AD - DA - AD - DA

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

AD - DA - AD - DA

Indlæg af Lasse H »

Jeg har for nylig arbejdet lidt med TC's G-system. Jeg A/B testede noget mellem det direkte signal og det rene signal gennem G-system uden nogle effekter koblet ind og med input- og output gain justeret til at matche det direkte signal. Før A/B boksen satte jeg en buffer lavet af den gode Alwan. Det rene signal gennem G-system var mere dødt, mindre sprødt og dynamisk, men ikke pga. diskanttab. Faktisk havde det rene signal gennem G-system lidt mere diskant.

Jeg ved ikke, om det er til at forstå, hvad jeg mener med dødt, mindre sprødt og dynamisk eller "levende".

Jeg spekulerer lidt på, om det mon skyldes konverteringerne fra analogt til digitalt og tilbage igen? Eller evt. noget andet. Generelt er jeg altid endt med at sælge de digitale ting, som jeg har haft. Således også med G-system.
Last edited by Lasse H 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: AD - DA - AD - DA

Indlæg af Sasha »

Tjah...

Det er i hvert fald nok de færreste ting, som ligefrem bliver mere "levende" og "direkte hul igennem-agtige" af at blive moset gennem sådan et par AD- og DA-konvertere. Jeg tror heller ikke, at jeg skulle nyde noget.
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

AD - DA - AD - DA

Indlæg af Ptessing »

Jeg havde samme oplevelse med et Nova system. Den røg også hurtigt videre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: AD - DA - AD - DA

Indlæg af Førslev »

Hvis jeg ikke husker galt så var det en af de ting der blev fiflet med at forbedre i den røde version af G-system.

Det var noget med at de havde fundet ud af at et lille amerikansk firma lavede mods på de og da de havde lyttet på modsne måtte TC jo erkende at de lød bedre. Derfor lavede de den røde special edition med de omtalte mods.

Jeg kan ikke lige finde kilden på historien, men jeg mener det var sådan noget i den stil.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: AD - DA - AD - DA

Indlæg af Lasse H »

Men er det mon konverteringerne mellem analogt og digitalt, der gør skaden? Eller er det mon et andet sted i G-system, det sker?

Da jeg A/B testede mellem en fem - seks pedaler, gamle og nye, nogle med true bypass andre ikke, alle slukkede og så G-system, så lød rækken af pedaler også mere levende og sprødt, end G-system.
Last edited by Lasse H 7 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen