elektrolytters påvirkning af lyden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

elektrolytters påvirkning af lyden

Indlæg af Vinta »

Jeg synes, at jeg har kunnet høre en stor forskel i lyden fra min forstærker (fender blues deluxe) efter den har fået skiftet 
elektrolytkondensatorer. Og det er ikke til det bedre. Min delux er upgradet med celestion gold enheder og nos valvo-rør og lød inden ret fantastisk varm, blød, blueset og rimelig meget fylde. Men stadig med meget punch i lyden. Nu her i øveren i aften med bandet lød den rimelig ordinær, meget diskant "digital" og lidt harsk i det. Er det bare indbildning, fordi jeg har siddet og rodet med studie optagelser, hvor jeg har spillet med DIboks med indbygget cab/amp simulering, og dermed har "glemt" hvordan min forstærker lyder. Eller rettere måske hvordan den lød med friske "lytter" i.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: elektrolytters påvirkning af lyden

Indlæg af Sasha »

Jamen, det kan da sagtens have noget at sige - meget endda! Det kan så undre lidt, idet de elektrolytter, der sidder som standard i nyere Fender-forstærkere, ifølge min ydmyge opfattelse absolut er "taget fra nederste skuffe". Men ved du hvilke, der er blevet sat i istedet? Er det samme værdier som de gamle, eller er der blevet "fiflet" her? Er de nye blevet "reformed", før de blev sat i? Og hvorfor blev de gamle i det hele taget skiftet?

Om det så i virkeligheden er dig, der hører spøgelser, er jo ifølge sagens natur lidt svært for andre at svare på... ;)

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: elektrolytters påvirkning af lyden

Indlæg af Vinta »

jeg undersøger det næste gang jeg kommer i øvelokalet hvor den står. Nej formodentlig ikke reformed, gætter på de bare er sat i og så ud af døren. Det var 2 stk til 70 kr, så nok heller ikke fra øverste hylde jeg har fået. Er lidt ærgerlig over at jeg har "mistet" min gamle forstærker. De blev skiftet, fordei forstærkeren begyndt at skratte seriøst meget.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen