Stratocaster model identifikation

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Stratocaster model identifikation

Indlæg af Knuddi »

Jeg har brug for at få identificeret en US Stratocaster fra 1991 - 1992. 
Serienummeret udløser følgende fra denne side: http://www.guitardaterproject.org/

Your guitar was made at the 
Corona Plant (Fender), USA
in 1991 - 1992

Er der nogen der kan hjælpe?

Her er lidt billeder:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Last edited by Knuddi 7 years ago, edited 1 time in total.

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Stratocaster model identifikation

Indlæg af Kuli »

Jeg kender ikke så meget til Fender guitarer, men mit umiddelbare bud vil være at det ER en Fender Stratocaster fra 1991..

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Stratocaster model identifikation

Indlæg af Knuddi »

Kuli skrev: Jeg kender ikke så meget til Fender guitarer, men mit umiddelbare bud vil være at det ER en Fender Stratocaster fra 1991..
:P :D  
Så langt er jeg også kommet. Jeg tænkte mere i retning af "Standard", "Highway 1", ?, ?, ?....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Stratocaster model identifikation

Indlæg af Sasha »

Knuddi skrev:
Kuli skrev: Jeg kender ikke så meget til Fender guitarer, men mit umiddelbare bud vil være at det ER en Fender Stratocaster fra 1991..
:P :D  
Så langt er jeg også kommet. Jeg tænkte mere i retning af "Standard", "Highway 1", ?, ?, ?....
Den slags betegnelser var, så vidt jeg husker, ikke så udbredte på dét tidspunkt. Så jeg ville også gå med "en amerikanske Stratocaster fra 1991"...

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Stratocaster model identifikation

Indlæg af Jackie van Hippie »

Det ligner umiddelbart hvad der ville svare til en "American Standard Stratocaster" i dag, at dømme efter printet på dens headstock, stemmeskruer og pladsering af trussrod-justeringen. 

MEN!

En sådan burde have 22 bånd og en to-punkts vibrato med moderne "block" saddler. Serienummeret burde også starte med "N" hvis det er en standard, gør det det?

Jeg er umiddelbart tilbøjelig til at tro at det må være en 1992 model, kan den være fra maj 1992 i stedet for 1991? Hvorfra har du "maj 1991" oplysningen?
Last edited by Jackie van Hippie 7 years ago, edited 1 time in total.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Stratocaster model identifikation

Indlæg af Knuddi »

Jackie van Hippie skrev: Det ligner umiddelbart hvad der ville svare til en "American Standard Stratocaster" i dag, at dømme efter printet på dens headstock, stemmeskruer og pladsering af trussrod-justeringen. 

MEN!

En sådan burde have 22 bånd og en to-punkts vibrato med moderne "block" saddler. Serienummeret burde også starte med "N" hvis det er en standard, gør det det?

Jeg er umiddelbart tilbøjelig til at tro at det må være en 1992 model, kan den være fra maj 1992 i stedet for 1991? Hvorfra har du "maj 1991" oplysningen?
Serienummeret starter med N1 hvilket skal være 1991-1992 ifgl: http://www2.fender.com/en-DK/support/ar ... ct-dating/

Der står dog marts 1993 på en label på halsen, hvilket er lidt underligt. Der er ikke noget der tyder på at det er en partscaster.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Stratocaster model identifikation

Indlæg af Morten_Lyse »

Det er ikke en american standard. - Den ville have en Schaller-produceret 2-point tremolo med rustfri stål-sadler. De har facon som små helt rektangulære brikker.

Knud Damgaard gjorde i en facebook tråd for nyligt opmærksom på, at den første af de disse lidt "fesne" serier med Made in U.S.A. skrevet på dem, er en model, kaldet Export fra netop liiige omkring 1990. Det er såmen amerikansk træ, men med "import" hardware og pickups.

Om det er sådan en, skal jeg ikke kunne sige. Men 6-point tremoloen gør dog, at en american standard er det ikke. Og var det en vintage reissue, ville den have "bent steel saddles" og spaghetti-logo..

Mvh.
Morten Lyse

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Stratocaster model identifikation

Indlæg af MacG »

Halsen er US, kroppen ikke.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen