Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Sasha »

Joh, jeg kommer såmænd også gerne. Det er jo nærmest i min baghave.
 
Kunne godt tænke mig at høre, hvordan en Weber 1265 og en WGS ET65 lyder i direkte sammenligning.

Er der nogle af ET65-ejerne, som er løbet ind i fænomenet "Ghost Notes" - altså dybe "undertoner", der ikke nødvendigvis stemmer ret godt med resten - når de f.eks. spiller "double stops" i det høje register gennem deres enhed?
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Kladen »

Det lyder som om vi kan få en alletides dag ud af det :) så skal der bare findes en dato

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Odgaard »

Jeg skal prøve at hoste op med nogle datoforslag.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Rasser »

Sasha skrev:
Er der nogle af ET65-ejerne, som er løbet ind i fænomenet "Ghost Notes" - altså dybe "undertoner", der ikke nødvendigvis stemmer ret godt med resten - når de f.eks. spiller "double stops" i det høje register gennem deres enhed?
Det er ikke et fænomen, jeg har oplevet på mine. Så hvis det har været der, har det ikke været nok til at bemærke det.



Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Sasha »

Er det med et åbent eller lukket kabinet?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Rasser »

Sasha skrev: Er det med et åbent eller lukket kabinet?

Det er i et lukket 2x12 fender style kabinet. Jeg tror jeg flytter dem over i mit 2x12 2061cx kabinet her mellem jul og nytår.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Sasha »

OK. Tak for svar.

Jeg har en bekendt, som har problemet med et åbent kabinet. Men det er endnu ikke 100% sikkert sporet til højttaleren. Deraf spørgsmålet. Men to forskellige forstærkere gør det uafhængigt af hinanden. Så det kunne jo umiddelbart godt pege i den retning...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Skovgaard »

Sasha skrev: OK. Tak for svar.

Jeg har en bekendt, som har problemet med et åbent kabinet. Men det er endnu ikke 100% sikkert sporet til højttaleren. Deraf spørgsmålet. Men to forskellige forstærkere gør det uafhængigt af hinanden. Så det kunne jo umiddelbart godt pege i den retning...

Er det nogle specifikke frekvenser, der udløser disse "ghost notes"? Jeg har ikke hørt om det før, så jeg er på bar bund i forhold til konkret fejlfinding og problemløsning, men tanken strejfer mig, om kabinettet kan have en "egenfrekvens", der kan sættes i sving?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Sasha »

Tak for svar.

Man kan tænke sig rigtigt mange ting i den sammenhæng. Nu ligger landet (endnu) sådan, at jeg faktisk ikke selv har oplevet fænomenet på første hånd - udelukkende forsøgt at hjælpe en bekendt, der står med problemet pr. mail. Men nu hvor snakken alligevel lige strejfede denne højttaler, ville jeg bare lige høre, om det var en ting, som andre var stødt på. Jeg er dog sikker på, at jeg nok skal komme til at stifte bekendtskab med sagen "first hand" før eller siden ;) Om ikke andet så fordi, jeg har bygget forstærkeren, som den ellers så vellydende højttaler sider i... ;)

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Kladen »

Sasha skrev: Joh, jeg kommer såmænd også gerne. Det er jo nærmest i min baghave.
 
Kunne godt tænke mig at høre, hvordan en Weber 1265 og en WGS ET65 lyder i direkte sammenligning.

Er der nogle af ET65-ejerne, som er løbet ind i fænomenet "Ghost Notes" - altså dybe "undertoner", der ikke nødvendigvis stemmer ret godt med resten - når de f.eks. spiller "double stops" i det høje register gennem deres enhed?
Jeg har en et65 i min 1x12 open back Laney og oplever ikke Ghost notes.
Eneste sted jeg oplever noget af den dur er i min jmp igennem et 4x12 med g12h30

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Odgaard »

Så fik jeg fingeren en anelse ud.

Forslag til mulige datoer til højtaler-shoot out:

26. marts (søndag)

22. april (lørdag)
23. april (søndag)


6. maj (lørdag)
7. maj (søndag)

Der kan klikkes ja/nej i denne doodle:
http://doodle.com/poll/4ym3dbwkpg89sggf

Sæt i gang :)

Edit: Jeg satser på, at Kladen vil lægge hus til. Jeg kan tage en Creamback 75 med.
Last edited by Odgaard 7 years ago, edited 1 time in total.

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Skovgaard »

Juhuu!

Jeg kan tage et hjemmestrikket, open-back 2x12 kabinet med bestykket med to Celestion Pulsonic Greenbacks :-)
Eventuelt en Tophat Club Deluxe 6V6 combo + et par 70'er toppe fra Selmer og Marshall.
Last edited by Skovgaard 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Kladen »

Jeg er så løbet ind i at have skiftet øvelokale, da trommeslageren der havde lokalet røg ud af bandet. Jeg prøver lige at høre det nye sted vi øver. Er der ellers steder i Århus, hvor man kan leje sig ind på dagsbasis?

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Odgaard »

Øv, men tjek endelig med det nye sted.

Jeg kender ikke til steder i Aarhus, hvor man kan leje på dagsbasis, men jeg har på den anden side heller ikke ledt efter det.

Alternativt er der det nedlagte landbrug nord for Randers, hvor jeg én gang tidligere har lokket Sasha og Skovgaard med... men så er det noget med at klæde sig godt på - på trods af brændeovnen i den gamle stald.

Jeg kunne for øvrigt godt tænke mig at tage min Vox Lil' Nighttrain med - bare for at få testet, om amp/Creamback-setuppet kun lyder godt hjemme på det overproppede kontor. Men ellers er det måske også noget med at skære en anelse ind til benet ift. tusind forstærkere, hvis vi skal kunne holde fokus på 3-5 højtalere :)

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Kladen »

Kunne lige hurtigt finde dette :) https://oevelokale.nu/oevelokaler/oevelokale-aabogade-8200-aarhus-n/

Kender ikke stedet, men det er da til at betale sig fra :)

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Rasser »

Hvis det er et åbent arrangement, kunne jeg måske godt være interesseret i at deltage. Jeg kan byde ind med ovennævnte 2x12 fender-style kabinet med 2 WGS ET-65, hvis det kunne have interesse.
Last edited by Rasser 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Odgaard »

Jeg tror ikke, det er mere lukket, end at du er velkommen da :)

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Skovgaard »

På mit arbejde har vi et 80m2 musiklokale. Ligger i Randers C og er til rådighed, hvis det er...

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Odgaard »

Som bosiddende i Randers synes jeg selvfølgelig, det lyder fremragende. Men øvelokalet i Aarhus N er også fint med mig.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål: Tilspilning af højtaler

Indlæg af Sasha »

Jeg triller såmænd gerne en tur til Randers og slæber gerne løsøre med efter behov...

Kan dog allerede nu sige, at jeg ikke er "available" d. 26. marts.
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen