Skift af rør

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Skift af rør

Indlæg af Harrison »

Hej.

Jeg har købt to nye 6V6-rør til min Tone King Imperial. Men som det kan ses på billedet, kan de ikke komme ind pga de skruer, der holder bøjlerne. De nye rør er en lille smule bredere end de originale. Hvad f.... gør man så?

Billede

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Skift af rør

Indlæg af Harrison »

Jeg fik et meget hurtigt og udførligt svar fra Tone King, så jeg tror, at jeg har styr på det.

Hvis det har nogen interesse, er deres svar her:

"I'm not sure where you're located but the amp design should be able to withstand removing the allen (hex) bolt and replacing it with a flatter phillips head bolt. It's likely a 6-32 but I would remove one, and take it to your local hardware store to find a compatible replacement. It's important that you match the thread length precisely because there could be other things (such as wires) near that bolt on the inside of the amp."

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Skift af rør

Indlæg af Sasha »

Det virker logisk, hvad han siger. Udfordringen ligger så nok i at finde en 6-32 skrue (amerikansk mål) i en passende længde hos en dansk isenkræmmer. Det kunne være fint at vide, hvad der gemmer sig på indersiden af chassiset - om den pågældende skruer kun holder "rævesaksene" til rørene, for så kunne man nok sagtens erstatte dem med et par lignende skruer i metriske mål, eller om de skal passe med "noget mere" på indersiden.
Last edited by Sasha 6 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Skift af rør

Indlæg af Sasha »

Edit: Noget værre vrøvl.
Last edited by Sasha 6 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen