Ny type rør - Nutube

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny type rør - Nutube

Indlæg af Odgaard »

Så er der (åbenbart) et nyt bud på en arvtager til 'gammeldaws' rør - en nymodens type rør med Korg som afsender.

http://korgnutube.com/en/

Billede

"Nutube, similar to a conventional vacuum tube, has an anode grid filament structure, and operates exactly as a triode vacuum tube. Also similar to a vacuum tube, it creates the same characteristic rich overtones. By applying their vacuum fluorescent display technology, Noritake Itron Corp., a Noritake Co. Ltd affiliated company, have devised a structure which achieves substantial power saving, miniaturization, and quality improvements when compared with a conventional vacuum tube."

Jeg har tilladt mig at hente en kopi af databladet.
Last edited by Odgaard 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ny type rør - Nutube

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan vitterligt ikke se, hvad det har med et rør at gøre.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ny type rør - Nutube

Indlæg af Smittefar »

Eller sagt på en anden måde - Jeg er rimelig overbevist over, at man har bedre chance for at få klassisk rørlyd ud af en af de her maskiner

Billede

end ud af de der nye 'rør'.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ny type rør - Nutube

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: Så er der (åbenbart) et nyt bud på en arvtager til 'gammeldaws' rør...
Endnu ét?
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ny type rør - Nutube

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Eller sagt på en anden måde - Jeg er rimelig overbevist over, at man har bedre chance for at få klassisk rørlyd ud af en af de her maskiner

Billede

end ud af de der nye 'rør'.
Men hvorfor pokker bruge avanceret teknologi nok til at rejse adskillige gange til månen og retur for at lave noget, der på en god dag kan lyde næsten lige så godt så et stykke dødsimpelt stenalderteknologi? Det tror jeg aldrig, at jeg helt kommer til at fatte.

Hvis ønsket er "klassisk rørlyd", vil jeg da mene, at den oplagte løsning er at bruge en klassisk rørforstærker...
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ny type rør - Nutube

Indlæg af Smittefar »

Jeg er jo sådan set enig. Hvad skulle pointen være i at lave noget, der næsten arbejder som et klassisk rør, hvis man alligevel bare pakker det ind i en stor forstærker.

I min verden giver det mening at gå enten den ene eller den anden vej. Enten kører man en fuldblodsrørforstærker med alle de skavanker og frustrationer, det medfører, eller også bruger man rigtig modelling.

Den der Korg mellemvej giver jeg ikke noget for.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ny type rør - Nutube

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Enten kører man en fuldblodsrørforstærker med alle de skavanker og frustrationer, det medfører
???

;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ny type rør - Nutube

Indlæg af Smittefar »

I know, you know ;-)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ny type rør - Nutube

Indlæg af Sasha »

Joh, man kan da godt få lidt ondt i ryggen af at slæbe på dem. Men ellers...???

;)

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Ny type rør - Nutube

Indlæg af Kladen »

Lasse H skrev:
FunkyValle skrev: NO: Nu går den vilde gearjagt, for jeg er alt, alt for træt af at fragte min Sovtek Midget 50H og 4x12 V30 kabinet rundt til øvere og jobs!
Ja, jeg er præcis samme sted! Marshall og 4x12 tommer, men hvad er alternativet? Det kan jeg ikke rigtig finde ud af...
Sasha skrev: Joh, man kan da godt få lidt ondt i ryggen af at slæbe på dem. Men ellers...???

;)
Hvordan kan det være en bagdel at slæbe på dem??? Man holder sig i form, slipper for at gå i fitness center og som bonus får man grove guns og det er det de unge damer vil ha'

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen