Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Smittefar »

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Jeg kører min akustiske (Martin OM42) sammen med mit Fractal Audio Ax8 guitar board. Det lyder virkelig godt med guitarens indbyggede B-Band pickup system. Men jeg har også en DPA4099g, og den kunne jeg rigtig godt tænke mig at kunne køre ind i mit board også, så jeg kan mixe de to signaler og lægge effekter på dem samtidigt. DPAen lyder alligevel noget mere som en rigtig akustisk guitar.[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Det skal være en lille og kompakt preamp (racks er udelukket), som jeg kan tranportere sammen med mit board. Mikrofonen skal bruge phantom power.[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Jeg synes egentlig udvalget er ret begrænset. Jeg har stort set kun kunnet finde[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Behringer: [/font][font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]http://www.thomann.de/dk/behringer_mic1 ... preamp.htm[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]og [/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]ART: [/font][font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]http://www.thomann.de/dk/art_tube_mp.htm[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Så kan jeg se, der er en Presonus, der ser meget plasticagtig ud [/font][font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]http://www.thomann.de/dk/presonus_tubepre_v2.htm[/font][font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif], og så Rolls der plejer at være kram, men som ikke har de helt store features [/font][font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]http://www.thomann.de/dk/rolls_mp_13.htm[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Er der nogen, der har nogen tanker om de forskellige muligheder? Er der andre muligheder? Jeg vil gerne holde mig under/omkring 1000 kroner.[/font]
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Knuddi »

Smittefar skrev: [font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Jeg kører min akustiske (Martin OM42) sammen med mit Fractal Audio Ax8 guitar board. Det lyder virkelig godt med guitarens indbyggede B-Band pickup system. Men jeg har også en DPA4099g, og den kunne jeg rigtig godt tænke mig at kunne køre ind i mit board også, så jeg kan mixe de to signaler og lægge effekter på dem samtidigt. DPAen lyder alligevel noget mere som en rigtig akustisk guitar.[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Det skal være en lille og kompakt preamp (racks er udelukket), som jeg kan tranportere sammen med mit board. Mikrofonen skal bruge phantom power.[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Jeg synes egentlig udvalget er ret begrænset. Jeg har stort set kun kunnet finde[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Behringer: [/font][font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]http://www.thomann.de/dk/behringer_mic1 ... preamp.htm[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]og [/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]ART: [/font][font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]http://www.thomann.de/dk/art_tube_mp.htm[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Så kan jeg se, der er en Presonus, der ser meget plasticagtig ud [/font][font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]http://www.thomann.de/dk/presonus_tubepre_v2.htm[/font][font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif], og så Rolls der plejer at være kram, men som ikke har de helt store features [/font][font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]http://www.thomann.de/dk/rolls_mp_13.htm[/font]

[font='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]Er der nogen, der har nogen tanker om de forskellige muligheder? Er der andre muligheder? Jeg vil gerne holde mig under/omkring 1000 kroner.[/font]
Jeg har et eksemplar af omtalte Behringer preamp, som jeg synes er særdeles hæderlig. Nu kan jeg ikke se hvor i landet du holder til, men du må gerne prøve at låne den.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Smittefar »

Jeg er fra Københavner - Det foresvæver mig, du er fra Jylland?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Knuddi »

Smittefar skrev: Jeg er fra Københavner - Det foresvæver mig, du er fra Jylland?
Jeps - Viby ved Aarhus.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Smittefar »

Ja, det er immervæk noget af en sviptur for at prøve en preamp til 200 kroner :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror i øvrigt, jeg har fået mig selv varmet op til Rollsen - Jeg har været rigtig glad for deres Personal Monitor Mixer - Der har aldrig været skyggen af et issue med den - selv efter en del år på mit board.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Knuddi »

Smittefar skrev: Jeg tror i øvrigt, jeg har fået mig selv varmet op til Rollsen - Jeg har været rigtig glad for deres Personal Monitor Mixer - Der har aldrig været skyggen af et issue med den - selv efter en del år på mit board.
Ja, man skal nok ikke køre herover efter den :-)

Det er ikke nemt at få en guitarist, der er blevet "varmet op" til at skifte holdning, ved jeg - så du må ha' fat i et stk Rolls.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Smittefar »

Du har sgu nok ret :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Sasha »

Q: Er det ikke blot et spørgsmål om at indstille knapperne på "digitalsimulatoren" rigtigt, så kunne man helt lade den akustiske blive hjemme..?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Smittefar »

Mjaaaa - Jeg kan godt lave en lyd på min digitalsimulator, der lyder af akustisk guitar i nærmest samme omfang, som når man sætter en Piezo i en telecaster, meeeeen når jeg engang i mellem bliver hyret til rent faktisk at spille akustisk guitar - så kan jeg nu godt lide rent faktisk at bruge en akustisk - som også lyder meget bedre.

Det her er neck humbuckeren på min PRS (den brune) https://dl.dropboxusercontent.com/u/105 ... chTest.mp3
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Sasha »

Det er udelukkende et spørgsmål om den rette gavmilde indstilling af samme digitalsimulators indbyggede fadølsanlæg. Så er der sgu´ ingen, der bemærker forskellen alligevel... :D

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Smittefar »

Det kan der være noget om :D
Modded guitars were crap right out of the factory

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Skovgaard »

Hey Smittefar

Jeg gik og tænkte på denne tråd, og så strejfede tanken mig: Hvad med en JHS Colour Box? 

Ved nærmere eftertanke et stykke over budget måske?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Smittefar »

Det er faktisk ikke nogen helt dum tanke, meeen det er lidt over budget, og så skal man ud og finde en phantom power adapter, så det løber hurtigt op og bliver kompliceret.

Jeg har prøvet Rasmus Skovs colour box, og det er sgu en ret fed pedal.
Modded guitars were crap right out of the factory

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Skovgaard »

Jeg faldt over AER Pocket Tools som endnu et muligt bud? :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Kompakt Mic preamp til DPA 4099g

Indlæg af Smittefar »

Helt sikkert et godt bud - Jeg havde godt hørt om AER, men aldrig i den sammenhæng - tak for det.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen