Fender dropper palisander på Mex og Elite-modeller

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Fender dropper palisander på Mex og Elite-modeller

Indlæg af Odgaard »

http://www.musicradar.com/news/fender-s ... and-basses

Der kommer Pau Ferro på Mex. modeller og ibenholt på American Elite-modeller.

Så ved I det :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Fender dropper palisander på Mex og Elite-modeller

Indlæg af Smittefar »

Ja, det er vel forventeligt med de seneste eksportrestriktioner.

Gibson gør vel det samme på deres billige modeller (bruger de ikke et eller andet kunststof på mange af dem - De er også begyndt at bruge bagt ahorn på flere og flere billigmodeller)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Fender dropper palisander på Mex og Elite-modeller

Indlæg af Odgaard »

Jeg har ikke hørt om kuststof-tingen, men har på den anden side heller ikke forsøgt at undersøge det :) Har kun hørt om den bagte ahorn.

Pau ferro - nogen der har erfaringer med det?

Ud over ahorn og palisander har jeg kun erfaring med preciosa fra en Gibson Smartwood.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Fender dropper palisander på Mex og Elite-modeller

Indlæg af Smittefar »

Hvis jeg skulle have noget, der smagte lidt af rosewood, så ville jeg vælge Pau Ferro

Min Gibson Midtown Std havde vist nok gribebræt af det her materiale http://www.richlite.com/applications/mu ... struments/ - Det fungerede glimrende. Jeg tror også, det findes på et par Martin modeller.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Fender dropper palisander på Mex og Elite-modeller

Indlæg af Sasha »

ER Pau Ferro ikke en form for palisander, som er lige så meget i familie med det begærede (og gennem snart 50 år totalfredede) Rio-palisander, som dét østindiske palisander, som Fender og "alle andre" har brugt indtil nu? Eller d.v.s. Fender brugte jo også Pau Ferro på f.eks. deres SRV signature-model. Og som jeg husker dem, er det da ikke gribebrætsmaterialet, som er det største problem med dem..?

Men heldigvis har man jo altid den bagte ahorn at falde tilbage på, hvis det er... :s
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fender dropper palisander på Mex og Elite-modeller

Indlæg af Plexi »

Lidt offtopic... og dog. Jeg synes at alle strat fans burde engang i livet prøve en strat med et rigtigt ibenhold gribebræt. Det lyder ret specielt, og rigtigt fedt hvis du spørger mig. Det behøves ikke at være din nr1, men bare en fedt supplement. 
Til gengæld bryder jeg mig ikke om ibenhold gribebræt på 335(355) og LP's. Det bliver simpelthen for bright og kliniskt til min smag. 

On_Topic: Jeg har prøvet en Gibson med deres "richlite"-materiale, og det lød fint. Masser af lyd i guitaren.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Fender dropper palisander på Mex og Elite-modeller

Indlæg af k_50 »

Jeg tror, man skal have endog meget fintfølende ører og naller for at kunne bemærke en forskel. Så vidt jeg ved er forholdet mellem pau ferro og palisander ret meget som det mellem afrikansk og ægte mahogni; ikke samme art, men pænt meget samme egenskaber.
Det skal så ikke undre mig, om der kommer en hær af purister og vifter med høtyve og fakler. Men jeg synes, det er et særdeles pænt træk, når en så stor (og traditionsbunden) fabrikant som Fender skifter til mere bæredygtigte materialer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen