inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Indlæg af Vinta »

Så kom dagen hvor min elskede gamle Japaner fender ´83 måtte sige farvel til sin neck pu. Den var holdt op med at virke, da jeg skilte den ad og målte på PUén viste den 287 k. Så den har måtte give op overfor det svedbad, den får hver gang jeg spiller. I am a "big sweater", når jeg spiller især Live. Nu har jeg brug for ideer, hvad der skal erstatte den. Har ikke holdt mig orienteret omkring udviklingen af pu i de sidste 5-8 år. Hvad skal jeg gå efter, hvad er fedt, hvad er overrated. Den skulle jo helst lyde som den gamle. Varm, blød, fyldig, bluesy, defineret men ikke for skarp. Den skal ikke bruges men heftigt meget distortion, der har jeg bridge mini JB til. Any ideas, kigger lidt på fender 57/62

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville helt klart tage kontakt til Søren Lücking - www.luckingpickups.dk - Han er ikke så gammel, men han laver top-dollar arbejde, og han er sikkert frisk på at specialvikle noget til dig, hvis han ikke lige har noget passende i kataloget :)

Og så må man lade ham, at hans priser er mere end rimelige.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Indlæg af Sasha »

Det er jo nemt at komme med en masse velmente råd til fede Strat-pickupper. At det så ikke giver meget mening ude i virkeligheden, da de samme pickupper kan lyde vidt forskelligt i to "ens" guitarer, er en helt anden sag. Men helt umuligt bliver det da, når man ikke har nogen anelse om, hvordan den originale pickup lyder...

Kan dog kun sige, at jeg havde Johan Lundgren til at omvikle en original sen-60´er "grey bottom" Strat-pickup, hvori tråden var knækket. Og trods al skepsis og bevæbnen mig med al tænkelig "intet at tabe, alt at vinde", må jeg s.. sige, at manden formåede at ramme den originale lyd fuldstændigt spot on, så pickuppen bagefter atter passede perfekt ind sammen med de to andre i samme sæt. Very impressive! Så mit råd ville være at få omviklet den originale pickup hos Lundgren.
Last edited by Sasha 6 years ago, edited 1 time in total.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Indlæg af Rasser »

Jeg er glad for SD antiquity texas i min strat.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Indlæg af Odgaard »

Jeg ville nok cirka bruge de samme ord til at beskrive neckpickuppen i min japaner-strat. Så med alle de forbehold, der kan findes på, vil jeg anbefale en helt almindelig stratpickup fra en japansk Fender strat (ikke den type, der kommer med en stor magnet under bunden). men det kan jo være en anelse svært lige at finde sådan en.

Når du nu var tilfreds med pickuppen før svedbadet, så tænker jeg, en omvikling er værd at undersøge.

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Indlæg af Vinta »

Tak til alle for de gode råd, havde egentlig ikke overvejet rewind, men jeg tog imod rådet fra jer og valgte denne løsning. Sendte den til Lundgren igår, det ville tage 14 dage plus transportiden frem og tilbage. Glæder mig til at få den retur og prøve den. Men endnu en gang tak for de gode råd  :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Indlæg af Smittefar »

Spændende - Vi vil gerne høre om resultatet :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Indlæg af Sasha »

Nåååh, han er åbenbart faldet af på den på sine gamle dage, den gode Johan  ;)

Da jeg fik lavet min pickup hos ham, gav jeg ham den i hånden søndag eftermiddag på Guitarshow i København, og den lå i min postkasse igen torsdag morgen.   ;)

Glæder mig til at høre, hvad du siger til resulatet.
Last edited by Sasha 6 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Indlæg af Smittefar »

Noget nyt?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Indlæg af Vinta »

Undskyld jeg ikke har fået svaret, er rigtig dårlig til at få tjekket siden her. Jeg fik den tilbage medio april, der skal postdk/nord jo nok lige have skylden for at både ud og hjemturen jo kan tage 2x5 dage ekstra. :s   Men den er kommet retur og har været med ud på et par job. 

Jeg bruger ikke så meget neck pu i dette band. Vi spiller rock/hard rock og der forsvinder den i lydbilledet, den skærer simpelthen ikke nok igennem. Men de andre bemærkede det under lydprøven, og sagde at det var en fed guitar lyd jeg havde, da jeg lige skulle teste neckPU, vi stiller næsten altid op dagen inden, så ingen publikummer at forstyrre, så jeg kunne prøve løs. De var ikke klar over, at jeg havde fået den retur og sat den ny-rewinded PU i, jeg havde haft en midlertidig "dummy" i, så man kunne heller ikke se det. Så det var en slags blind-test. Jeg valgte at den skulle upgraderes med en bedre tråd end den, der blev brugt i 1983 efter anbefaling fra Johan. jeg oplevede selv en federe lyd, den havde fået en mere organisk lyd, en levende, 3D dimensionen over sig, der stod mere defineret end jeg var vant til, men den havde stadig en varm blueset klang. Jeg kom af med lige godt 650 kr inkl den bedre tråd og fragt frem og tilbage. Så det kan anbefales.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

inspiration søges til ny "Neck PU" strat

Indlæg af Smittefar »

Fedt med en tilbagemelding. Det er sgu en god pris for det arbejde. Dejligt at høre, at du fik den ønskede forbedring.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen