Indspillning af akustisk guitar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Indspillning af akustisk guitar

Indlæg af Smittefar »

Jeg har længe kæmpet med at indspille akustisk guitar. Jeg har guitar og mikrofoner, der burde være af rigelig god kvalitet, men jeg synes sgu aldrig rigtig det er lykkedes mig at indspille noget, jeg synes lød tilfredsstillende.... Indtil nu.

Der er kommet akustisk regulering op på kontoret, og jeg har fået lidt outboard i form af en ISA One (mic preamp) og Lindell PEX-500 (EQ) og 7X-500 (compressor). De er begge blevet brugt sammen med min sE electronics sE5 SDC mikrofon. Jeg har altid haft det lidt svært med den der helt tørre monolyd, der kommer ud af at close-mice en akustisk guitar med een mikrofon. Så denne gang forsøgte jeg mig også med at indspille lidt af rummet med et matched pair t.bone SDC mikrofoner. Setuppet ser sådan her ud - Og ja, en sutteflaske er en essentiel del af mit indspilningssetup. Den udøver mirakler, når det kommer til at undertrykke ambient noise.

Billede


Det lyder sådan her på tre forskellige numre (I kan nok genkende dem ud fra titlerne). Dry versionerne er uden t.bone mikrofonerne. Der er nærmest ingen processering på de seks klip. Der er en anelse kompression på t.bone mikrofoner bare for at løfte ambient lyden lidt, og der sidder en clipper på master bussen, der lige napper det finger slap, jeg laver i introen til Tears. Det er alt.

Der skulle gerne være seks lytte-ting i alt

https://soundcloud.com/user-569342734/sets/akustisk-optage-ovelse 

I en mix situation ville jeg nok ikke bruge de to ambience mikrofoner, og jeg ville nok også low-cutte ret aggresivt, da det er ret boomy, men jeg synes selv, at jeg for første gang har fået en brugbar, naturligt lydende akustisk guitar i kassen - Det vil jeg gerne glæde mig over, men jeg vil også gerne høre alle jeres kommentarer, for jeg elsker at lære og blive bedre.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Modded guitars were crap right out of the factory

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen