ikke som mere end en one-trick-pony! Jeg må indrømme at jeg er lidt en sucker for små "1-knobbie-jobbies"  :cool:
Er der nogen forhandler af disse eller kopier i Danmark hvor man kan prøve dem af? Eller er man ude i at skulle forsøge at strikke en kopi sammen selv? Jeg går udfra at de består af et ret simpelt kredsløb? 

Her spiller Frank Zappa gennem en live, det lyder ret fedt: 


Alle tanker/input er velkomne!
Last edited by Jackie van Hippie 8 years ago, edited 1 time in total.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pignose 7-100, 651 Ocean Boulevard

Indlæg af Sasha »

Jackie van Hippie skrev: Hej herinde!

Eftersigende skulle Clapton have brugt denne 5w transistor kuffert med en 5"(!!!!) højtaler på slide trackene på 651 Ocean Boulevard
Han flytter da vist lidt rundt på den dér Ocean Boulevard ham Eric, gør han ikke?   ;)

Jeg prøvede en (reissue vil jeg tro?) for nogle år siden. Og de lyder nøjagtigt, som i de eksempler, du beskriver - den dér helt karakteristiske "kasse-lyd". Tilføj blot et par eksempler fra Eagles´ Hotel California-album. Og det er så også det eneste, sådan en Pignose kan.
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Pignose 7-100, 461 Ocean Boulevard

Indlæg af Jackie van Hippie »

Sasha skrev: Han flytter da vist lidt rundt på den dér Ocean Boulevard ham Eric, gør han ikke?   ;)

Jeg prøvede en (reissue vil jeg tro?) for nogle år siden. Og de lyder nøjagtigt, som i de eksempler, du beskriver - den dér helt karakteristiske "kasse-lyd". Tilføj blot et par eksempler fra Eagles´ Hotel California-album. Og det er så også det eneste, sådan en Pignose kan.
Det er hermed rettet. Et par numre fra eller til  :P

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen