Grej til job i Ghana, what to do?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Kladen »

Hey gear freaks

Jeg og bandet står muligvis med en "Ghana Tour" næste efterår.
Men hvad fanden gør man i forhold til grej, når man nu ikke kan tage sin marshall med?
Der er som udgangspunkt backgear, men det kan være hvad som helst.
Så jeg skal have effekter og guitar med.

Jeg har følgende ting, der skal overholdes:
1) det skal kunne tages med i flyveren sammen med guitaren. Sidst min makker makker sendte computere til Ghana, forsvandt halvdelen i lufthavnen. Her snakker vi altså om en hel EU Palle med laptops.
2) det skal kunne levere en fornuftig lyd til blues og rock'n roll
3) det skal være til en pris, hvor det i tilfælde af det bliver snuppet ikke ruinerer mig ;)

Jeg har tænkt følgende muligheder.
1) mit pedaltrain mini med delay, overdrives og det mest basale.
Med denne løsning er jeg afhængig af, at der er en forholdsvis fornuftig forstærker at spille på.
2) en lille transistor top eller min Night train og ovenstående board. Dette kræver kun et kabinet, men bliver hurtigt tungt i håndbagagen.
3)modelling multiboard ala boss gt10 eller line6 pod et eller andet. Dette kan til nød klare et job igennem PA.

Er der andre mere åbenlyse løsninger jeg har overset? Der må være et par gigging musicians her, der er vant til at rejse let :)

Guitar mæssigt regner jeg med at snuppe min strat med :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Smittefar »

En Fractal AX8 kan ligge i en computer taske og fyres ind i en hvilken som helst ren forstærker eller direkte i PA.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Smittefar »

AX8 plus EHX44 Magnum og så højttalerne fra baggearsforstærkeren
https://youtu.be/5gLx7UJOpPU

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Smittefar »

Eller hvad med Tech 21 fly rig? Der er fire varianter
http://www.tech21nyc.com/products/sansamp/index.html

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Odgaard »

Version 1 + en eller anden lille transistortop ala EHX44 eller lignende "pedal-forstærker"?

Hvor mange penge skal der til, før du er ruineret? (eller, hvad er budgettet på eventuelle indkøb?)

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Snake Boots »

Tech 21 fly rig
Evt. gennem en quilter tone block, og så skal du have to højtalerkabler: Et alm. jack-jack og et jack til krokodillenæb som du kan klipse direkter på højtalerterminaler.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Odgaard »

Og jack-xlr til mixer? Bare for at være lidt mere selvkørende.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Sasha »

Er det kun mig, der tænker, at det ville være - skal vi kalde det "pissetrælst" - at være rejst helt til Ghana med et helt nyanskaffet stykke avanceret isenkram under armen for så at opdage, at det "lyder underligt" gennem den afrikanske Jazz Chorus-kopi, jeg fik stillet til rådighed, og så erkende, at jeg ikke ville være særligt meget på hjemmebane, når det kom til, hvilke parametre, der skulle skrues på, for at få det til at lyde bedre?

Jeg tror, at jeg personligt ville slæbe et par velvalgte og KENDTE pedaler, der kunne frembringe en hæderlig lyd fra selv den reneste og mest intetsigende forstærker, med og så forberede mig mentalt på, at jeg nok kom til at spille med en hæderlig, om end ikke fantastisk lyd. Alt over dette ville så blot være en uventet bonus...

Og så ville jeg indstille mig på at nyde rejsen, dét at spille et så eksotisk sted og prøve at fokusere på, at det ikke (denne gang) var en "lydmæssig crusade", jeg var på... ;)
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Per Ørum »

Nu kender jeg ikke jeres band men de fleste bands har en såkaldt 'rider' hvor der er beskrevet hvilket grej der skal være tilstede på koncertstederne og så har koncertstederne ansvaret for at det forefindes.
Det er nok ikke så nemt at få det man ønsker i Ghana, men skriver man et par kendte alternativer til forstærker tror jeg det vil lykkes.

Man kunne jo maile til spillestederne og forespørge hvilke muligheder der er samt hvad man ønsker, på forhånd. Så tror jeg det vil gå.
Last edited by Per Ørum 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Kladen »

Per Ørum skrev: Nu kender jeg ikke jeres band men de fleste bands har en såkaldt 'rider' hvor der er beskrevet hvilket grej der skal være tilstede på koncertstederne og så har koncertstederne ansvaret for at det forefindes.
Det er nok ikke så nemt at få det man ønsker i Ghana, men skriver man et par kendte alternativer til forstærker tror jeg det vil lykkes.

Man kunne jo maile til spillestederne og forespørge hvilke muligheder der er samt hvad man ønsker, på forhånd. Så tror jeg det vil gå.
Selvfølgelig laver vi en rider :)
Jeg vil dog gerne have et simpelt setup
med, der kan levere acceptabel lyd på
en clean forstærker.

Bekymringen eller kravet til setuppet er mere,
at det skal kunne komme med om bord i kabinen.
Da jeg er forholdsvis kritisk i forhold til toldernes moral.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Snake Boots »

Hvad med en Quilter Micro Pro 8". Jeg kender to der har sådan en (udover deres vintage amps). Den er fed, spiller temmelig højt og har xlr output.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Grej til job i Ghana, what to do?

Indlæg af Stevi »

OT: Har nogen rent faktisk prøvet sådan en Fly Rig? Jeg tror umiddelbart jeg sagtens kunne klare mig med sådan en bandit som hoved-board. Ud fra videoerne synes jeg at Richie Kotzen-versionen har en federe drive indbygget. Og så forstår jeg ikke helt konceptet med den Sans-Amp der er indbygget - for mig virker det bare som en drivepedal mere, men måske den er god hvis man kører DI?
See you in heaven if you make the list

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen