Telecaster compensated saddels - hvilke og hvor køber man

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Telecaster compensated saddels - hvilke og hvor køber man

Indlæg af Harrison »

Begge mine teler stemmer som vinden blæser, og jeg kan ikke intonere dem bedre med de nuværende 3-saddel systemer.

Så: Hvilke type "compensated saddles" (hvad hedder det på dansk?) skal man gå efter? Dem, der er slebet eller dem, der sidder "skævt"? Og hvor købes sådanne?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Telecaster compensated saddels - hvilke og hvor køber man

Indlæg af Sasha »

Aner det ikke, da netop den slags "fejl og mangler" er én af grundene til, at jeg ikke spiller på en Telecaster... ;)  

Jeg kan dog sige, at jeg generelt har meget gode erfaringer med hardware herfra. Så hvis du ikke får velunderbyggede og markant bedre bud sendt i retning af dig, ville jeg måske give dette en chance:

http://www.callahamguitars.com/tele_catalog.htm
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Telecaster compensated saddels - hvilke og hvor køber man

Indlæg af Lund »

jeg brugte nogen fra wilkinson som fungerede helt fint... Noget billigere end dem fra callaham.

jeg foretrækker dem der er filet forskelligt istedet for den vinklede type som ikke pynter.

passer de filede ikke helt i intonation er det nemt at file lidt selv... Det kan du ikke på de vinklede.

Mvh Michael

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Telecaster compensated saddels - hvilke og hvor køber man

Indlæg af Odgaard »

Mener jeg købte nogle filede messingsadler hos enten axesrus eller guitarfetish for mange år siden. De har virket glimrende her.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Telecaster compensated saddels - hvilke og hvor køber man

Indlæg af Snake Boots »

Jeg synes det fungere ganske ok med de gammeldags tele-sadler. Et stort plus i forhold til strat er, at man kan justere alt på en tele med en alm skruetrækker eller til nøds en kniv. Så ingen panik på landevejen når guitaren ter sig og man ikke har den der lille, irriterende nøgle med til stratsadlerne.


Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Telecaster compensated saddels - hvilke og hvor køber man

Indlæg af Harrison »

Tak for alle svar. Der ryger sådan et sæt Göldo med i kurven næste gang jeg bestiller fra Thomann. Så må vi se, om de løser opgaven tilfredsstillende :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen