Copenhagen Guitar Show 2017

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Copenhagen Guitar Show 2017

Indlæg af Odgaard »

Nå, men hvad var godt, overraskende, overvurderet, nyt og interessant osv. osv.?

Jeg brugte weekenden på efterisolering af et loft og gik derfor glip af alt gearet :D

Baum Guitars ville jeg gerne have prøvet, selv om priserne er et godt stykke over mit budget.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2017

Indlæg af Smittefar »

Desværre var Baum, Dahlberg, Greenriver og en fjerde guitarbygger mast sammen i samme meget lille stand. Det var synd, for det var klart den mest spændende stand for mig.

Desuden fik jeg prøvet en Musicman Cutlass (strat style) HSS - Det er en åndsvagt fed guitar. Musicmanhalsen ligger for langt fra PRS halsen til, at jeg kan arbejde med det, men ellers er det bare en sublim strat, hvor alt virker, og man ikke er nødt til at acceptere alle fortidens kompromiser (støjende pickupper, vibratosystemer, der går ud af stemning, etc etc.)

Nordvang Custom pedaler havde en stand, hvor de demonstrerede prototyper - Det var også meget fedt. Der var også en anden pedalbygger, der viste prototyper frem.

Denne gang lykkedes det mig at få en hæderlig sandwich og en fadøl til kun moderate ågerpriser og næsten uden at stå i kø.

Det allerbedste var naturligvis at hilse på alle de dejlige mennesker, man kender, men ser alt for sjældent

Alwan, Uffe Gaden, Schwennesen (som jeg faktisk ikke rigtig nåede at hilse på), Rasmus Skov, Telemaster, Gibo, Holm, Søren Reiff, Peter Kossek, Haun, Klaja, Simon Gotthelf, gutten fra Lyra musik og mange andre, som jeg ikke har glemt, men ikke kan huske lige nu :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2017

Indlæg af Frost »

Var forhindret lige som Odgård. Dog ikke af efterisolering men bryllup i den nærmeste familie.
End result er alligevel det samme - Ingen guitarshow i år. Alwan plejer at levere en fotoserie, så jeg har fundet morfartøflerne frem, og sidder anspændt og venter.
På forhånd tak !

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2017

Indlæg af Sasha »

Jamen, nu hvor pusselankerne forhåbentlig er blevet varmet godt igennem i morfartøflerne, må jeg så skuffe med, at billedserien i år indskrænker sig til dette dejlige billede af Germand Gladenschwennesen, der formedels en særdeles rimelig pris overlader en aldeles glimrende Stratocaster til et par heldige ungersvende og deres far:

https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pGeUFCTnZ3

De eneste to andre billeder, jeg tog i år, var et detaljefoto af indersiden af impedansomskifteren på Rasmus Skovs Marshall (næppe særligt interessant) og så et ikke længere relevant billede af en Les Paul, som var til salg.

Jeg kan dog linke til et billede af denne guitar, som jeg købte derovre:

http://oswald-guitars.weebly.com/paula-front.html
Last edited by Sasha 6 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2017

Indlæg af Smittefar »

Det ligner en meget fornuftig Les Paul
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2017

Indlæg af Sasha »

Tjah...

"Fornuftig" er nok et meget rammende ord for sådan et stykke oliebehandlet naturtræsmøblement, som er banket sammen af en flink tysker i hans fritid nede på Lolland. Men "roehakkeren" er trods alt den første "Les Paul", jeg kan mindes at have prøvet, som rent faktisk nærmest inviterer til at blive spillet på :D  

Den lyder faktisk også ganske meget i tråd med, hvordan min vage forestilling om, hvordan sådan én skal, tager sig ud...

Man kan måske også lige anføre det plus-punkt, at man ikke sådan lige ved en fejltagelse kommer til at gå forkert af den og så min Gus ;)

Edit:

Årets højdepunkt - ud over det selvfølgelige i at møde en masse af de gammelkendte ansigter - var nok blandt flere værdige kandidater i stil med:

Alwan sidder og lodder i Rasmus Skov´s Marshall, hvilket får en ældre "tekniker-type", der noget vurderende har iagttaget seancen over min skulder, til modstræbende at bemærke noget i retning af "Altid fascinerende at se unge talenter arbejde". Jeg mener, at jeg nåede at takke for komplimenten (især dét med det unge...), før jeg bandede over noget "Pis, der driller osv. osv.", hvilket får den ældre herre til at lægge sit visitkort ved siden af mig og med spidset mund og ophøjet stemmeføring bemærke: "Måske lidt cannabis olie ville hjælpe?"

- Øøøhh..?

Og så var der selvfølgelig altid friske Claus Toft, der vist nok inviterede til en indforstået snak blandt ligesindede, men unægteligt ramte et par længder eller tre  ved siden af potten med kommentaren "Hva´ så - har du aldrig lavet nogle mods ligesom Tommy Folkesson?" Jeg tror ikke, at han fik helt det svar, han havde håbet på...

Men favoritten må nu alligevel blive:

En ældre herre står længe på vores stand og betragter det noget uoverskuelig opbud af mere eller mindre obskure pedaler, hvoraf mange blot er i rå aluminiumskasser uden markeringer på, og hvor system i sagerne er en ting, man brugte i Tyskland i gamle dage. Nå, men efter at have studeret sagerne en rum tid, tager den gode mand så min trofaste gamle Ibanez TS-9 Tubescreamer og spørger mig helt oprigtigt: "Er det en rumklangspedal?"

Han var nu så sød og oprigtig, at jeg kæmpede mig til at holde masken og meget venligt forklare ham, at det var det desværre ikke, men at jeg var sikker på, at de flinke folk på Boss-standen overfor nok kunne hjælpe ham... ;)

Deciderede overraskelser synes jeg, at der var langt imellem, og "The Downsides" tror jeg, at vi lige holder internt i denne omgang...
Last edited by Sasha 6 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2017

Indlæg af Smittefar »

Det går fremad Søren - Til næste år køber du nok en PRS :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2017

Indlæg af Sasha »

Nå-nå, så er det godt!

:s

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2017

Indlæg af Rasmus »

Man vil ikke ønske for selv sin værste fjende at de køber en PRS....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2017

Indlæg af Smittefar »

Nææ, men gerne for sine bedste venner  :P

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen