Vurdering af min Vox AC30

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar

Vis indlægget.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vurdering af min Vox AC30

Indlæg af Sasha »

nimb skrev: Hej alle

Vil gerne have vurderet min AC30 men jeg kan helt ærligt ikke vurdere hvad den er værd.

Er der nogle der vil ulejlige sig med at fortælle mig lidt om eventuel værdi.

Den spiller fint og fungerer som den skal. 

Billeder af dyret:


Billede


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Jamen, du havde jo sat den til salg til 9000. Så er det vel dét, den er værd?

nimb
Himmelhund
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Vurdering af min Vox AC30

Indlæg af nimb »

Sasha skrev:

Jamen, du havde jo sat den til salg til 9000. Så er det vel dét, den er værd?
Mange tak for svaret. Det er rigtigt at jeg lige har haft den til salg til 9.999 kr. Jeg startede med at sætte den til salg til den del mere men interessen udeblev. Har så sat den gradvist ned og stadig ingen interesse.

Jeg har været på ebay og reverb.com for at kigge prisniveauer ud og her går de ofte for hvad jeg startede med at sætte den til salg for eller endnu mere.

Man kan jo sige at den er den værd jeg synes jeg skal have for den og er jeg tilfreds med at den går for 9.999 kr er det jo fint.

Efterhånden som jeg får forsket lidt i de rør den har og de højtaler enheder den har er det måske nemmere at sælge den i reservedele.

Har også overvejet bare at lade den stå, men jeg bruger den ikke så det ville også bare være tosset.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vurdering af min Vox AC30

Indlæg af Odgaard »

Jeg kan ikke sige så meget om prissætningen, men på billede otte og ni ser det (for mig) ud som om, der har været eller ér væske i forstærkeren. Jeg tænker på det skidt, der ligger på selve metalkassen.

Det ville jeg forsøge at fjerne, så en interesseret køber ikke bliver afskrækket dér.

nimb
Himmelhund
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Vurdering af min Vox AC30

Indlæg af nimb »

Der er ikke væske i forstærkeren.... Om der har været for mange år siden ved jeg ikke. Den spiller fint og har fint ved at holde varmen, selv efter mange timer...

Tænker det ikke har betydning på en 53 år gammel forstærker at den er beskidt der. Det føles mere som tidens skidt og kanal som har fundet en holdeplads der.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vurdering af min Vox AC30

Indlæg af Morten_Lyse »

For alt gælder vel, at der kan være forskel på hvad der menes når man siger "Hvad er denne xx værd?"

Underforstået i spørgsmålet ligger dog ofte, "jeg vil gerne have så mange penge som overhovedet muligt uf af at sælge xx." - Og det er lidt noget andet.

Jeg begik for nyligt en fejl på Ebay, og bød mere end jeg egentlig ville på en modificeret Gibson Les Paul Custom Lite. (>£850.) - Jeg skrev til sælgeren og undskyldte, og spurgte, om han ville fjerne mit sidste bud. Han skrev pænt tilbage, "no worries, mate." - I dét lå så, at jeg var over, hvad jeg ville give, men hvis ikke prisen kom på minimum £1200, så ville han slet ikke sælge. - Den endte med et bud på £900...

Det beskriver, som jeg lige ser det, markedet meget godt.

Der er meget fedt gear til salg. Fordi rigtig mange har fået købt meget mere grej, end de har noget som helst behov for. Faktisk nok så meget, at markedet må anses for mættet. Læg dertil, at antallet af købere, som har reelt behov har adgang til, og er villige til rent faktisk at bruge, titusindvis af kroner på (mere) gear, er meget, meget begrænset.

De deraf følgende "afskrivninger" er simpelthen for stor en kamel at æde, for mange sælgere. - Her kommer så den heftige bytte-aktivitet ind i billedet. For jeg tror, der byttes rigtig meget. - Og så snakker man om nogle beløb, der ikke har nogen gang på jord, og alle er glade.

Men for at svare på dit spørgsmål.

En '65 vox AC30 er en fantastisk forstærker, og der er ikke meget på markedet i dag, der lydmæssigt kan hænge på den. Som musiker ville du kunne have lyd i en klasse, som de moderne producenter langt hen af vejen må erkende, at de ikke kan levere..

I forhold til at omsætte den til cool cash, er den præcist dét værd, som én eller anden vil give for den. Og som du selv siger, 9000,- er der altså ikke nogen der har og vil skille sig af med for den.

Med venlig hilsen
Morten Lyse.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vurdering af min Vox AC30

Indlæg af Sasha »

nimb skrev:

Mange tak for svaret. Det er rigtigt at jeg lige har haft den til salg til 9.999 kr....

....og er jeg tilfreds med at den går for 9.999 kr er det jo fint.
Det kan jo så undre, at en bekendt, idet han henvender sig for at købe den til den pris, som den er sat til salg til på DBA, får en melding om, at nu skal han pludselig hoste op med 15.000, hvis han vil have den..?

Hvis man har sat en ting til salg til en given pris - uanfægtet om denne måtte være til den lave side eller ej - så må man dælme også sælge til den angivne pris! Ellers nærmer vi os med imponerende hastige skridt tråden omkring latterlige og fuskede annoncer.

Og havde man spurgt på dette forum, FØR man havde sat skidtet til salg, om en vurdering, kan det tænkes at man måske (fiktivt eksempel!) havde fået et svar i omegnen af f.eks. 15.000 kr. Men hvis den ikke sælger til den pris ude i virkeligheden...  ja, så er den jo altså nok ikke dét værd i dagens Danmark.
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

nimb
Himmelhund
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Vurdering af min Vox AC30

Indlæg af nimb »

Ahh det er jo derfor du var så loren ved dit første svar. 

Skal lige siges at "køber" bad mig tage billeder af indmaden - dernæst fandt jeg ud af at den nok var mere værd. Dette skrev jeg straks til "køber" jeg undskyldte mange gange og slettede min annonce fra nettet. Jeg skrev også til ham at jeg ville undersøge sagen og vende tilbage til ham.

Jeg er i dag kommet frem til og har i dag tidligere skrevet til køber at han var velkommen til den pris den var sat til på dba.dk

Om det er god stil at sælge til en først angivet pris, ja det kan vi måske godt blive enige om. Om man er tvunget til det "nej"  Så kan vi derimellem snakke om moralske kodeks og ansvarsbevidsthed over for folk man kun kender gennem 10 liniers email korrespondence.

Havde jeg været den eventuelle køber var jeg nok blevet skuffet, tilbuddet var måske for godt til at være sandt. Var jeg sælger og opdagede jeg havde lavet en fejl havde jeg helt sikkert de andre briller på. Hvem siger TAK? ingen....Alt dette er jeg kommet frem til i min hverdag gennem et efterhånden længere liv at jeg ikke har brug for.

Men tak for din ærlige mening, den respekterer jeg. 

Smid gerne denne i fusker sektionen hvis i mener det er der vi er!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen