DI og Mic Pre til akustisk guitar blindtest

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

DI og Mic Pre til akustisk guitar blindtest

Indlæg af Smittefar »

Jeg har nu haft Focusrite ISA One og Golden Age Pre73 DLX Plus i lidt mere end en uge

Jeg har brugt weekenden på at lave blindtest - Dvs. jeg har indspillet Nothing Else Matters introen ikke mindre end 19 gange - 9 gange som DI og 10 gange med min GAP rørkondensatormikrofon. Blindtesten blev genereret ved, at jeg eksporterede samtlige indspilninger til anonymiserede (og randomiserede) filer, og så har jeg siddet og fundet min favorit mellem de forskellige lydklip. ISA One vandt både DI og Mic Pre testen, men GAP Pre73 kom på andenpladsen begge gange, så det var ikke en ekstremt overbevisende sejr.

Så da Mr. Bigsby (som jeg have lånt ISA One af) kom for at hente sin ISA One i dag, blev vi enige om, at det var smartere, han bare tog nogle penge med hjem i stedet.

Et lille tip til andre ISA One ejere - DI inputtet er egentlig lidt kedeligt og anonymt, men man kan route outputtet fra DI til til ISA Ones line indgang, og så kan man få lidt ekstra transformer goodness. Det gør den til en væsentligt bedre DI i mine ører.

Nå, men I skal ikke snydes for at høre filerne - hvis I gider.

Her ligger DI tracksne https://dl.dropboxusercontent.com/u/105 ... 0files.zip

De ni tracks er (og de ligger ikke i den rækkefølge i folderen)
18i8 DI
GAP Pre73 Clean
GAP Pre73 Medium Dirt
GAP Pre73 Super Dirt
ISA One x1
ISA One x2 Clean
ISA One x2 Dirt
AX8 Cab Block
AX8 Tube Pre

ISA One x1 betyder, at den ikke har været gennem Line indgangen også. AX8 er min Fractal Audio AX8 med hhv. en tube pre emulering (som jeg helt sikkert skulle have arbejdet lidt mere på) en Akustisk DI->Mic (lidt ligesom Fishman Aura) simulering, der også kunne have været bedre. Resten giver vist sig selv. Der ligger også et Cheat Sheet i folderen, når I ikke kan dy jer længere og er nødt til at vide, hvad der er hvad.

Her er det samme for mikrofonen - Jeg brugte Omni-pattern på mikrofonen, fordi det giver en lidt mere luftig lyd. https://dl.dropboxusercontent.com/u/105 ... 0Files.zip

18i8 Mic Pre
GAP Pre73 Clean High Z
GAP Pre73 Clean Low Z
GAP Pre73 Dirt High Z
GAP Pre73 Dirt Low Z
GAP Pre 73 Extra Dirt Low Z
ISA One Clean High Z
ISA One Clean Low Z
ISA One Dirt Low Z
ISA One Dirt High Z

Der er både høj og lav input impedans på GAP Pre73 DLX Plus og på ISAen har jeg taget de to settings, der hedder Low og ISA 110.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: DI og Mic Pre til akustisk guitar blindtest

Indlæg af Telemaster »

Du spiller guitar som en forsker - det er jeg vild med :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: DI og Mic Pre til akustisk guitar blindtest

Indlæg af Smittefar »

I would - wouldn't I :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: DI og Mic Pre til akustisk guitar blindtest

Indlæg af Smittefar »

Men for helvede mand, når man har to nærmest ens preamps stående ved siden af hinanden, men man kun skal beholde een, så er det fandeme et stort arbejde at beslutte sig for, hvilken det skal være.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: DI og Mic Pre til akustisk guitar blindtest

Indlæg af Sasha »

Telemaster skrev: Du spiller guitar som en forsker - det er jeg vild med :-)
Faktisk et meget poetisk udsagn, synes jeg. Det er jeg vild med!

Lidt retorisk kunne man så måske spørge: Er en forsker og en udforsker det samme?

;)

RenéF
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: DI og Mic Pre til akustisk guitar blindtest

Indlæg af RenéF »

Alternativ til de gængse DI-bokse; Regner med at samle et par stykker for at se om de er noget ved...

Bo Hansen DI-Boks (DIY)
Aktiv DI bygget op omkring en Lundahll audio trafoer...

http://www.hansenaudio.se/techpage.htm

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen