Jeg har fundet en guitar under sengen ...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Jeg har fundet en guitar under sengen ...

Indlæg af Frost »

Jeg vidste godt den var der, for jeg har selv kylet den derned for år tilbage. Møblet er sådan set godt nok skruet sammen, men klangen er en katastrofe. Vi taler om en Gibson RD Artist, der blev fremstillet i samarbejde med Moog, som fik ansvaret for elektronikken i bæstet. Moog skulle nok have holdt sig til noget med tangenter :@

Nu er tiden så kommet til at give den en ny chance, hvor det er tanken at flå al det aktive elektronik ud og erstatte det med konventionelle pick up'er samt få erstattet broen med en ditto indeholdende piezo elementer. Det giver naturligvis grobund for en del spørgsmål, og her håber jeg oraklerne fra dette glimrende forum vil give nogen bud.

Først og fremmest skal møblet i hænderne på en kyndig håndværker, som kan give den et tune up overhaul (med hvad det måtte indebære af justeringer mm.
Med udgangspunkt i det midtjydske. Hvem kan anbefales til at tage en dans med dyret?

Hvis jeg forfølger idéen med at erstatte broen, så er der flere firmaer der hævder at have det helt rigtige produkt. Broen er en standard Tune-O-Matic så i flæng kan nævnes:
L.R. Baggs
Graph Tech Ghost
Schaller

Men der er givetvis andre kompetente udbydere. Hvad har folket af erfaringer???

Alternativet er - naturligvis - at smide planken ind under sengen igen  :s

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Jeg har fundet en guitar under sengen ...

Indlæg af Kladen »

Jeg har kun rosende ord til overs for Jens "Rulleguitar" i Hadsten :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Jeg har fundet en guitar under sengen ...

Indlæg af Odgaard »

Enig med Kladen. rulleguitar.dk i Hadsten.
Last edited by Odgaard 7 years ago, edited 1 time in total.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Jeg har fundet en guitar under sengen ...

Indlæg af Telemaster »

Jeg har en Fishman Powerbridge i en Telecaster. Det lyder 100 % som en piezo i en westernguitar. OM det er tilfredsstillende, er jo vældig subjektivt, men resultatet er decideret imponerende, selvom jeg ikke selv er glad for piezolyden.

Jeg ved ikke, om de også laves som TOM.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Jeg har fundet en guitar under sengen ...

Indlæg af Sasha »

Frost skrev:

Først og fremmest skal møblet i hænderne på en kyndig håndværker, som kan give den et tune up overhaul (med hvad det måtte indebære af justeringer mm.
Med udgangspunkt i det midtjydske. Hvem kan anbefales til at tage en dans med dyret?
Dygtigste håndværker - dermed på ingen måde nødvendigvis den billigste - jeg kan komme i tanker om herovre er Victor "Flatbush" Smith. Jeg kan til gengæld diske op med en bekymrende lang liste over folk, jeg ikke ville gå til - udelukkende på baggrund af, at de har smadret noget på én af mine guitarer. Jens "Rulleguitar" er dog ikke på den, kan jeg så afsløre. Men har ingen personlig erfaring med hans arbejde...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen