Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Indlæg af Skovgaard »

Ohøj kære fellow-freaks

Jeg ved ikke, om jeg hører syner, men jeg undres gang på gang over en usædvanlig og ikke så fed mudren i nogle sub-oktaver, når følgende scenarie sættes op:

--> Zvex Distortron (on) --> CM Plexitone (den store 220v, off, men buffered bypass fra fabrikken så vidt jeg ved) --> forstærker.

Er der nogen som kan svare på, om der mon er noget om snakken? Og i så fald hvordan det (muligvis) hænger sammen? Er det Zvex'en, som gerne vil "kikke ind i" en bestemt input-impedans? Eller er det Plexitone'en, som bare hader drives før sig selv i kæden?


VH

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Indlæg af Odgaard »

Har du prøvet med andre buffered-bypass pedaler slået fra i stedet for Plexien?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Indlæg af Sasha »

Booster du signalet "like a son of a b...." med Zvex-pedalen, så bufferen i den anden pedal løber tør for headroom og begynder at forvrænge?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Indlæg af Skovgaard »

I kommer med gode overvejelser! Det kræver lidt granskning af setuppet og forsøg med andre pedaler. Jeg er nok gavmild med outputtet på Zvex'en, men ikke hvad jeg vil kalde "overdrevet".

Jeg giver jeres tanker en afprøvning i praksis!

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Indlæg af Skovgaard »

Nå, jeg spillede et job sidste lørdag med Zvex og helt uden Plexitone. Dvs. Zvex' output kørte ind i en TC Flashback med buffered bypass, og det spillede helt uden den tidligere beskrevne prutten som er tilfældet, når Plexitone'n kommer efterfølgende i kæden - endda i passiv tilstand. Konklusionen indtil videre er vel, at pedalerne ikke "fejler" noget hver for sig, men i kombination opstår der trælse, artificielle undertoner.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Indlæg af Sasha »

Har du prøvet at se, hvad der (ikke) sker, hvis du skruer lidt ned for Zvex´en, før signalet sendes ind i Plexitone´n?

Forstå mig ret: Jeg mener bestemt, at Plexitone´n bør kunne håndtere et boostet signal. Netop hensynet til større clean headroom i bufferen skulle efter min bedste overbevisning  være én af grundene til, at Carl Martin bruger en intern strømforsyning og en relativ høj driftspænding på bufferen. Så jeg skulle mene, at de har et øje på sagen. Men det kunne jo da måske hjælpe til at sætte en finger på, hvor der måske er noget, der ikke opfører sig helt, som det var meningen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Indlæg af drmaawenz »

Forekommer fænomenet også, når du har skruet HELT ned for din gain på din plexitone? :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Indlæg af Sasha »

drmaawenz skrev: Forekommer fænomenet også, når du har skruet HELT ned for din gain på din plexitone? :)
Gain-kontrollen skulle da forhåbentlig ikke have nogen effekt, når plexitone´n er slukket. Eller var dét netop din pointe, at den måske har alligevel?

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Indlæg af drmaawenz »

Sasha skrev:
drmaawenz skrev: Forekommer fænomenet også, når du har skruet HELT ned for din gain på din plexitone? :)
Gain-kontrollen skulle da forhåbentlig ikke have nogen effekt, når plexitone´n er slukket. Eller var dét netop din pointe, at den måske har alligevel?
Det er for at kunne isolere problemet: Ophører pruttelydene går bufferen fri.
Er gain lavt i klipperen, er sandsynligheden for crosstalk og anden djævelskab derfra minimeret.

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Indlæg af drmaawenz »

Hov. Der er ingen afkoblingskondensatorer omkring operationsforstærkeren, det er ikke optimalt. Jeg synes det lugter af cross-talk nu. :dodgy:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Zvex Distortron --> CM Plexitone --> prut?

Indlæg af Sasha »

drmaawenz skrev:
Sasha skrev:
drmaawenz skrev: Forekommer fænomenet også, når du har skruet HELT ned for din gain på din plexitone? :)
Gain-kontrollen skulle da forhåbentlig ikke have nogen effekt, når plexitone´n er slukket. Eller var dét netop din pointe, at den måske har alligevel?
Det er for at kunne isolere problemet: Ophører pruttelydene går bufferen fri.
Er gain lavt i klipperen, er sandsynligheden for crosstalk og anden djævelskab derfra minimeret.
Korrekt. Jeg skulle bare lige tjekke, at vi så at sige havde tændt og slukket på de samme kanaler...  ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen