75hz vs 55hz - hvad er forskellen?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

75hz vs 55hz - hvad er forskellen?

Indlæg af Rasser »

Jeg har et kabinet med celestion g12h30 75hz, som jeg egentlig synes lyder fint. Men jeg sad lige og stenede lidt rundt på nettet og faldt over en 55hz version af højttalerne. Hvad er forskellen på de to versioner?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: 75hz vs 55hz - hvad er forskellen?

Indlæg af Stevi »

EOD..
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: 75hz vs 55hz - hvad er forskellen?

Indlæg af Smittefar »

Hendrix brugte vist 55 Hz versionen, men 75 Hz er det mest almindelige i dag
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: 75hz vs 55hz - hvad er forskellen?

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Hendrix brugte vist 55 Hz versionen, men 75 Hz er det mest almindelige i dag
Det sker, at man kan se den gode Jimi med et kabinet med et "bass" logo på bag sig. Men ellers er det vist en noget generel udtalelse, er det ikke? Nu, vi er ved det: Kan du så ikke lige svare på, om der er hold i rygtet om, at de flyttede nogle af JBL-enhederne fra Sunn-kabinetterne over i Marshall-kabinetterne, eller ej? Og hvornår skete det i givet fald?

;)

Men ellers er jeg helt enig i, at den største forskel består i, at 55 Hz-versionen (i teorien) kan gengive frekvenser, som er 20 Hz dybere. I mine øjne er det utroligt svært at udtale sig generelt om forskellene på ældre Celestions, hvis det er det, vi er ude i her, da én af de vigtigste faktorer ofte udelades af billedet: "Slidningraden", eller hvad man vælger at kalde det.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: 75hz vs 55hz - hvad er forskellen?

Indlæg af Odgaard »

Og 55 Hz er vel "basversionen" dengang flere bassister brugte 12", og man på den måde snildt kunne bruge samme kabinet til enten bas og guitar?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen