Nogen der har erfaringer med Boss ES-8

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Nogen der har erfaringer med Boss ES-8

Indlæg af Søren »

Jeg havde overbevist mig selv om at jeg måtte bare have en Boss ES-8 (et switching-system for de som ikke ved hvad det er).

http://tonereport.com/uploads/img/ES8-0_2.jpg

Fandt en brugt til billige penge, så slog til uden helt at vide hvad det kræver af udstyr (og penge).

Jeg har indtil nu bare erfaringer med én lang række af pedaler sat foran forstærkeren, med en T-rex fuel tank som strømforsyning. 

Efter noget research og efter at have sat sig nogenlunde ind i hvad det indebærer viser det sig at man jo skal have en ordentlig røvfuld kabler, da der skal 2 til hver pedal (4 hvis man kører stereo), det er ikke sikkert en fuel tank kan køre ES-8'eren sammen med de andre pedaler pga. mA, og så er der noget med patchbokse, send/return-bokse, et større pedalboard og det ene og det andet. 

Så jeg trænger egentlig bare en masse tips vedr. opsæt af sådan et system.

Mit nuværende board er lagt som billede.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Nogen der har erfaringer med Boss ES-8

Indlæg af Michael Vajhøj »

Søren skrev: Efter noget research og efter at have sat sig nogenlunde ind i hvad det indebærer viser det sig at man jo skal have en ordentlig røvfuld kabler, da der skal 2 til hver pedal (4 hvis man kører stereo), det er ikke sikkert en fuel tank kan køre ES-8'eren sammen med de andre pedaler pga. mA, og så er der noget med patchbokse, send/return-bokse, et større pedalboard og det ene og det andet. 

Så jeg trænger egentlig bare en masse tips vedr. opsæt af sådan et system.
Du har vist svaret på det hele selv dér... ;-)

Bortset fra det, så er det vel bare 
-> Købe en ny strømforsyning der kan trække ES-8'eren...
-> Købe/bygge et nyt board og en ordentlig røvfuld kabler...
-> Tryk på "Edit" og programmér de forskellige presets du ønsker at have...

Da jeg selv kørte med et switching-/loopsystem var jeg ret glad for at have en clean i alle banke, så jeg nemt kunne skifte til den uden at bladre. Prøv eventuelt at tænk bankene som "temaer" og så lav de kombinationer du vil have derudfra.
RoadHigh.dk

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Nogen der har erfaringer med Boss ES-8

Indlæg af Søren »

Ah ja det er en god ide. Så du har f.eks. haft en "rock"-bank og en country-"bank" og måske en "80'er" bank eller lignende?

Jeg endte med at lave mit eget board i 2 plan og en satte en masse Lava Patchkabler på. Synes det er blevet ret godt. Mærker med det samme den tone, som manglede før, da jeg kørte det hele igennem 1 kæde.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Nogen der har erfaringer med Boss ES-8

Indlæg af Michael Vajhøj »

Søren skrev: Ah ja det er en god ide. Så du har f.eks. haft en "rock"-bank og en country-"bank" og måske en "80'er" bank eller lignende?
Lige præcis... :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen