Så er der nyt ...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Så er der nyt ...

Indlæg af Smittefar »

... ny Axe FX i hvert fald

Billede

Den har jo sygt meget power : :)

https://www.fractalaudio.com/iii/
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Så er der nyt ...

Indlæg af Odgaard »

[quote="Smittefar" pid='70970' dateline='1517265406']
... ny Axe FX i hvert fald

Billede

Den har jo sygt meget power : :)

https://www.fractalaudio.com/iii/
[/quote]


Er der kommet demoer af lydmæssige ændringer, eller er det mest et spørgsmål om flere muligheder?

Og hvad kommer Axe Fx II mon til at koste på brugtmarkedet om tre-fem måneders tid?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Så er der nyt ...

Indlæg af Smittefar »

Der er ingen demoer endnu - og efter hvad jeg kan læse mig til, vil de lydmæssige forskelle foreløbigt være minimale. Den store forskel er de helt utrolige mængder af effekter/lyde, der kan programmeres ind i et enkelt preset.

Der er sådan set computerkraft og I/O nok til, at man kunne køre to guitarister og en bassist over samme enhed samtidig med, at man satte den op som aux til sin mixer og kørte rumklang og delayeffekter fra den.
Modded guitars were crap right out of the factory


Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Så er der nyt ...

Indlæg af Smittefar »

Ja, de begynder så småt at komme - jeg synes Larry Mitchells demo er superfed - Men han spiller jo også vanvittig lækkert.

Det viser sig også at alle spor på den her var indspillet med IIIeren

[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AGRppisIaIo[/video]

Jeg skal indrømme, at der endnu ikke er nogen demoer, hvor jeg tænker: "Det kunne jeg ikke med min AX8".

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Så er der nyt ...

Indlæg af Odgaard »

Prisen er omkring 22.000,- ? Jeg forestiller mig, at det for Axe8-ejere sådan umiddebart lyder som en høj pris at betale for at kunne sætte flere effekter på hvert preset og gøre dette gennem en bedre brugergrænseflade. (selvfølgelig fratrukket hvad en Axe8 så kan indbringe på brugtmarkedet)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Så er der nyt ...

Indlæg af Smittefar »

De siger, de håber på €2500. Del kommer rack og et kontrol board

Jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv om, hvad jeg skal mene om Axe3. Den kan absurd meget mere, end jeg kunne forestille mig at bruge.

I band sammenhæng kunne jeg køre min egen guitar, bassisten og to vokaler (eq, comp og effekter) gennem maskinen, og jeg er rimelig sikker på, jeg stadig ville have kræfter til overs. Jeg håber I virkeligheden meget mere på en AX8-2, der passer lidt bedre til mine behov, og hvor de har rettet op på de design fejltagelser, de lavede med etteren.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Så er der nyt ...

Indlæg af Kladen »

Det bliver spændende hvad de gør med en evt AX8-2. De sidder ret godt på markedet for folk med behov for kræfter i axeII og axeIII størrelse og med en pengepung der matcher. Kemper har deres egen ting kørerende, så dem bekymrer de sig nok ikke om. Boards der imod der har vi flere spillere på banen, boss gt1000, Headrush, helix floor og ax8 ligger sådan ca i samme prisleje og i prislejet under ligger helix LT.
Spændt på at se om Cliff går på pris eller features ( han gør sgu nok det sidste )

Er der kommet noget ud omkring axeIII’s userinterface?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Så er der nyt ...

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror også, at Cliff går efter at lave det vildeste floor board

Hvad tænker du på i forhold til User Interface?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Så er der nyt ...

Indlæg af Kladen »

Smittefar skrev: Jeg tror også, at Cliff går efter at lave det vildeste floor board

Hvad tænker du på i forhold til User Interface?
User Interface tænker jeg, at et af de kritikpunkter fractal typisk får er, at det ikke er så nemt at skrue lyd ind på selve enheden. Det er især her helix og Headrush scorer point.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Så er der nyt ...

Indlæg af Smittefar »

Jeg ved godt, hvad ordet betyder ;-)

Jeg kan vist kun svare, at der er sket noget. Der er f.eks. kommet en stor farveskærm, og man har vist pap arbejder med sammenhængen mellem knapper og parametre.

Men det er jo stadig en langt mere kompleks enhed end de to andre

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen