Min guitar passer ikke længere... (mensur)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Min guitar passer ikke længere... (mensur)

Indlæg af Odgaard »

I aftes havde jeg en helt igennem underlig og ring' guitaroplevelse:

Min Gibson Smartwood, som jeg har haft i årevis, er ikke blevet brugt så meget de seneste år. I aftes satte jeg mig så med den, og det fungerede slet ikke. Overhovedet. Jeg kunne slet ikke finde mig til rette på den kortere mensur ift. de to strat-agtige guitarer, jeg har brugt tid på de seneste år. Det hele var forkert.

Guitaren fejlet intet. Action er, som jeg vil have den, pickupperne er dejlige P90'ere, den stemmer noget så fint på trods af eftermonteret tremolo-system.

Men nej.

Ved eftertanke er det også min eneste guitar med den korte "Gibson"-mensur. Det er bare første gang, jeg har oplevet mensur-skiftet som et direkte problem.

Er jeg bare blevet gammel og ufleksibel, eller er det helt normalt? (eller begge dele :) )
Last edited by Odgaard 5 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Min guitar passer ikke længere... (mensur)

Indlæg af Smittefar »

Det er hovedgrunden til, at jeg er gået fra at spille strat og Les Paul til at spille på guitarer med PRS mensur (25")

Hvis jeg i en periode hovedsageligt havde spillet på det ene eller det andet, føltes det andet eller det ene lige pludselig helt forkert.

Men vi plejede at finde hinanden igen efter et par dage.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen