AB boks

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
zacho
Himmelhund
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

AB boks

Indlæg af zacho »

Hej grej-hoveder!

Jeg leder efter en AB boks, hvor man kan skifte mellem to kæder af pedaler, men hvor outputsne fra begge kæder bliver sendt ud af boksen på samme tid, lige meget om signal A eller B er valgt.

Har vedhæftet en tegning - er der nogle, som ved om det er noget der findes/ kan loddes sammen/ kan hjælpe? :-)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: AB boks

Indlæg af Sasha »

Øh..???

Jeg er bange for, at jeg ikke er helt med her: Som det er tegnet, er det vel blot to serieforbundne kæder, eller?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

zacho
Himmelhund
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: AB boks

Indlæg af zacho »

Scenarie: Jeg har en looper i A kæden, hvor jeg optager et loop. Jeg skifter til B kæden, så signalet nu ikke bliver kørt igennem A kæden, men lyden fra looperen er der stadig.

Giver det mening? Eller er det sådan noget som kræver man har et stereo-signal ud? Jeg er ikke så skarp på elektronikfronten :-)


Vis indlægget.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: AB boks

Indlæg af Lasse H »

Hej Zacho. Hvis du nu placerer din looper sidst i dit board, kan du optage ind i den med de pedaler aktiveret, som du nu ønsker. Så slukker du for "record" på looperen, og kan så lægge et live lag oven på igen med de effekter, som du måtte ønske. Hvad vil du opnå med dit setup, som det beskrevne ikke kan klare?

zacho
Himmelhund
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: AB boks

Indlæg af zacho »

Hey Lasse, tak for svar - det er ikke helt det jeg er ude efter.

Jeg kunne godt tænke mig muligheden for at køre min looper/ freeze ind i pedaler, som signalet fra guitaren ikke bliver kørt igennem, sådan så jeg kan ændre lyden på det samplede signal, uden at det ændrer lyden på min guitar.

Min første tanke var derfor, at det må være muligt at lodde sådan en lille boks sammen selv, men jeg ved ikke rigtig hvilke kontakter/ bøsninger jeg skal bruge, derfor mit spørgsmål herinde :-) Måske der er en anden og mere ligetil måde at opnå det jeg gerne vil.

zacho
Himmelhund
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: AB boks

Indlæg af zacho »

Det vil f.eks. gøre det muligt at sætte en volumepedal ind efter looperen, som kun styrer looperens lyd.

.. Så ved nærmere eftertanke så behøver boksen vel faktisk kun have én kæde A istedet for AB, men output fra den skal sende til main outputtet, lige meget om signalet bliver sendt igennem kæden eller ej. Og det er så her min viden om kredsløb kommer til kort, det ved jeg ikke hvordan man gør. Sasha help?? Undskyld min uvidenhed!
Last edited by zacho 7 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen