Tesla PL509 rør

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tesla PL509 rør

Indlæg af VilhelmNielsen »

Hejsa,

Jeg er kommet i besiddelse af 4 rør af typen: Tesla PL509, som har siddet på en forstærker. Jeg ved ikke hvordan standen på dem er, men hvis man ser bort fra det, hvad kan de så bruges til? Jeg kan finde nogle NOS hos diverse internetforhandlere, så jeg går ud fra at de kan bruges i en guitarforstærker, men hvilke typer?

Er der nogen der kender rørtypen? Er de fede eller er de rimelig gennemsnitlige?

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tesla PL509 rør

Indlæg af Sasha »

VilhelmNielsen skrev: så jeg går ud fra at de kan bruges i en guitarforstærker, men hvilke typer?

Jeg har aldrig set eller blot hørt om en guitarforstærker, der anvender disse rør, som er designet til brug i fjernsyn. Jeg ved, at de har en lille, men trofast kult-fanskare i visse hifi-kredse (og med en vis ret udfra et enkelt eksempel, jeg har haft fornøjelsen af at lægge øre til). Men det kræver, at man designer forstærkeren specifikt til disse rør. Så jeg tror, at med mindre du selv sætter dig ned og designer en guitarforstærker, der bruger dem, så kommer du nok desværre til at kigge langt efter en guitarforstærker, de kan bruges i.

Jeg ville gerne tilbyde dig at teste dem for dig, så du i det mindste kunne få overblik over, om der er tale om fine NOS-rør eller blot nogle slidte gamle rør. Men jeg har faktisk ikke engang den fornødne "top cap" til min rørtester, som kræves til anodetilslutningen i rørets top. Jeg tror dog, at jeg godt kan hjælpe dig videre til én, som ville kunne hjælpe dig med en test af dem, hvis du er interesseret.
Last edited by Sasha 5 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tesla PL509 rør

Indlæg af VilhelmNielsen »

Hm, så er der nok ikke meget idé i det, de ryger nok bare ud, så. Tak for svar :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tesla PL509 rør

Indlæg af Sasha »

Arh, det ville da næsten være synd. I givet fald vil jeg så gerne lægge billet ind på dem. Så kan jeg da få dem testet ved lejlighed, og skulle det så vise sig, at de er fine, kunne de da passende gives videre til nogle af de førnævnte hifi-folk, som leder med lys og lygte efter NOS-eksemplarer af disse forholdsvist sjældne rør.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen