Analog delay med midlertidig selvoscillation - Kan man det?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Analog delay med midlertidig selvoscillation - Kan man det?

Indlæg af DarkoPage »

Hej fellow freaks!

Jeg har brug for lidt elektronikkyndig hjælp:

Jeg har en analog delay (Keeley moddet AD9) hvor man, hvis man holder den oprindelige fodkontakt nede (der er lavet en ekstra til tænd/sluk), kan få "repeats maxed out" og få den til at selvoscillere. Det er sådan set fedt nok og så langt, så godt, MEN...

Normalt, når det ikke skal lyde som dommedag, bruger jeg min delay på den måde, at den næsten altid er tændt og sat til slapback, med få repeats og lavt i mixet. Når jeg så trykker på den ekstra kontakt, sætter den repeats på maxpositionen, men jeg kunne også godt tænke mig at den udover repeats gjorde det ved både "mix"- og "delay time"parametrene, så den sætter alt på max ved tryk på samme fodkontakt, da det ikke er den fedeste selvoscillation ved den hurtige tidsindstilling, og den ligger alt for lavt i mixet til at man kan høre det.

Kan man det?

På forhånd, tak!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Analog delay med midlertidig selvoscillation - Kan man det?

Indlæg af Sasha »

Mjah, mjoh...

Rent teknisk kan det nok godt lade sig gøre. Spørgsmålet er nok, hvordan man lige vil forholde sig til den rent praktiske udformning. For hvis tanken er, at det er den oprindelige moment-kontakt, som skal bruges til formålet, undgår man ikke at skulle have lavet en hel del ekstra elektronisk "krims-krams" for at få det til at spille. Og det tvivler jeg på, at man kan få bygget ind i den originale kasse. Det ville være noget lettere, hvis man kunne bruge en ny fler-polet momentkontakt til at styre det direkte. Men så er man igen nok ude i noget med en rehousing.

Bottom Line: Jeg ville nok bruge to separate pedaler til den beskrevne forretningsgang...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Analog delay med midlertidig selvoscillation - Kan man det?

Indlæg af DarkoPage »

Altså bruge 2 forskellige delays? Én til slapback og én til madness. Det har jeg også overvejet, men vil gerne holde boardet så lille som muligt og desuden har jeg ikke flere udtag på min strømforsyning. Så skal jeg ud i noget med daisy chain, men det hele skulle gerne være isoleret. Så er det måske nemmere at købe en pedal mere og en strømforsyning med flere udtag. Decisions, decisions...

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Analog delay med midlertidig selvoscillation - Kan man det?

Indlæg af DarkoPage »

Ville det være nemmere at bygge ind i den nuværende kasse, hvis det godt måtte være en on/off kontakt i stedet for momentary?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Analog delay med midlertidig selvoscillation - Kan man det?

Indlæg af Sasha »

Don´t know.

Jeg tvivler dog umiddelbart på, at man ville kunne få det til at være der.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen