Nova Delay og Tap tempo???

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nova Delay og Tap tempo???

Indlæg af Nicolai »

Igennem længere tid har jeg filosoferet over følgende:

Jeg jeg bruger taptempo ifm. at spille "efter" en sang" lytter jeg til beatet på sang, men det tal / den delay-tif, jeg får ved at tappe passer ikke rigtigt før jeg anvender sub division og 1/8 dele... (må det være).

Hvordan kan det være?

F.eks her:



Mit eget "fodtap" ligger i 84x mss området, men det passer kun med sangen, hvis det er 1/8. Til gengæld passer 420 fint i 1/4. Og ja 1/8 er jo dobbelt speed af 1/4, og så passer pengene vel - så kan jeg bruge tap i 1/4 og regne med det passer???  :s

Hvad gør jeg forkert- ganske givet noget HELT basalt...  :blush:
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nova Delay og Tap tempo???

Indlæg af sørendybdal »

Man kan, så vidt jeg husker, indstille pedalen til at vise BPM i stedet for ms, når man bruger tap tempo. Så vil det umiddelbart være nemmere at få fod, øre og digitaltal til at nå sammen. Men generelt vil jeg anbefale dig at tappe tempo, indtil øret er tilfreds og ikke stirre dig blind på, hvad displayet måtte vise (jeg har nemlig selv tendens til at gøre det samme). Men ellers kan du jo altid indstille tiden manuelt med knappen, hvis du kender BPM-tallet på det, du vil spille.
Last edited by sørendybdal 8 years ago, edited 1 time in total.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nova Delay og Tap tempo???

Indlæg af Sasha »

Handler det grundlæggende ikke bare om, hvorvidt man vil have ekkoet til at falde på fjerdedelene eller ottendedelene? Pedalen laver vel delay´et i præcis det tempo, man tramper ind?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen