Semi digitalt setup?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Semi digitalt setup?

Indlæg af FunkyValle »

Jeg var ude og afløse for Smittefar her i juni og blev i den forbindelse inspireret til et mere digitalt setup med amp- og speakersimulering. 

Jeg har ikke økonomien til samme løsning som Smittefar, og jeg er måske heller ikke klare til at gå "hele vejen".

Jeg tænker derfor en løsning, hvor jeg beholder mit Nova system og så i stedet for forstærker, højtaler og mikrofon, så sender jeg signalet ind i et lydkort og lader derefter min iPad simulere resten.
Helt konkret har jeg kig på Focusrite iTrack Solo, som ikke er så omkostningstungt. Jeg har allerede den fulde pakke fra Amplitube.

Er der nogen, der kan komme med gisninger om, hvorvidt sådan et setup vil være bare nogenlunde vellydende?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Semi digitalt setup?

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror såmænd, det vil lyde glimrende, men det vil også være ret upraktisk. Før jeg fik Ax8 kørte jeg med en Torpedo CAB efter forstærkeren. Det fungerede også ret godt, men kræver der er en dummy load til forstærkeren.
Men Torpedo CAB burde også fungere ret godt efter et Nova system. Prøv at tjekke Pete Thorns Torpedo CAB demo ud.

Min CAB er til salg, og du skal være velkommen til at låne den et par uger, før du bestemmer dig.

PS: Mit Ax8 setup er det billigste, jeg har spillet på i mange år.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Semi digitalt setup?

Indlæg af Madmax25 »

Husk lige at tage højde for monitorering - du skal jo helst have en ordentlig monitor eller in-ear, når nu du frasiger dig en forstærker.

Basic stuff, i know, men der er mange der glemmer den del af ligningen...

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Semi digitalt setup?

Indlæg af Madmax25 »

Smittefar skrev: ...PS: Mit Ax8 setup er det billigste, jeg har spillet på i mange år.
OT, men hvad mener du helt præcist med det? Er det fordi du her tager højde for den samlede pris af dit tidligere setup? Altså pedaler+amp+cab vs. AX8+evt. monitor?
Last edited by Madmax25 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Semi digitalt setup?

Indlæg af Smittefar »

Ja, hvis jeg sammenligner med at alt det grej, Ax8 har erstattet, så er det 

Koch Studiotone med Celestion Blue højttaler (og NOS rør) ~ 9000
Extension Cab m Celestion G12H30 - Eller Torpedo C.A.B. ~ 3300
Board med 10-11 pedaler, hvor ingen pedaler koster under 1000 kroner ~ 10.000

Så Ax8 har i hvert fald erstattet et setup til over 20.000 kroner. Ax8 koster € 1699 og min expression pedal koster € 159 og det bliver til lige omkring kr. 14.000 til sammen.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen